nieuwe 4:3 tv + standalone dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 12:19
Ik wil binnenkort een nieuwe tv en een standalone dvdspeler kopen, maar ik heb nogal specifieke eisen *D

Aangezien ik vooral anime dvd's (zijn voor het grootste deel 4:3) en gewone tv uitzendingen zal gaan kijken wil ik een 4:3 tv kopen. Ik kijk ook wel af en toe breedbeeld films maar ik kijk liever die paar breedbeeldfilms met balken dan al die andere 4:3 films met balken :). Tevens wil ik geen 100HZ aangezien ik niet denk dat ik voor mijn tv budget, € 500,-, een goede 100HZ kan kopen. 100% plat hoeft van mij ook niet persé. Verder wil ik wel dat de tv minstens zo'n 70 cm is en alle mogelijke formaten kan afspelen (ntsc, pal, pal60, etc) zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan :P

Wat betreft de dvdspeler heb ik een budget van zo'n € 400,-. Ik zoek een dvdspeler die ik makkelijk regiovrij kan maken omdat ik vooral regio 1 maar ook een paar regio 2 en 3 dvd's heb. Ik weet niet hoe het bij de dvdspelers precies zit met ntsc, pal, etc maar ook hier zoek ik eigenlijk een alleskunner :)
Verder moet de beeldkwaliteit natuurlijk zo goed mogelijk zijn voor die € 400. Mp3 support kan me niet veel schelen maar als het er op zit is het natuurlijk leuk.

In eerste instantie wil ik de hele zooi op m'n stereo aansluiten en na een tijdje misschien een dts set aanschaffen.

Welke dvdspeler en tv zou ik vollgens jullie het beste kunnen aanschaffen? Ze moeten natuurlijk wel een beetje goed met elkaar overweg kunnen. Wat de dvdspeler betreft zat ik zelf te denken aan een pioneer 444 of de philips 722 of 752.

Tis voor mij nogal wat geld dus vandaar dat ik eerst ff wat vooronderzoek doe :), en ja ik heb de search al gebruikt :)

ohja nog ff dit: de tv moet een RGB scart aansluiting hebben en de dvd een RGB uitgang (toch?) verder wil ik ook een videorecorder op de tv aanskuiten en misschien ook m'n pc.

(ps hoeveel geld moet ik hebben voor een progressive tv+dvd combi? >:) )

• NIMBUS
ohja nóg een aanvulling :P :

als ik wel een breedbeeld film kijk, dan kijk ik die het liefst ook in breedbeeld formaat (met balken) kan ik dit met de dvdspeler of tv instellen? of pan&scant ie het automatisch uit tot beeldvullend?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Aristona 70TA4415: 50Hz

Afbeeldingslocatie: http://www.aristona.nl/producten/Stereo/70TA4415.jpg

70 cm Blackline-D beeldbuis
80 Voorkeurzenders
Stereoversterker met 2 x 6 Watt muziekvermogen
Teletekst met 8 pagina's geheugen
Afmetingen hxbxd: 58 x 76,3 x 47,6 cm
Kleur: grijs/zwart
Adviesprijs: EUR 499,- / NLG 1099,65

Philips 28PT4456 of 4455 voor zwart: 50Hz

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/28pt4456_l.jpg

Type Beeldbuis :
Black Line S
Nicam Stereo
Geluidsvermogen (Watt RMS) : 10

En een 100Hz, de 70TA7216 van Aristona:

Afbeeldingslocatie: http://www.aristona.nl/producten/Stereo/70TA7216.jpg

70 cm Blackline-FX beeldbuis
100 Hertz
100 Voorkeurzenders
Hifi Stereoversterker met 2 x 20 Watt muziekvermogen
Easy Text Teletekst met 1200 pagina's geheugen
Afmetingen hxbxd: 58,2 x 77,3 x 50 cm
Kleur: zilvergrijs
Adviesprijs: EUR 679,- / NLG 1496,32

De Sony KV29FX30: platte beeldbuis, 50Hz

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/51531_KV-29FX30B.gif
ACCESSORIES
Remote Commander RM-887

AUDIO
Stereo System ZVEI/NICAM
Dolby Pro Logic/Virtual Dolby/Auto Surround -/-/-
Power Output (Music) 2x 14 W
Power Output (RMS) 2x 7 W
DSP/Graphic Equaliser */-
Auto Volume Adjustment *
CONNECTORS
IN/OUT: Scart 1 1x (AV-In/Out; RGB In)
IN/OUT: Scart 2 1x (AV-In/Out; S-Video In)
In: RCA AV Input 1x Front-AV
IN: 4 PIN (Front/Rear)-Y/C 1x Front S-Video
Out: RCA (Audio Out) 1x Audio (Stereo) - Variable
OUT: 4 PIN (Y/C) -
Out: DIN (External Speaker) #
Out: MiniJack (Head/Earphone) 1x (3.5 mm / Headphone)

GENERAL DATA
Power Consumption / Standby # W/# W
Size (WxHxD) 746x569x516 mm
Weight 46,5 kg
Colour Silver

PICTURE
Screen Size (inch/cm) 72 cm/ 29inch
Visible Screen Size (cm) 68 cm

16:9 Mode *
TELETEXT
Text/Text 2.5/Text Menu */-/-
Text Page Memory / Sub Page Memory 10/-
EPG (NextView/Digital EPG) -
Teletext Languages DL,E,FR,GB,IT,S,TR
TUNING
TV System B, G, H, D/K, I, L
Colour System PAL, Secam, NTSC 3.58/4.43 (Video In)
ATS/Auto Start Up/One Button Tuning */*/*
Auto Labelling/Station Labelling */-
Auto Sorting/ENP/ACI */*/-
Program Memory# 100
Grundig ST70-741:

Afbeeldingslocatie: http://www.grundig.nl/images/shared/products/cl84_st84-899_1a07-0180.jpg

50 hz, 70 cm, Hotelmode. Sleeptimer. OSD. Ontvangstnorm PAL, NTSC. Teletekst aantal pagina's 8, TOP-FLOF. Stereo. Output 16 W. Kinderslot. 2 Scart-aansluitingen. AV-ingang voorkant. Hoofdtelefoon. Gewicht: 34 kg. Afm.(BxHxD): 65x58x46 cm. Kleur: cosmos zwart.

Kijk voor de gein ook eens wat een grundig ST 84-899 moet kosten, dit is de ST70-741 in een -84cm- uitvoering!

En een philips DVD type 752:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/dvd752_l.jpg

MP3, CDR, CDRW, makkelijk regiovrij te maken, speelt (S)VCD, geluidsdecoder ingebouwd.

De 444 van pioneer is ook heel mooi, maar is wat kieskeuriger met (s)vcd's. Hoe hij regiovrij te maken is weet ik niet.

• NIMBUS
Bedankt voor de info(!), maar wat kun je uit ervaring over die tv's vertellen? specs zijn ook niet alles. Verder misschien nog tips wat betreft rgb, aanbiedingen, pan&scan, etc?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Volgens mij kun je als je ergens een goede aanbieding hebt voor 500 Euro best wel wat beters krijgen. Kijk es bij een zaak als BCC of Apollo in Almere.

• Tele
  • Niet online
Van de bovengenoemde TV's vind ik persoonlijk de Sony KV29FX30 de mooiste. Qua uiterlijk & beeldkwaliteit. Verder heeft hij ruim voldoende scarts waarvan 1 met RGB ingang. De beeldbuis is trouwens volledig vlak. Ook het geluid is heel behoorlijk in vergelijking met de andere philips en aristona TV's.

Als je echt voor een joekel van een TV gaat is er die 84 cm grundig. Let wel; hier moet je een flink eindje vanaf gaan zitten. Verder heeft deze TV nogal helderheidsverschillen in de beeldbuis.

De Philips 28PT4456 is ook een mooi toestel, mooi scherpe beeldbuis, maar het geluidsvermogen is wat minder dan de Sony.

Een philips met platte beeldbuis is de 29PT5506:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/29pt5506_l.jpg

Prima scherp beeld, qua mogelijkheden vergelijkbaar met de 29FX30 van Sony. Ook geluid is behoorlijk goed. hier heb je een pdf van dat toestel, waar trouwens ook fm radio inzit.. Lekker nuttig :+

Sony KV29FX30: € 600
Philips 28PT4456: € 440
Philips 29PT5506: € 625
Aristona 70TA7216: € 570

Het blijft gewoon persoonlijke voorkeur.. wandel eens een grote winkel binnen waar ze deze toestellen hebben staan en ga gewoon vergelijken. Dingen als afstandsbediening, menu, geluid, uiterlijk, beeld (alles eigenlijk ;) ) kan je dan goed beoordelen.

Trouwens, normaal gesproken roept iemand anders dit, maar nu doe ik het even :P kijk ook op www.kieskeurig.nl

• NIMBUS
nogmaals bedankt voor de info :)

op kieskeurig heb ik al gekeken, maar over het algemneen vind ik het commentaar daar meestal niet veel soeps.

Die Sony KV29FX30 lijkt mij ook wel wat ja. Dat van de audiokwaliteit van de tv is toch niet zo heel erg belangrijk aangezien ik m'n stereo daarvoor wil gebruiken?

Dit stond in de specs van die Sony: "NTSC 3.58/4.43 (Video In)" wat houdt dat 3.58/4.43 in?

Ik moest idd ook maar eens naar een paar winkels gaan ja, alleen zijn er hier alleen een Megapool en een De Block |:(

Mede daarom vind ik het altijd fijn om goed voorbereid op stap te gaan; ben ik niet al te afhankelijk van die verkopers :P

• NIMBUS
Heeft een platte beeldbuis trouwens niet ook nadelen? Ik heb wel eens gehoord dat het beeld er in de hoeken/randen niet altijd even goed uitziet :?

• Tele
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 12:12 schreef NIMBUS het volgende:

Die Sony KV29FX30 lijkt mij ook wel wat ja. Dat van de audiokwaliteit van de tv is toch niet zo heel erg belangrijk aangezien ik m'n stereo daarvoor wil gebruiken?
Woeps overheen gelezen :)
Dit stond in de specs van die Sony: "NTSC 3.58/4.43 (Video In)" wat houdt dat 3.58/4.43 in?
Ik geloof dat er twee NTSC standaarden zijn, eentje met 3.58MHz draaggolf, en de andere met 4.43 MHz. Het betekent dus dat hij alle soorten NTSC aankan.
Ik moest idd ook maar eens naar een paar winkels gaan ja, alleen zijn er hier alleen een Megapool en een De Block |:(

Mede daarom vind ik het altijd fijn om goed voorbereid op stap te gaan; ben ik niet al te afhankelijk van die verkopers :P
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/hypocrite.gif :P
Heeft een platte beeldbuis trouwens niet ook nadelen? Ik heb wel eens gehoord dat het beeld er in de hoeken/randen niet altijd even goed uitziet :?
Philips heeft dit minder goed voorelkaar als Sony. Kijk bij zo'n philips met platte beeldbuis maar eens goed naar de hoeken: ze smokkelen gewoon een beetje door het intern bol te laten lopen. :o

Sony doet dit ook maar een heeel stuk minder als philips.

• NIMBUS
Op donderdag 14 februari 2002 12:17 schreef TeleManiac het volgende:
[afbeelding] :P
Jij werkt daar? :D

• Tele
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 12:20 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

Jij werkt daar? :D
Parttime bij iets vergelijkbaars.. :o

• NIMBUS
Natuurlijk helemaal niets mis mee :P, maar mijn ervaring is dat je in die winkels vaak niet goed de apparatuur kan testen voor je het koopt en ook zijn soms niet alle medewerkers net zo goed op de hoogte als dat jij bent :) zal wel komen doordat ze zo veel verschillende dingen moeten verkopen.

Is BCC een goede zaak? Ga ik daar wel eens kijken in Alkmaar.

• Tele
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 12:53 schreef NIMBUS het volgende:
Is BCC een goede zaak? Ga ik daar wel eens kijken in Alkmaar.
BCC lijkt me best een goede zaak, even lekker prijzen vergelijken met de experts, it's, de block, megapool, enzenz. Dan gebruik maken van de laagste prijsgarantie die de meesten aanbieden en gelijk even een combikorting vragen omdat je meerdere apparaten tegelijk koopt :)

• NIMBUS
Goed idee, weet je toevallig ook hoe ik die philips 752 regiovrij krijg? Met een afstandsbediening oid?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 14 februari 2002 12:13 schreef NIMBUS het volgende:
Ja, bij goedkopere modellen gebeurt dit wel vaker, mijn toestel heeft er overigens absoluut geen last van.

Sony KV32FX65 100hz 82cm BB.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Tele
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 13:50 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, bij goedkopere modellen gebeurt dit wel vaker, mijn toestel heeft er overigens absoluut geen last van.

Sony KV32FX65 100hz 82cm BB.
Uhm.. Philips durft er anders behoorlijk veel voor te vragen en toch blijven die hoeken vervormen. Het is dus niet echt prijsgebonden. (Net zoals een groot deel van de xxFX65 modellen linksonder een kleurvlekje heeft, hier thuis trouwens de 28 uitvoering)
Op donderdag 14 februari 2002 13:47 schreef NIMBUS het volgende:
Goed idee, weet je toevallig ook hoe ik die philips 752 regiovrij krijg? Met een afstandsbediening oid?
Jep, met een universele afstandsbediening. Zie www.vcdhelp.com of hier

• NIMBUS
Enig idee wat zo'n universele afstandsbediening kost? En waarom is de philips 752 beter dan de 722 en de pioneer 444?

• JvS
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 februari 2002 10:10 schreef NIMBUS het volgende:
Ik wil binnenkort een nieuwe tv en een standalone dvdspeler kopen, maar ik heb nogal specifieke eisen *D

Aangezien ik vooral anime dvd's (zijn voor het grootste deel 4:3) en gewone tv uitzendingen zal gaan kijken wil ik een 4:3 tv kopen. Ik kijk ook wel af en toe breedbeeld films maar ik kijk liever die paar breedbeeldfilms met balken dan al die andere 4:3 films met balken :). Tevens wil ik geen 100HZ aangezien ik niet denk dat ik voor mijn tv budget, € 500,-, een goede 100HZ kan kopen. 100% plat hoeft van mij ook niet persé. Verder wil ik wel dat de tv minstens zo'n 70 cm is en alle mogelijke formaten kan afspelen (ntsc, pal, pal60, etc) zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan :P
Voor 500 euro mag je mijn 72cm 100Hz 4:3 philips wel overnemen ;) Alleen is die al 5 jaar oud ofzo :o

Ik vind merken en types van TV's nooit zo interessant :). In principe is elke TV wel prima, maar moet je voor je smaak de 'scherpste' of 'kleurechtste' er even uitzoeken :)
Ik weet niet hoe het bij de dvdspelers precies zit met ntsc, pal, etc maar ook hier zoek ik eigenlijk een alleskunner :)
De meeste DVD spelers kunnen wel alles afspelen, regiovrij moet er wel specifiek bij gevraagd worden.
Verder moet de beeldkwaliteit natuurlijk zo goed mogelijk zijn voor die € 400. Mp3 support kan me niet veel schelen maar als het er op zit is het natuurlijk leuk.

Welke dvdspeler en tv zou ik vollgens jullie het beste kunnen aanschaffen? Ze moeten natuurlijk wel een beetje goed met elkaar overweg kunnen. Wat de dvdspeler betreft zat ik zelf te denken aan een pioneer 444 of de philips 722 of 752.
De pioneer 444 en de 722/712 en 752/762 van philips zijn beiden regiovrij te maken, maar de philips veel en veel makkelijker (ik heb de 752 even gehad en heb nu de 712), namelijk met een palmpilot of een SBC-ru880 afstandsbediening (die ik heb).

Het verschil tussen de 712 en de 752 is trouwens dat de laatste een ingebouwde dolby digital decoder heeft. Als je later een DTS set wil aanschaffen, koop je een alles in een receiver (waar al een decoder inzit ;)), dus heb je daar niets aan, en kost het onnodig geld.
ohja nog ff dit: de tv moet een RGB scart aansluiting hebben en de dvd een RGB uitgang (toch?) verder wil ik ook een videorecorder op de tv aanskuiten en misschien ook m'n pc.
Moet moet moet, het is het mooist ja, je kan het ook met Svhs aansluiten, of zelfs met composiet video, dat is wel iets minder mooi, maar nog altijd gewoon "DVD kwaliteit". SVHS is een goede manier om het aan te sluiten in ieder geval :).
Enig idee wat zo'n universele afstandsbediening kost? En waarom is de philips 752 beter dan de 722 en de pioneer 444?
Die ene die ik heb, kostte destijds iets van 180 piek ofzo. En de 752 is helemaal niet beter dan de 722 (welke weer een zilveren 712 is), hij heeft alleen een ingebouwde decoder voor dolby digital, waar je alleen wat aan hebt als je een dolby prologic versterker hebt, die voorbereid is op Dolby digital. Als je nu iets nieuws koopt, koop je een Dolby digital/DTS versterker, dus hoef je geen ingebouwde decoder te kopen :)
Op donderdag 14 februari 2002 10:12 schreef NIMBUS het volgende:
ohja nóg een aanvulling :P :

als ik wel een breedbeeld film kijk, dan kijk ik die het liefst ook in breedbeeld formaat (met balken) kan ik dit met de dvdspeler of tv instellen? of pan&scant ie het automatisch uit tot beeldvullend?
Nee, dan krijg je balken boven en onder, tenzij je instelt dat je Pan & Scan wil gebruiken EN de DVD dat zelf ondersteunt (en dat zijn er weinig).

Maar over dat onderwerp heb ik een keer erg uitgebreid iets geschreven:
[topic=297085/1/100]

Lees daar (veel) meer over de (on)mogelijkheden en nuttigheid van Pan&Scan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NIMBUS
JvS: Bedankt! voor de uitgebreide reply :) ; helpt me weer een heel eind op weg.

• NIMBUS
ff een update:

Ik heb eindelijk het geld bij elkaar en ben vandaag vast op een kleine verkenningstocht geweest.

Ik had in mijn hoofd om vooral te kijken naar de Philips 28PT4456, maar die kon ik hier nergens vinden. Wel hadden ze bij de Megapool een 28PT4455 in de aanbieding. Weet iemand wat het verschil is tussen deze 28PT4455 en de 28PT4456? (afgezien van de kleur dan)

Verwijderd

finlux heeft een tv met ingebouwde dvd voor 530 ero's

• Tele
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef NIMBUS het volgende:
ff een update:

Ik heb eindelijk het geld bij elkaar en ben vandaag vast op een kleine verkenningstocht geweest.

Ik had in mijn hoofd om vooral te kijken naar de Philips 28PT4456, maar die kon ik hier nergens vinden. Wel hadden ze bij de Megapool een 28PT4455 in de aanbieding. Weet iemand wat het verschil is tussen deze 28PT4455 en de 28PT4456? (afgezien van de kleur dan)
Je zegt het zelf, de kleur is het énige verschil :)

• NIMBUS
Dat is goed nieuws, maar als ik de foto's vergelijk dan lijken ze toch wel een ander frontje te hebben

4455:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/21_25_28pt4455_75_l.jpg

4456:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/28pt4456_l.jpg

of zie ik dat nou verkeerd :?

• Tele
  • Niet online
Groter kan ik het niet vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.expertdiepenveen.nl/images/21pt4455.gif

Moet je ff naar een catalogus vragen bij een dealer, of daar vragen of je even in z'n dealerboek mag kijken, daar staan ze heel uitgebreid in :)

• NIMBUS
Dan doe ik dat wel ja, maar volgens jou zijn ze dus, afgezien van de kleur, identiek?

iig bedankt voor de snelle reply's :)

• NIMBUS
Nog even een vraagje aan JvS, mocht je dit lezen: ben je nog steeds tevreden met je Philips 712? Of zou je nu een andere keuze maken?

• NIMBUS
[kick]

toevallig iemand hier die de catalogus van Philips heeft?(ik had ze allemaal van de laatste jaren maar heb ze een maand geleden weggegooid omdat ik ze nooit nodig had |:( )

• NIMBUS
Ik ben vandaag maar weer eens een aantal winkels langs gegaan en ik heb een Philips 29PT5306 TV en een Philips DVD712 gekocht :D tevens heb ik net de dvdspeler met succes regiovrij gemaakt --> ik ben blij :P

Er is alleen één dingetje; wanneer ik mijn tv op de breedbeeldstand zet dan zitten er op zo'n 5 cm onder de bovenkant van het scherm een rode, blauwe en groene streep van elk zo'n 3 mm dik over de hele breedte van het scherm. Dit lijkt me niet normaal, iemand enig idee waar dit aan ligt?

(edit: klein foutje in typenummer van TV)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op zaterdag 27 april 2002 22:11 schreef NIMBUS het volgende:
Er is alleen één dingetje; wanneer ik mijn tv op de breedbeeldstand zet dan zitten er op zo'n 5 cm onder de bovenkant van het scherm een rode, blauwe en groene streep van elk zo'n 3 mm dik over de hele breedte van het scherm. Dit lijkt me niet normaal, iemand enig idee waar dit aan ligt?
Doet ie van mij ook, een 29PT9007. Helemaal oke lijkt me het niet, maar een ramp vind ik het niet. Echt bruikbaar is die stand toch niet vanwege de naar mijn smaak absurde verhoudingen- korte dikke mensjes enzo :)

Die van mij gaat echter terug vanwege het iewat scheve beeld, maar das een ander verhaal.

De controle bij phillips is niet je-van-het.

• NIMBUS
Op zaterdag 27 april 2002 23:48 schreef Sponz het volgende:

[..]
Echt bruikbaar is die stand toch niet vanwege de naar mijn smaak absurde verhoudingen- korte dikke mensjes enzo :)
Volgens mij is die stand wel bruikbaar hoor, als je namelijk een anamorfic dvd afspeelt en je zet je dvd speler op breedbeeld stand, en vervolgens je tv ook dan raak je niet de 33% resolutie kwijt die je anders wel kwijt zou raken en heb je toch een normaal beeld (correct me if I'm wrong).

Ohja, na het kijken van een aantal dvdtjes viel het me ook op dat ik aan de rechterkant van het beeld, bij het kijken van een dvd, een verticaal balkje van zo'n 1,5 cm breed heb waarin het beeld lichter dan de rest van het beeld is :? , kan dit komen door de scartkabel?(=simpele scartkabel die bij dvdspeler zat)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op zondag 28 april 2002 01:03 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

Volgens mij is die stand wel bruikbaar hoor, als je namelijk een anamorfic dvd afspeelt en je zet je dvd speler op breedbeeld stand, en vervolgens je tv ook dan raak je niet de 33% resolutie kwijt die je anders wel kwijt zou raken en heb je toch een normaal beeld (correct me if I'm wrong).
Das nieuw voor me, dan snap ik dat die mogelijkheid er is. En dan kan die streep inderdaad gaan irriteren op den duur.
Ohja, na het kijken van een aantal dvdtjes viel het me ook op dat ik aan de rechterkant van het beeld, bij het kijken van een dvd, een verticaal balkje van zo'n 1,5 cm breed heb waarin het beeld lichter dan de rest van het beeld is :? , kan dit komen door de scartkabel?(=simpele scartkabel die bij dvdspeler zat)
of is er een storing in de buurt (draadloze telefoon ofzo)? Verplaats es wat zou ik zeggen. Of pak er even een andere tv bij. Ik heb er niet al te veel verstand van trouwens.
Mocht niks helpen dan lijkt het me verstandig kontakt op te nemen met de leverancier.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 22:11 schreef NIMBUS het volgende:

(edit: klein foutje in typenummer van TV)
Dat schijnt vrij normaal te zijn, ik heb het iig ook (alleen dan 1 grijze streep. Zie ook [topic=449999]

• NIMBUS
Allemaal bedankt voor de info, wat betreft dat kleine vertikale balkje ga ik zo maar eens even spelen met de positie van de boxen en misschien de stroom voorziening, wellicht dat dat het probleem oplost.

Coppertop: bedankt voor de link; zeer verhelderend. Het heeft dus geen zin om morgen een reparateur oid te laten komen om ernaar te kijken(garantie :P)?

Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met het laten ISF-calibreren van zijn/ haar tv? (wie niet weet waar ik het over heb zie:
http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=ISF;action=display;num=1019635297
en
http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum23/HTML/000140.html )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 23 april 2002 08:42 schreef NIMBUS het volgende:
Nog even een vraagje aan JvS, mocht je dit lezen: ben je nog steeds tevreden met je Philips 712? Of zou je nu een andere keuze maken?
Ik ben nog steeds tevreden, alleen kan-ie niet in svcd's van LOTR spoelen. Dat was wel vrij irritant. En ik vind het beeld op "standje 3" van de beeldinstellingen veel mooier dan op "1" maar hij staat elke keer op 1 als ik 'm aanzet. Ik denk dat ik de handleiding er maar 's bij moet pakken :P. Nu zet ik 'm elke keer handmatig op 3 :P.

