internet delen in win2k

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Als je dat internet delen aanvinkt zegt ie dat je dat niet kan gebruiken als je netwerkcomputers statische ip adressen hebben...waarom ? En kan ik dus dat hele internetsharing niet gebruiken zonder dat alle computers automatisch ip toegwezen krijgen ofzo ?

Ik weet dat er een boel proggies zijn om het mee te doen maar in windows zelf zit het ook en ik doe liever alles met het besturingssysteem dan dat ik allerlei progs weer ga installeren.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Als je dat internet delen aanvinkt zegt ie dat je dat niet kan gebruiken als je netwerkcomputers statische ip adressen hebben...waarom ?
Daarom Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif Windows regelt liever alles zelf.
En kan ik dus dat hele internetsharing niet gebruiken zonder dat alle computers automatisch ip toegwezen krijgen ofzo ?
Inderdaad ja, die optie moet je aanvinken bij de andere computer(s) die op je tweede(?) netwerkkaart zijn aangesloten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij werkte het wel gewoon. Hij gaf alleen een melding dat de lokale netwerkkaart van de PC waarmee je internet wilt delen het vaste IP adres 192.168.0.1 krijgt, maar dat was bij mij al zo. De clients hadden ook al statische IP adressen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Topicstarter
het werkte gewoon ? bij mij nl. niet

ik wil de statische ip's houden en de server is dus .1 maar als ik nou wil internetten vanaf een andere pc moet ik dan autodetect proxy doen ? Kan ik niet invullen bij proxysettings bv voor http 192.168.0.1 en dan poort 80 ofzo ??

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS