Striplog draaien, oude logs verwijderen, hoe ?

Pagina: 1
Acties:

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45
Ik heb eindelijk een vaste verbinding, dus heb ook eindelijk een proxy draaien, maar het al om bekende verhaal, de logs worden te groot en duurt dus enkele minuten ...

Nou heb ik striplog2 al gedownload, maar hier zit 1 klein nadeeltje aan, hij zet de output in een ander bestand. Zodat er alleen maar meer Mb's komen :'(

Maar nu wil ik dus de oude logs laten verwijderen, alles ouder dan 2 dagen zeg maar, dit om het aantal Mb's te verkleinen.

Ik heb geen kennis van Perl, maar volgensmij zou dat iedere keer kunnen als striplog2 wordt gedraaid :?

Ik draai het onder Linux en ben niet echt een goeroe hierin :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je de ge-striplogde versie van een logfile hebt kun je het origineel verwijderen ja. Maar ik zou ze zippen, dat is wat minder destructief en daar worden ze ook flink kleiner van.

• Theetjuh
Op donderdag 14 februari 2002 10:43 schreef Chaos het volgende:
Als je de ge-striplogde versie van een logfile hebt kun je het origineel verwijderen ja. Maar ik zou ze zippen, dat is wat minder destructief en daar worden ze ook flink kleiner van.
compressen ... ok ... als ze daarmee erg klein worden vindt ik ook een goed idee ... iemand daar een klein scriptje voor zodat ik dat kan toepassen met proxyper :? :?

• Theetjuh
iemand :? ;(

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 08:20
Als je dat nou 1x per week handmatig doet dan heb je tenminste niet te veel files en ook nog een overzicht. Automatisch alles laten werken is leuk maar dan moet je wel weten hoe :)

• Theetjuh
Op donderdag 14 februari 2002 17:00 schreef Witlof het volgende:
Als je dat nou 1x per week handmatig doet dan heb je tenminste niet te veel files en ook nog een overzicht. Automatisch alles laten werken is leuk maar dan moet je wel weten hoe :)
Ik weet dat het automatisch kan, want [J.d.I.] Exploder heeft het al gemaakt voor team Just Du It, ik heb hem al een mailtje gestuurd ... ik heb alleen nog geen reactie gehad ;(

• Theetjuh
En nog steeds niet ;(

Ik neem aan dat de mensen die hier een proxy draaien deze logs toch ook willen verkleinen.

Wat me ook wel makkelijk lijkt is dat hij de console logs van een week oud verwijderd, iemand daar ook iets voor ??

• NightBird
  • Laatst online: 21:56

NightBird

DPC-Crew Coding
Op zondag 17 februari 2002 16:06 schreef Theetjuh het volgende:
En nog steeds niet ;(

Ik neem aan dat de mensen die hier een proxy draaien deze logs toch ook willen verkleinen.

Wat me ook wel makkelijk lijkt is dat hij de console logs van een week oud verwijderd, iemand daar ook iets voor ??
Ik doe beide gewoon handmatig .. regelmatig de console files weggooien ouder dan vandaag. En eens in de maand zip ik alle originele pproxy log files.
Vind ik wel prima zo, k moet toch regelmatig kijken of de proxy nog wel draait enzo.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb het redelijk eenvoudig geautomatiseerd.
Ik draai een progje genaamd automate4, daarmee kun je precies instellen welk progje op welke tijd moet draaien.
Hierop draaien ook mn perl scripjes.
In de map van de logfiles heb ik een (dos)progje staan genaamd datedel.exe (overal wel te vinden op google als datedel.zip)
Als je nu in een dosvenster in je map met logfiles intikt bv
datedel.exe *.log 100
dan delete hij alle log files ouder dan 100 dagen.
Ik laat dit in automate4 1 keer per 24 uur draaien. :)

edit:

Ik zie nu dat je linux draait, ik draai win2000

• Theetjuh
Nou ik heb het volgende gevonden Log Compressor - v1.0.4 op de site van Team Anandtech
Hier heb ik een 1 kleine aanpassing ingemaakt dat hij de console log verwijderd van de vorige dag.
code:
1
2
$console = proxyper;
unlink("$logdir$console$logdate.log");

En dat doet hij :D

Je kunt met de compressor van TA opgeven welke dag je wilt doen of een range.
Je kunt de log backuppen en vervangen

Dus zet dit alles in een cronjob die rond 01:00 draait heb je alles mooi gecompressed en opgeschoont :D

(Ik weet niet of het onder Win9x/NT draait ... maar dat probeer ik vandaag nog ff.)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
hmz ik laat geen nieuwe logfile aanmaken door striplog.
Ik laat de bestaande elke keer strippen, zo heb je ook geen dubbele files.
Pagina: 1