• NIMBUS
Op zondag 28 april 2002 16:22 schreef JvS het volgende:

[..]
En ik vind het beeld op "standje 3" van de beeldinstellingen veel mooier dan op "1" maar hij staat elke keer op 1 als ik 'm aanzet. Ik denk dat ik de handleiding er maar 's bij moet pakken :P. Nu zet ik 'm elke keer handmatig op 3 :P.
Dat komt me bekend voor ja, alleen heb ik dat met standje 4 :P volgens mij kun je het beste gewoon stand 1 ('persoonlijk') zo instellen dat ie gelijk is aan je favoriete standje :)

Trouwens nog iets vreemds met het afspelen van mp3's, ik heb een cd met 7 albums in 7 aparte mapjes en dat ziet het apparaat gelukkig goed, maar vervolgens gooit ie vaak de volgorde van de nummers in een album door elkaar. Dit vind ik vreemd want de nummers staan gewoon in de goede volgorde op de cd :?

edit: typo

• NIMBUS
Op zondag 28 april 2002 16:36 schreef NIMBUS het volgende:

Trouwens nog iets vreemds met het afspelen van mp3's, ik heb een cd met 7 albums in 7 aparte mapjes en dat ziet het apparaat gelukkig goed, maar vervolgens gooit ie vaak de volgorde van de nummers in een album door elkaar. Dit vind ik vreemd want de nummers staan gewoon in de goede volgorde op de cd :?
Ben er al achter waar het door kwam :)

Hoe ziet de Philips trouwens de submap van een submap?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik gebruik hem niet als MP3 speler. Toen ik hem net had heb ik het een keer geprobeerd, maar mijn PC is behoorlijk stil en die staat ook aangesloten op een D/A converter en die bedient net iets handiger dan een DVD speler :).

• NIMBUS
Die luxe heb ik helaas _nog_ niet :(

misschien als ik weer geld heb :P

• NIMBUS
Misschien kan ik over die ISF callibratie beter een nieuw topic openen ...

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
is dit niet wat wel €50 over je budget maar wel 100 hz

SAMSUNG WS-28W75VS
KLEUREN-TV BREEDB. 70CM

70 Cm Super HiTron breedbeeld
100 Hz Digital Scan; trillingsvrij
Beeldscherpteregeling
Beeldzoom-functie
Stereo weergave 2x20 watt
Virtual 3D geluidsweergave
5 Voorgeprogrammeerde klankkleuren
Teletekst met geheugen voor 10 pagina's
NTSC weergave via scart
Auto zenderzoek en sorteersysteem
Sleeptimer
Aansluiting voor hoofdtelefoon
Frontaansluiting voor camcorder
Afmetingen H=51,7 B=83,8 D=53 cm

BLOCKPRIJS € 549.00
te koop bij de block dus www.deblock.nl

edit:

lamaa, zie al dat je al wat gekocht hebt :P
* Turismo moet leren topics door te lezen |:(

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• NIMBUS
In ieder geval nog bedankt voor de moeite, alleen inderdaad net iets te laat :P

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

mno

Op zondag 28 april 2002 16:22 schreef JvS het volgende:
Ik ben nog steeds tevreden, alleen kan-ie niet in svcd's van LOTR spoelen. Dat was wel vrij irritant.
Da's inderdaad en bekend probleem bij Philips spelers. Spoelen in SVCD's van langer dan 40 minuten lukt niet. Dat is uiteindelijk de reden geweest dat ik hem terug bracht.

Schijnt trouwens opgelost te zijn in de nieuwe firmware (4.15.O-0). Helaas blijken veel 712/722 spelers uitgerust te zijn met een ROM-bios i.p.v. een flashrom-bios.

Gewoon rösti

• NIMBUS
Dat probleem met die vcd's maakt voor mij gelukkig niet veel uit; ik heb om precies te zij 0,0 vcd's :D , maar als je ze wel hebt lijkt het me vrij irritant ...

Iemand een adres waar ik online een Oehlbach scartkabel kan kopen?

• Wildfire
  • Laatst online: 14:01

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 27 april 2002 23:48 schreef Sponz het volgende:

[..]

Doet ie van mij ook, een 29PT9007. Helemaal oke lijkt me het niet, maar een ramp vind ik het niet. Echt bruikbaar is die stand toch niet vanwege de naar mijn smaak absurde verhoudingen- korte dikke mensjes enzo :)
Die lijntjes heb ik ook...
Die van mij gaat echter terug vanwege het iewat scheve beeld, maar das een ander verhaal.
Toevallig, mijn Philips heeft ook een ietwat schuin beeld. Het beeld helt iets over richting rechtsboven. Ach, ik doe 'm daar niet ter reparatie voor terug want het valt me echt niet op als ik TV kijk...

