Eindelijk heb ik het voor mekaar dat alle user/wachtwoord entries centraal in een OpenLDAP worden bewaard. Ik heb geen /etc/passwd,/etc/shadow meer nodig. Prachtig allemaal. Helaas werkt nu mijn openssh 3.0.2 service niet meer. Blijkbaar kijkt deze tijdens het inloggen nog wel naar mijn oude passwd bestanden ipv alles op te gaan zoeken via de LDAP. Tijdens het compileren van openssh heb ik echter wel de --with-pam opties meegegeven.
Via authconfig is geregeld dat er gebruik wordt gemaakt van een LDAP server voor de authentificatie. Waarom werkt dit niet? Zou ik mijn /etc/pam.d/login entries gelijk moeten trekken met /etc/pam.d/sshd? Deze 2 bestanden verschillen nogal met elkaar. Een andere optie is om met RSA-keys te gaan werken. Als ik er niet uit kom, doe ik dat wel.
Iemand ervaring met dit soort geintjes?
Via authconfig is geregeld dat er gebruik wordt gemaakt van een LDAP server voor de authentificatie. Waarom werkt dit niet? Zou ik mijn /etc/pam.d/login entries gelijk moeten trekken met /etc/pam.d/sshd? Deze 2 bestanden verschillen nogal met elkaar. Een andere optie is om met RSA-keys te gaan werken. Als ik er niet uit kom, doe ik dat wel.
Iemand ervaring met dit soort geintjes?