Toon posts:

[VB] Frames refreshen niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Wij draaien een website d.m.v. een VB Webclass. Dus een gecompileerde DLL. Nou is een groot deel van deze website opgedeeld in 3 frames, het bovenste frame ( de menubalk ), het linker frame ( de items binnen de geselecteerde menuitem ), en het hoofdframe met de inhoud over het huidige onderwerp.

Binnen de ontwikkel omgeving is er geen probleem en werkt alles perfect. Zodra ik een andere menuitem klik, krijg ik 3 maal de WebClass_BeginRequest, om alle drie de frames te verversen met de nieuwe gegevens. Helemaal *D

Maar nu, met meer gebruikers, lijkt het net alsof de pc's AI hebben ontwikkeld, omdat zomaar ineens spontaan niet alle 3 frames worden ge refreshed, maar slechts 1. ( je 'ziet' de andere frames ook niet refreshen ). Het maakt niet uit of er 2 of 20 PC's connecten, de frequentie van het probleem blijft constant.

Gevolg van het probleem:

Het gevolg is dat als iemand een menuitem kiest ( bijvoorbeeld actueel ), en dan een subitem in het linkerframe, dan blijft deze gewoon staan, bij andere menuonderwerpen hou je dus gewoon leuk de onderwerpen van het vorige menu onderwerp.

Technische info:

De server draait Windows 2000 met IIS, de clients hebben verschillende browsers, en het lijkt alsof IE 6 vaker de mist in gaat dan IE 5. De website is een VB Webclass, gebruik makend van XML / XSL. De server lijkt totaal geen moeite te hebben met het aantal requests. De gegevens worden uit een SQL 7 server gehaald.

Reeds genomen stappen:

We dachten dat het aan caching lag, dus content expire op imediate gezet. Omdat de ontwikkel PC er geen last van had dachten we dat de proxy er wat mee te maken had, dus die hadden we omzeilt ( PC rechtstreeks op de ontwikkel server aangesloten ), geen effect. De code lijkt helemaal ok, het gaat immers ook vaak lange tijd goed. We dachten nog dat het aan de sessies zou liggen, dus hebben daar een heel ander systeem voor bedacht, helaas, geen resultaat.

edit:
Jaja, natuurlijk ook al Google, Microsoft, de search en de FAQ

De oplossing:

Verwijderd

Topicstarter
P.S. Vandaag is het valentijnsdag en ben ik jarig. Nutteloze post verder, maar het schopt wel m'n topic even stiekem omhoog, want ik zit nog steeds hartstikke vast *D

Verwijderd

Topicstarter
Nobody knows the trouble i've seen...

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik de enige met een 'post reply' knop?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 09:11 schreef Mammaplank het volgende:
Ben ik de enige met een 'post reply' knop?
misschien al aangedacht dat je gewoon een HEEL moeilijk probleem ofzo hebt ?
ik versta er niets van maar ondertussen weet je dat ik ook een post-knop gekregen heb van GOT

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En heb je die site ook ergens live staan? Ik ben benieuwd..

ik baal altijd van frames, maar ik moet ze nu ook meer en meer gaan gebruiken.. frames hebben zo ook goeie toepassingen af en toe..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Het muffe is dat het nu met Internet Explorer wel werkt, dankzij deze link link die ik van dusty heb ontvangen.

Er blijven nu alleen nog problemen met Netscape, en het probleem is magisch genoeg dat als we hier een stylesheet aanpassen ( XSL ), het best wel lang duurt voordat de nieuwe style in de site wordt verwerkt. Lijkt dus alsof het nog steeds tijdelijk gecahced wordt.

Wat ook raar is ( eigenlijk het meest vreemd ), is dat als we een NET STOP W3SVC, de sites nog gewoon een hele tijd actief blijven ( wel alleen op gecachte frames ).

Maar door bij ons dit:

Response.Buffer=True
Response.Expires=-1
Response.CacheControl="no-cache"

In de hoofd ASP te zetten ( die bij ons de website DLL start ), staat alle caching voor IE al wel uit. Alleen nou willen we dus wel gaan cache ( is toch leuk ), dus vragen we ons af waar en waarom het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 09:19 schreef axis het volgende:
En heb je die site ook ergens live staan? Ik ben benieuwd..

ik baal altijd van frames, maar ik moet ze nu ook meer en meer gaan gebruiken.. frames hebben zo ook goeie toepassingen af en toe..
Sorry, deze site draait alleen nog maar op ons intranet. Andere sites op een bijna zelfde manier gemaakt hebben het probleem niet ( draaien dan wel op een 1000x sterkere productieserver, maar dat mag toch niet zoveel uitmaken ).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 09:15 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

misschien al aangedacht dat je gewoon een HEEL moeilijk probleem ofzo hebt ?
ik versta er niets van maar ondertussen weet je dat ik ook een post-knop gekregen heb van GOT
Moeilijke problemen zijn er hier toch niet? Er lopen er hier zoveel rond die op bepaalde vakken gewoon alles weten, dat ik me afvraag wat daarmee gebeurt is ( of ze negeren me gewoon wat ook helemaal logisch zou zijn *D ).

Maar ik ben blij dat de 'post reply' knoppies het nog doen ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
vaag ja.. met CTRL+F5 refreshed internet explorer zonder zijn eigen cache te gebruiken.. ook nog erg handig..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 09:30 schreef axis het volgende:
vaag ja.. met CTRL+F5 refreshed internet explorer zonder zijn eigen cache te gebruiken.. ook nog erg handig..
Is inderdaad een hele handige optie van IE, jammer dat je niet iets aan kan geven dat ie standaard ctrl ingedrukt heeft...
Pagina: 1