Toon posts:

Netscape Enterprise Server ... WAAR>?<

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een onafhankelijk vergelijkend onderzoek tussen NT5, Netscape Enterprise Server 6 en Linux...
(moet voorzichtig zijn want mijn voorkeur gaat naar linux >:) anders is het niet objectief)

Nu is over NT5 vs Linux etc genoeg te vinden, maar ik kan zowat niets vinden over dat Netschaap Enterprise gedoe.
Ik heb in principe al voldoende, maar weet iemand ook waar ik die pakketten kan kopen, heb al aardig wat leveranciers afgestroopt. 9 van de 10x hebben ze het niet.

Heeft iemand een goed alternatief waar ze dit spulletje misschien wel verkopen :7 en misschien wat voor en tegens? *D
Kweet het, tis een vage vraag... maar toch.

THNX!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmmz.. Ik draai zelf NES 4.nogiets op m'n NetWare 5.1 bakkie.
Het is een mooie webserver, maar kan IMHO abslouut niet op tegen z'n concuerenten.
Zelfs IIS4 is voor echt productie nog beter dan NES.

Enkele probleem gevallen:
<li> Virtual Hosy Headers werkt opeen andere manier vanwege downcompatiblity met oudere browsers (IE3 enzo). Gevolg, het werkt niet fijn. Nu is daar wel een truuk voor die afdoende is, maar dat is op config-file niveau. Beheren via webbassed valt dan weg.
<li> Direcotry Browsing is *of* AAN *of* UIT. Dit geld voor je complete webserver
<li> Luistert alleen op een zeer specifiek IP adres. Andere webservers pakken gewoon elk IP adres. Probleem is dus, dat als je een ander IP op een NIC zet, je de hele config moet wijzigen omdattie nix servert.

Dit zijn zo ff heel vlug een aantal puntjes. Als je meer wilt weten hoor ik 't wel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmm bedankt voor de informatie... als je nog meer nuttige informatie hebt, krijg ik dat graag van je...

Alleen als het geen moeite is natuurlijk :)
Maar als je het zou willen doen alvast hartstikke bedankt...
mail het maar naar eh svholland@che.nl :7

Greetz,

Baske

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. laten we het anders doen.
Wat wil je weten? ;)

Ik kan je zo al zeggen dat NES afvalt voor bedrijven die serieus op inet willen publishen.

Je moet vaak de server herstarten voor wijzigingen, en optie's die inmiddels als 'standaard' verwacht worden in een webserver zitten er niet in, of zijn amper bruikbaar.
De ingebouwde search daarentegen is best goed :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
B-) ook goed :)

Ik zou graag een beetje de voor en nadelen zien t.o.v. NT en / of Linux zeg maar... ik heb op internet echt een heel uitgebreid rapport gevonden over W2K vs Linux...

maar niets over NES... dus als je me daar mee kan voorzien graag :) (met voor een nadelen zeg maar, heheh rapport is ook goed natuurlijk... maar das teveel werk om zomaar te vragen van een Tweaker :7)

Thnx in advance *D

Latuuuhr

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:32
www.iplanet.com

is de nes site tegenwoordig...
Pagina: 1