Toon posts:

[MINIX] Jullie ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een werkstuk maken over Linux en de voorloper MINIX. Nou heb ik MINIX bestelt en wil graag jullie ervaring weten over dit besturingssysteem. Als jullie nog een goede site weten met meer info over dit besturingssysteem meld ze dan ff.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

besteld ??
je kunt dat toch downloaden en op 1 disk draaien !?!

mount vervolgens je root disk en je kun je root passwd recoveren. das alles waar ik het voor gebruikte, MAAR DAT WAS WEL OK !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Bestelt ja, het was bijna voor niks en als je hem download heb ik berekend was je meer kwijt aan telefoontikken en bestellen was goedkoper

Verwijderd

Een heleboel sites, ongeveer 126000!

Verwijderd

check ff deze link
http://www.cs.vu.nl/~ast/minix.html
het is van de programmeur van MINIX, Tanenbaum

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vind't wel grappig. Alleen hopeloos beperkt, en het zit een beetje raar in elkaar IMHO. In de meeste Unices/klonen voelde ik me zo thuis, maar MINIX was een beetje ... 'anders'.
Het hangt een beetje tussen DOS en Linux in :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Ik houd het lekker bij lfs en slackware 8.0 : ]

Verwijderd

Minix is een educatieve kloon ontworpen door Tannenbaum. Het heeft bijna geen praktische waarde, zoals linux en freeBSD o.i.d.

Maar om te oefenen met system calls e.d. is het wel handig. Daarvoor is het ook ooit in de wereld geholpen.

Heb het ooit moeten gebruiken op de HIHO.... Was niet een bijster interessante eerste ervaring met Unix ;(
Pagina: 1