(ik heb toegang tot het servicemenu van de TV maar helaas kun je daar het beeld niet kantelen)
De controle bij phillips is niet je-van-het.
Idd

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 20:42 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]
(ik heb toegang tot het servicemenu van de TV maar helaas kun je daar het beeld niet kantelen)
[..]
Hoe kom jij in je service menu?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb zelf de 1e Sony Wega (29", 50Hz) die op de markt was (voor de volle f 2000 gekocht 2 jaar geleden) en ben daar best tevreden mee (behalve bij letterbox formaat DVDs, dan gebruikje maar het halve scherm). geluid is iig prima voor normaal TV kijken (totaal 90 watt, muziek).

Ik zou absoluut niet meer terug willen naar een niet plat scherm. Voor een beter beeld kan je alleen terecht bij de duurdere merken (Metz, Loewe). Panasonic is ook best goed, btw en Philips maakt goede (32" en 36") breedbeeld en goede DVD players (kwa beeld)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 30 april 2002 22:06 schreef Coppertop het volgende:

[..]

Hoe kom jij in je service menu?
Beter gezegd: ik heb vroeger toegang gehad tot het service-menu... ergens in een topic op GoT staat de toetsvolgorde die je moet indrukken om het menu te krijgen...

<edit> Gauw ff gezocht, op mijn TV moet je via de afstandsbediening snel 062596 invoeren en dan op de info-knop drukken </edit>

<edit #2> Pas op, niet alle opties zijn even gezond voor je TV. En zet vooral niet VSD op 1, is niet zo lekker voor je TV... :( </edit #2>

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Hee dude, heb hier een Philips DVD612 staan die ik nog wil verkopen...Enne Alkmaar :? Da's dichtbij :7
Hij is een paar maandjes oud en gaat voor niet al te veel weg...kijk maar of het wat voor je is !

DVD612

• NIMBUS
Zo te zien leest niet iedereen het hele topic door voor dat men post :P

Ik heb dus afgelopen zaterdag al een tv (philips 29pt5306) en een dvd speler (philips dvd712) gekocht :D waar ik erg tevreden mee ben, maar waar ik ook nog een paar vraagjes over had. Zo ben ik nog steeds opzoek naar een online shop waar ik een Ixos of Oehlbach RGBscartkabel kan kopen.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Weet niet of en online shop handig is (gezien de relatief hoge verzendkosten), maar hier http://www.mediacheckpoint.de zie ik 32 soorten Oelbach scart kabels

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• NIMBUS
Als ik em daar bestel dan wordt de toch al niet goedkope kabel wel erg duur. Dan moest ik toch maar eens naar de mediamarkt oid ...

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Revoy 2200 voor DVD natuurlijk :) Regio en RCE-vrij, doet ook NTSC, en heeft een leuke zoom functie om op een 4:3 TV balken weg te werken.

:)

Yo.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 01 mei 2002 11:32 schreef VonFoX het volgende:
Revoy 2200 voor DVD natuurlijk :) Regio en RCE-vrij, doet ook NTSC, en heeft een leuke zoom functie om op een 4:3 TV balken weg te werken.

:)

Edit: niet het hele topic gelezen, sorry 8-)
Tsja, de Revoy 2200 zou een betere keuze voor hem zijn geweest... dat ding kan gewoonweg alles en is standaard al regiovrij...

• NIMBUS
No flame intended hoor, maar ik ben voor kwaliteit gegaan en niet voor zo'n "honkie-tonkie" merk :P

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
Een TV uitzoeken is heel simpel. Je loopt een grote electronicazaak in zoals Correct (alleen in Rotterdam) of Mediamarkt. Daar staan tig TVs opgesteld. Dan selecteer je wat in je budget valt. Vervolgens bekijk je simpelweg de kwaliteit van het beeld. Daarna is de overweging niet zo heel erg moeilijk meer meestal.

Wat betreft de DVD-speler zal het ietsie moeilijker liggen. Op internet zijn verschillende sites te vinden waar info wordt uitgewisseld over de kwaliteit van verschillende DVD-spelers. Ik heb ff geen URLs bij de hand.

Suc6 ermee!

Verwijderd

Waarom hier nog op reageren? (doe ik nu eigenlijk ook) De topicstarter heeft al lang zijn tv+dvd aangeschaft.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 11 juli 2002 13:49 schreef -Moondust- het volgende:
Een TV uitzoeken is heel simpel.
Posten ook, je kijkt naar de datum van de laatste poster, als dat meer dan 2 maanden geleden is, kun je er wel vanuit gaan dat je antwoord niet erg relevant meer zal zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dies wel oud dan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.