Toon posts:

freebsd kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een server maar die draait niet lekker onder Windows, nu wil ik binnenkort freebsd installeren maar op hun website zie ik verschillende versies staan waaronder andere 4.5 bijstaat. Dit is de laatste versie neem ik aan. Maar ik heb een p100 als server met 32 MB RAM, kan ik dan beter een oudere versie nemen of draait die 4.5 ook op mijn server?

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik weet niet veel van freebsd maar als het netzoiets is als freesco of als redhat dan kun je gewoon de laatste versie nemen en dan geen grafische troep installeren. en freesco heeft het zo i zo niet. Suc6

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Topicstarter
Mandrake 7.2 draait bv veeel beter dan mandrake 8 op mijn server (al geprobeerd maar was niks qua server), vandaar dat ik het vraag.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

4.5 is geen probleem op een P100, zolang er maar geen extreem exotische hardware inzit.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op donderdag 14 februari 2002 08:32 schreef Rembrand20 het volgende:
Ik weet niet veel van freebsd maar als het netzoiets is als freesco of als redhat dan kun je gewoon de laatste versie nemen en dan geen grafische troep installeren. en freesco heeft het zo i zo niet. Suc6
Kijk voor freesco op: Freesco Website
Freesco is the easiest to use, one disk Linux system available. For more, read the full overview.
En wat is FreeBSD dan???
Nou kijk op de website(s) van FreeBSD!
FreeBSD is an advanced operating system for Intel ia32 compatible, DEC Alpha, and PC-98 architectures. It is derived from BSD UNIX, the version of UNIX developed at the University of California, Berkeley. It is developed and maintained by a large team of individuals. Additional platforms are in various stages of development.
Dus kort samengevat:
code:
1
FreeBSD != Freesco

|:(

!= staat voor "is niet gelijk aan"

My weblog

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 14 februari 2002 08:52 schreef capedro het volgende:
Dus kort samengevat:
code:
1
FreeBSD != Freesco

|:(
You totally miss the point here, do you?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 08:52 schreef capedro het volgende:

.... een heel verhaal
Beetje vriendelijker mag ook wel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op donderdag 14 februari 2002 09:06 schreef mithalph het volgende:

[..]

You totally miss the point here, do you?
Hij mist helemaal niks. Hij zegt gewoon FreeBSD != FreeSCO. Oftewel het zijn 2 heel verschillende beestjes.

Verwijderd

Het moet geen enkel probleem zijn om FreeBSD op een P100 te draaien ken zelfs mensen die draaien het op een 486DX2 en Pent 70/90 dus... Belangrijkste punt is wat ga je met de server doen is het alleen voor internet delen en eventueel mailservertje dan heb je geen performance echt nodig aangezien het toch klein schalig is, maar wil je hem ook als ftp/file-server bakkie gebruiken dan moet je toch echt aan een sneller bakkie denken...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Valt wel mee hoor, ik draai een web/mail/ftp/etc server op een P200 met 64 meg of zo en dat gaat vlekkeloos. Soms stallt de ftpserver een beetje, maar dat ligt niet (alleen) aan de proc :)

Anyway, gewoon doen, FreeBSD heerst.

PS. het is "sowieso" en "don't you" in dit geval. (Het is zeik-dag vandaag). Nog even wat kolen op het vuur: FreeSCO heeft ook niets met SCO Unix te maken; het SCO in FreeSCO komt van ciSCO.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb een server p120 met 32mb ram en die draait al tijden Perfect, compileren van het hele OS, alles gaat goed,

wel is 2 gig aan schijf handig ! Dan kun je nl ook make world doen. met 1.2Gig heb ik dit nog niet voor elkaar gekregen !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook X installeren of gaat het dan te langzaam? Met linux is dat niet te doen zo traag dat het dan gaat :(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan X draaien, maar dan wel een minimale versie, maar waarom wil je X op een server..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:55 schreef blaataaps het volgende:
Je kan X draaien, maar dan wel een minimale versie, maar waarom wil je X op een server..
Omdat het mijn eerste keer is met freebsd en ik het wel handig vind als ik mijn server moet instellen voor de eerste keer.

Ik weet nog niet of ik het doe hoor want ik vraag zowiezo ff een collega van me om me te helpen met het instellen :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op donderdag 14 februari 2002 14:50 schreef sjorsie het volgende:
Kan ik ook X installeren of gaat het dan te langzaam? Met linux is dat niet te doen zo traag dat het dan gaat :(
Dan zal het je onder FreeBSD ook niet lukken. X onder FreeBSD is namelijk precies hetzelfde als onder Linux.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:02 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Dan zal het je onder FreeBSD ook niet lukken. X onder FreeBSD is namelijk precies hetzelfde als onder Linux.
Ja dat las ik net ook :) maar evengoed bedankt, ik vroeg het een beetje te vroeg op GoT :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 14 februari 2002 08:39 schreef sjorsie het volgende:
Mandrake 7.2 draait bv veeel beter dan mandrake 8 op mijn server (al geprobeerd maar was niks qua server), vandaar dat ik het vraag.
Newbievriendelijke distro's (met name Red hat, SuSE en Mandrake) proberen zo makkelijk mogelijk te zijn... Grafische installatie, autodetectie, eyecandy, wizards, enz. Dat brengt steeds hogere systeemeisen met zich mee (die mij ook niet zo aanstaan).
Ook KDE en GNOME zijn de lichtsten niet.

(*onder andere*) Debian, Slackware en FreeBSD mikken hier niet op. Ze proberen over het algemeen zo breed mogelijk inzetbaar te zijn, met een redelijk kale default installatie en zo laag mogelijke hardware eisen.
Geen grafische autodetectiewizards, maar ze kunnen teminste wel installeren op een 486 met 8 meg ram.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 14 februari 2002 10:03 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Hij mist helemaal niks. Hij zegt gewoon FreeBSD != FreeSCO. Oftewel het zijn 2 heel verschillende beestjes.
Hij mist wel wat, want de vergelijking die Rembrand20 maakte, was op een ander niveau dan hoe capedro er op inhaakte. En dan nog zo'n vriendelijke toon :z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1