maar een slash en backslash bijvoorbeeld dan ?Op donderdag 14 februari 2002 09:53 schreef ACM het volgende:
Alles wat niet ascii is
Tuurlijk mogen die in strings, je hebt alleen kans dat je ze moet escapen.Op donderdag 14 februari 2002 10:00 schreef rickho het volgende:
maar een slash en backslash bijvoorbeeld dan ?
Lijkt me dat dit wel staat in de verschillende tutorials over VB?
en in de naam die je aan een string toekent mag je daar wel een \ in gebruiken of ziet hij dit dan als een directory ?Op donderdag 14 februari 2002 10:01 schreef ACM het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen die in strings, je hebt alleen kans dat je ze moet escapen.
Lijkt me dat dit wel staat in de verschillende tutorials over VB?
In de (variabele-)naam zou ik niet doen, dat accepteert VB niet.Op donderdag 14 februari 2002 10:09 schreef rickho het volgende:
[..]
en in de naam die je aan een string toekent mag je daar wel een \ in gebruiken of ziet hij dit dan als een directory ?
Maar in een gewone string mag verder alles.
Volgens mij hoef je niet eens te escapen in VB.
Je hoeft niets te escapen, behalve de quote ("), anders denkt VB dat je string constant is afgelopenOp donderdag 14 februari 2002 10:25 schreef maikel het volgende:
[..]
In de (variabele-)naam zou ik niet doen, dat accepteert VB niet.
Maar in een gewone string mag verder alles.
Volgens mij hoef je niet eens te escapen in VB.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
En als je onzichtbare tekens zoals een formfeed (ASCII 12) of andere tekens in je string wilt hebben kun je dat met de CHR functie doen:
str = "hallo" + chr(12)
str = "hallo" + chr(12)
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Verwijderd
Je kunt ook gewoon Alt + 12 intypen.Op donderdag 14 februari 2002 15:28 schreef JonkieXL het volgende:
En als je onzichtbare tekens zoals een formfeed (ASCII 12) of andere tekens in je string wilt hebben kun je dat met de CHR functie doen:
str = "hallo" + chr(12)
Dat geldt niet voor alle tekens.Op donderdag 14 februari 2002 15:34 schreef dev het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon Alt + 12 intypen.
Daarbij is chr(12) even wat overzichtelijker dan een blokje
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Misschien is het handiger om erbij te vermelden waar het om gaat.Op donderdag 14 februari 2002 09:51 schreef rickho het volgende:
Wie kan mij vertellen welke karakters een string (binnen vb 6) niet mag bevatten.
In een string mag je eigenlijk zo goed als alle tekens stoppen. 't Is afhankelijk van je doel, of het gewenst is of niet. Een "enter" (vbCrLf) mag in een string prima, maar in een bestandsnaam is 'ie niet zo gewenst
Exact expert nodig?
Verwijderd
KloptOp donderdag 14 februari 2002 15:40 schreef JonkieXL het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor alle tekens.
Daarbij is chr(12) even wat overzichtelijker dan een blokje
Pagina: 1