Toon posts:

Win2k FTP-server via Linux DGCP/NAT-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk ziet er zo uit:
Linux Redhat DHCP/NAT-server, hier komt internet op binnen.
2 Win98 werkstations
1 Win2k(prof) PC

Dit alles via een hub, zodat ze allen op het internet kunnen.

Ik wil op de Win2k een ftp-server draaien.

Kan dit? omdat ik te maken heb met die DHCP/NAT waar deze achterhangt? Zo ja, welk programma word aangeraden?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

_Arthur

blub

DHCP uitzetten op die win2k machine en een statisch ipadres geven. Je kan de standaard ftpserver bij win2k gebruiken als het om een simpele ftpserver gaat.

Daarna de juiste poorten open zetten op je firewall en deze redirecten naar het ipadres van je win2k machine.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
danku, ik ga dat effe proberen

Verwijderd

je hoeft je dhcp niet uit te zetten maar ik zou dan wel een (hmmm grrr hoe heet dat ook al weer) reservering maken voor het mac adress van die machine (op je redhat bak dus) zodat je wel altijd hetzelfde ip hebt.

inderdaad forwarden van porten (default 21/20, maar beter een andere port nemen; zeker als je kabel hebt :) ). of een ftpprog op je router installen en een virtual dir naar je win2k bak laten wijzen. (ftp draait dan op je fw; de down/upload dir staat dan op je win2k)

Verwijderd

Topicstarter
Dat reserveren moet ik effe uitzoeken dan, en ja ik heb kabel. (jij doelt op de beveiliging neem ik aan?)

Ik doe het liefst zo min mogelijk met die linuxbak (486 32mb) omdta mijn kennis van Linux zeer beperkt is.
Pagina: 1