J2SDK v1.4.0 is uit :)

Pagina: 1
Acties:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Zow ten eerste ben ik mbravenboer voor :+

En ten tweede is dit dus nu de officiele discussie draad erover.

Ik heb vluchtig de performance verbeteringen doorgekeken en dat zag er goed uit.
Alhoewel die tests, uiteraard door Sun zelf gedaan, wel met een korreltje zout genomen moeten worden ;)

Wat wel grappig is, is dat er regexp support inzit. Op slashdot staat dit als 2e "verbetering" genoemd, bij sun zie je het zelfs niet in de release notes staan (iig niet in de index)...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
In sectie AWT van de release notes:
This problem will be fixed in the final release of the J2SE 1.4.0 platform.
Zouden ze iets zijn vergeten aan te passen in de release notes? :?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
uhm, ACM hoe weet jij zo zeker dat ie echt uit is?? Ik kan sinds dat ze die site hebben aangepast de 1.4 niet meer downloaden... (geen linkje naar download zoals bij 1.3.1 ed) of zie ik iets gigantisch over het hoofd :?

hmm.. of ik ben blind geweest of ze hebben er net een knopje bij gezet (kreeg ook wat page directive errors die nu weg zijn) want er staat nu rechts in balk een grote knop 'Download j2sdk1.4 now..'

naja.. lekker nuttig dit :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 10:01 schreef johnny7 het volgende:
In sectie AWT van de release notes:
This problem will be fixed in the final release of the J2SE 1.4.0 platform.
Zouden ze iets zijn vergeten aan te passen in de release notes? :?
Vast wel, is nog maar net uit he? :)
Op donderdag 14 februari 2002 10:24 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
hmm.. of ik ben blind geweest of ze hebben er net een knopje bij gezet (kreeg ook wat page directive errors die nu weg zijn) want er staat nu rechts in balk een grote knop 'Download j2sdk1.4 now..'
Tuurlijk wist ik dat zeker :+

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Wauw, dat is snel :) . Stiekem dat ze zulke dingen doen als ik slaap ;) .

Er kan haast niet veel veranderd zijn sinds de release candidate, dus schokkend zal deze final niet zijn qua performance, bug-fixes of features.

Helaas staan er zoals altijd nog steeds essentiele bugs en rfe's in de bug database, maar ja: wellicht in een 1.4.1 :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

dit is leuk :)
http://java.sun.com/products/java-media/2D/perf_graphics.html#50247

en dan vooral dit:
-Dsun.java2d.ddscale=true
Setting this flag to true enables hardware-accelerated scaling.
Hardware scaling is disabled by default to avoid rendering artifacts in existing applications.
These rendering artifacts are caused by possible inconsistencies between the scale method that
the software scaling operation uses (nearest neighbor) and the different scale methods that video
cards use. Certain events that occur while an application is running might cause a scaled image
to be rendered partially with hardware scaling operations and partially with software scaling
operations, resulting in an inconsistent appearance. For now, you can enable acceleration by
setting the ddscale flag to true
.

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Er kan haast niet veel veranderd zijn sinds de release candidate, dus schokkend zal deze final niet zijn qua performance, bug-fixes of features.
is hier ook een topic over geweest? En zo ja, linkje ??????

Groetjes

• mbravenboer
yrew: is hier ook een topic over geweest? En zo ja, linkje ??????
We volgen alle Java versies nauwgezet :P .

[topic=258294/1/25]
[topic=305694/1/25]
[topic=388838/1/25]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
* mbravenboer moet even zeuren.

* mbravenboer heeft vanmorgen een leuk verhaal in de queue van de front-page gezet, maar het blijkt maar weer dat tweakers.net weinig vaart zet achter de belofte (nav de enquete) dat er meer developer-nieuws zou komen.

Dit is natuurlijk ook veel spannender:

VIA KT333 launch volgende week woensdag?
UPC reageert op kritiek gebruikersvereniging Coax
AMD verwacht winst in tweede kwartaal
"QuickTime 6 met MPEG-4 is klaar, licenties nog niet"
Ontwikkeling AMD ClawHammer op schema
Soyo P4S Dragon Ultra Review
THG bespreekt vier 5 Megapixel camera's

|:( .

Ik vraag me regelmatig af wanneer de crew gaat beseffen dat niet iedereen de hele dag met hardware zit te klieren....

Sorry dat ik even zeurde :+ .

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

dan neem je er toch een functie bij :o

• mbravenboer
mbravenboer: Helaas staan er zoals altijd nog steeds essentiele bugs en rfe's in de bug database, maar ja: wellicht in een 1.4.1 :) .
Op www.javalobby is er ook nogal wat kritiek op deze vrij snelle final release. Zie deze discussie. Er worden hier een aantal problemen genoemd waarop ik ook doelde en die toch echt wel verholpen hadden mogen zijn ;( .

• mbravenboer
HGM: dan neem je er toch een functie bij :o
Ja, goed idee :P .

