Toon posts:

Bestanden uitwisselen met website via HTTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om bestanden uit te wisselen tussen een server op de universiteit (waar ik een eigen account heb inclusief mogelijkheid voor eigen homepage) en de computer op mijn werk. De bestanden zijn te groot om als attachments te versturen. Typisch iets voor FTP zou je zeggen, maar dat laat de firewall op mijn werk niet toe. :'(

Ik denk dus aan zoiets als de manier waarop je met Hotmail bestanden kan attachen aan je e-mail.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Kun je ook geen ftp draaien op een andere poort dan 21 ?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Gewoon uploaden naar je homepage en dan thuis downen, of thuis een webserver installen en daar de bestanden naar uppen, of ff branden op een cd....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor het traject school -> werk kun je je bestand gewoon op de website zetten (Als je gewoon de link onthoud, hoef je 'm ook niet op een pagina te zetten. Het traject werk->school is echter wat lastig. Je kunt met http wel uploaden, maar dan zul je op school wat meer dingen nodig hebben dan alleen wat webruimte. Daarnaast is er ook vaak een maximum aan de grootte van de bestanden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
> Kun je ook geen ftp draaien op een andere poort dan 21 ?

Volgens mij is het een behoorlijk strenge firewall, maar hoe kom ik daar achter (ben niet echt een held op dit gebied)?

> Gewoon uploaden naar je homepage en dan thuis downen, of thuis een webserver installen en daar de bestanden naar uppen, of ff branden op een cd....

Dat uploaden, dat is juist het probleem, hoe doe je dat zonder FTP?

Alvast bedankt,

Hein.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 10:25 schreef Janoz het volgende:
Voor het traject school -> werk kun je je bestand gewoon op de website zetten (Als je gewoon de link onthoud, hoef je 'm ook niet op een pagina te zetten. Het traject werk->school is echter wat lastig. Je kunt met http wel uploaden, maar dan zul je op school wat meer dingen nodig hebben dan alleen wat webruimte. Daarnaast is er ook vaak een maximum aan de grootte van de bestanden.
Het gaat inderdaad alleen om het traject werk -> school. Wat heb ik nodig dan? Volgens mij heb ik in ieder geval genoeg (> 50 Mb) ruimte daar.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Op donderdag 14 februari 2002 10:28 schreef oomen het volgende:
> Kun je ook geen ftp draaien op een andere poort dan 21 ?

Volgens mij is het een behoorlijk strenge firewall, maar hoe kom ik daar achter (ben niet echt een held op dit gebied)?
uitproberen denk ik .. probeer bijv gewoon 's poort 2002 ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er sites waar ik hierover meer info kan vinden?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

je kunt vanuit Explorer ook FTP'en, misschien dat je zo iets kunt proberen.
En anders zou je een scriptje (cgi/php) kunnen opzoeken waarmee je kunt uploaden.
Je krijgt dan zo'n browsebutton waarmee je lokaal een file kunt selecteren en versturen met gebruikmaking van http.

www.jurgroessen.nl

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zet je FTP gewoon op andere poort, bijvoorbeeld 80 of 443 ofzo, dan gaat het wel.

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik dan als firewall settings kiezen?
SITE hostname, USER after logon, PROXY open, etcera?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
oomen:
En wat moet ik dan als firewall settings kiezen?
SITE hostname, USER after logon, PROXY open, etcera?
hostname: het IP adres of domeinnaam waar de FTP server draait
user: je usernaam (inlognaam)
proxy: niks invullen (tenzij je proxy settings weet)
port: geen 21 dus, probeer op goed geluk wat anders.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Dit heeft niet te maken met Webdesign & Graphics, en past beter in Software Algemeen.
Pagina: 1