Toon posts:

LiteON 24x10x40 met vaag geluid bij opspinnen etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een liteon 24x (24103S) brander ontvangen, geinstalleerd als slave op de secundary poort, met als master een asus 50x cdrom speler. Het eerste probleem is dat ie best wel veel geluid maakt als je het laadje open of dicht doet, dus dat laadsysteem maakt het geluid (teveel). Het tweede probleem doet zich voor als ik een cdrom erin doe: als die dan gaat opspinnen om 'm te lezen dan maakt een piepend geluid, en daarnaa niet meer, maar wel elke keer als die opspint. Dus voor de tweakers met deze liteon (dat zijn er veel volgens mij) HELP ME! Is dit gedrag van de liteon normaal of moet ie direct terug naar de shop!

ps. De liteon (24103S is dit een nieuwe serie?) is in januari 2002 gebouwd, vorige maand dus met firmware XB03.

Alvast bedankt mensen!

Verwijderd

Dit heeft ie van mij ook en is totaal niet erg. Het opspinnen kan wat lawaai geven en de slede open en dicht doen boeit ook niet zoveel hoor :) Geen zorgen over maken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 10:51 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:
Dit heeft ie van mij ook en is totaal niet erg. Het opspinnen kan wat lawaai geven en de slede open en dicht doen boeit ook niet zoveel hoor :) Geen zorgen over maken
waarom zijn dit soort reacties verheugend? Misschien omdat ik geen zin heb om die hele procedure te volgen van terugsturen,wachten etc ;) Maar ik heb net cdtje gebrand, netjes 4 minuten overgedaan. Dat zit wel goed. Alleen hebben meer tweakers dit piepende!! geluid. Vayday geeft ie bij jou ook dat piepende geluid bij het opspinnen, dat normale geluid van opspinnen ok!

Verwijderd

Hmmmm, ik krijg morgen deze drive ook. (net als vele tweakers)
Ik zal het wel posten als ie ook 'piept'.... ik hoop van niet, maar als het 'normaal' is boeit het niet echt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit wel met mijn Creative DVD speler, die maakt ook een apart krakend geluid bij het opspinnen, maar leest gewoon alles. En dat ding heb ik al 2 jaar bijna, en nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ja maar dat boeit echt totaal NIET. Je moet eens weten hoe lang ik cdrom drives heb gehad die het geluid maakten van 400 parallel geschakelde kakatoes tijdens het opspinnen en open/dicht doen. -Mayday-

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vaag hij doet 't ook tijdens het branden, maar niet duidelijk een piepend geluid maar een beetje sissend geluid niet erg hard maar makkelijk te horen. Ik ga verder testen en reacties van tweakers met een liteon zijn welkom. Ow trouwens ik heb de retail versie maar er zat geen ide kabel bij :? Klopt dit?

ps thx voor reacties...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
[b]Op donderdag 14 februari 2002 10:48 schreef
ps. De liteon (24103S is dit een nieuwe serie?) is in januari 2002 gebouwd, vorige maand dus met firmware XB03.
24x10x --> 32x12x ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:50 schreef KBDE het volgende:

[..]

24x10x --> 32x12x ;)
uhum wat bedoel je precies, dat ze dezelfde mechanica gebruiken behalve dat de een op 24x brandt en de ander op 32x.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 14:50 schreef KBDE het volgende:

[..]

24x10x --> 32x12x ;)
Wat wordt hier mee bedoeld???

Ik heb ook mijn 24x10x40 binnen, maar geen rare geluiden hoor.....

Verwijderd

kick...

kan ik me 24 speed upgraden naar een 32 speed????
Pagina: 1