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 14 februari 2002 12:16 schreef Alarmnummer het volgende:
dit is leuk :)
http://java.sun.com/products/java-media/2D/perf_graphics.html#50247

en dan vooral dit:
[..]
-Dsun.java2d.ddscale=true

Ik heb de indruk dat het onder windows wel wat sneller gaat hierdoor, maar hoe is het onder linux hiermee?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:49 schreef mbravenboer het volgende:
Ik zag je ding (vanavond) in de queue staan, 't is dat ik niet gelijk had gezien wat voor uitgebreid verhaal je erbij had, anders had ik er wel voor gezorgd dat het direct (zonder eerst je topic te zien in TFF ;) ) nieuws, ipv meuk werd :)

Wat een lap zeg :+

• mbravenboer
ACM: had ik er wel voor gezorgd dat het direct (zonder eerst je topic te zien in TFF ;) ) nieuws, ipv meuk werd :)
Hehe ;) . Op zich natuurlijk mooi als dit stuk erop komt, maar ik hoop dat het uit mijn TFF topic toch nog duidelijk is dat het me om meer te doen is ;) .
Wat een lap zeg :+
Ik had hem al geschreven voor de 'valse' release van een paar dagen geleden ;) . Nu kwam hij goed van pas ;) ..

• mbravenboer
Hier nog even een prachtig stukje over de marketing machine van Sun en de website java.sun.com:
Of course the convenient "get java" thingy on the javasoft site still points to the now obsolete early access version. This is entirely consistent with SUNs earlier attempts at marketing Java: do a press release, make a lot of fuss and then forget all about it.

SUN people, if you are reading this (and I know you are): Fire the java.sun.com webmaster and the marketing staff, hire a few more competent people and fix this once and for all. How hard can it be to advertise Java? Pull together some nice apps (end user apps), show that webstart is absolutely the coolest thing since sliced bread and provide consistent access to the latest jre (i.e. one easy to find link rather than multiple links pointing to multiple jdks/jres).
Deze man heeft echt zo ontzettend gelijk. |:( |:( .

Zelfs mijn website is bijna nog beter :P .

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Sun moet gewoon een paar marketeers van MS inhuren, dan komt alles goed. Ik heb een paar keer een praatje van zo'n MS dude bijgewoond, en het grappige is, die geloven er gewoon in wat ze zeggen! En het waren echt ingenieurs ofzo. Het nieuws dat ze brachten was kort samengevat (het ging over windows XP en .NET):
'er zijn al jaren lang een heleboel superieure technieken op de markt, en het goed nieuws is dat microsoft het na al die jaren OOK gaat doen!. Maar we doen natuurlijk wel net alsof het om een techniek gaan die wij hebben uitgevonden uiteraard.'

Ok, het is al laat....

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 14 februari 2002 15:49 schreef mbravenboer het volgende:

* mbravenboer heeft vanmorgen een leuk verhaal in de queue van de front-page gezet, maar het blijkt maar weer dat tweakers.net weinig vaart zet achter de belofte (nav de enquete) dat er meer developer-nieuws zou komen.

Dit is natuurlijk ook veel spannender:

VIA KT333 launch volgende week woensdag?
UPC reageert op kritiek gebruikersvereniging Coax
AMD verwacht winst in tweede kwartaal
"QuickTime 6 met MPEG-4 is klaar, licenties nog niet"
Ontwikkeling AMD ClawHammer op schema
Soyo P4S Dragon Ultra Review
THG bespreekt vier 5 Megapixel camera's

|:( .

Ik vraag me regelmatig af wanneer de crew gaat beseffen dat niet iedereen de hele dag met hardware zit te klieren....

Sorry dat ik even zeurde :+ .
ok om nog ff snel te reageren op deze post, ik ben het daar dus echt compleet mee eens. veel te veel hardware nieuws, nieuwe chip dit, nieuwe bit dat. waarom zo ENORM weinig development nieuws?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
FYI: * ACM heeft een discussie in de crew-forums van T.net-crew gestart.

• mbravenboer
ACM: FYI: * ACM heeft een discussie in de crew-forums van T.net-crew gestart.
Zie ook dit topic:
[topic=412032/1/25]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 09:40 schreef mbravenboer het volgende:
Zie ook dit topic:
[topic=412032/1/25]
N.a.l. dat topic was het ook ;)

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
damn die nieuwe file dialogs in jdk1.4 ROELEN!!!!!!!!!!

eerst altijd zo`n vage dialog, maar nu in windows look and feel gewoon echt MOOI en 1.4 is loei snel, /me is VERY happy!!

Verwijderd

Cool even ophalen :9

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mmm dan zal ik hem ook maar eens ophalen :) ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 15 februari 2002 13:10 schreef wasigh het volgende:
mmm dan zal ik hem ook maar eens ophalen :) ;)
Je hebt hem nog niet? Schaam je diep! ;)
Pagina: 1