Toon posts:

OpenSSH 3.0.2 met pam ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik het voor mekaar dat alle user/wachtwoord entries centraal in een OpenLDAP worden bewaard. Ik heb geen /etc/passwd,/etc/shadow meer nodig. Prachtig allemaal. Helaas werkt nu mijn openssh 3.0.2 service niet meer. Blijkbaar kijkt deze tijdens het inloggen nog wel naar mijn oude passwd bestanden ipv alles op te gaan zoeken via de LDAP. Tijdens het compileren van openssh heb ik echter wel de --with-pam opties meegegeven.
Via authconfig is geregeld dat er gebruik wordt gemaakt van een LDAP server voor de authentificatie. Waarom werkt dit niet? Zou ik mijn /etc/pam.d/login entries gelijk moeten trekken met /etc/pam.d/sshd? Deze 2 bestanden verschillen nogal met elkaar. Een andere optie is om met RSA-keys te gaan werken. Als ik er niet uit kom, doe ik dat wel.

Iemand ervaring met dit soort geintjes?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Zou ik mijn /etc/pam.d/login entries gelijk moeten trekken met /etc/pam.d/sshd? Deze 2 bestanden verschillen nogal met elkaar.
Ja, OpenSSH gebruikt de sshd service, niet login.

• igmar

igmar

ISO20022

En installeer nss_ldap, dan geven de getpw*() functies ook de gegevens uit LDAP terug.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 14 februari 2002 09:22 schreef igmar het volgende:
En als je kiest voor UseLogin :?

• igmar

igmar

ISO20022

[quote
[/quote]

Dan exec'ed sshd /bin/login, en die gebruikt de login service.

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]

Dan exec'ed sshd /bin/login, en die gebruikt de login service.
[/quote]

Dus dan is de compileeer optie --with-pam ook een beetje overbodig als je sshd zover kan krijgen dat ie /bin/login gebruikt?

Anyway bedankt voor de info.
Pagina: 1