[NT4] Sygate of Winroute?

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
gegroet,

Ik heb al meerdere pogingen ondernomen om hier in mijn studentenhuisje een uiterst simpel netwerkje te leggen puur voor internet- en filesharing maar echt tevreden ben ik nog steeds niet...

Ik draai NT4 Server op de server alwaar de internetverbinding (Casema) binnenkomt en via een hub verdeeld wordt onder de workstations.. Ik draai nu ongeveer een maandje Sygate maar ineens worden downloads niet afgemaakt en zijn er nog meer problemen...

Nu heb ik van een aantal mensen vernomen dat Winroute een meer dan aardig alternatief is. Inmiddels heb ik ook al de hand op dat programma weten te leggen maar ik wilde graag hier de meningen en ervaringen en voor- en nadelen van beide programma's even peilen voor ik mijn server opnieuw ga installeren....

Leeft u uit zou ik zeggen....

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:24
als je ff zoekt heb je zo het antwoord gevonden, gaat sneller dan wachten op reply's :/
maar iig winroute is vele malen beter ik zou voor gewoon de lite versie gaan lekker simpel in te stellen en toch vele mogelijkheden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
is en blijft een persoonlijke voorkeur. Ik vindt zelf sygate veel beter, maar is maar net wat je zoekt. Winroute bevalt me niet zo. Heb ook een server met sygate, en verdeel me internet(chello) via een hub. Bevalt me zeer goed!
Probeer winroute eens, en kijk of de problemene worden opgelost en het proggie je bevalt. Bevalt/ helpt het niet, dan heb je zo sygate weer geinstalleerd ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en om je in de war te brengen: ik heb sygate.. vijf klikkies en hij draait. Daarna vraagt ie ook nog of ie dns proxy en dhcp server moet spelen..

edit: heb hem nu thuis ongeveer een jaar draaien met @home, en nog geen problemen gehad..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
hmm.. Ik er snap er namelijk geen zak van dat nu ineens het surfen oproblematisch wordt en downloads niet worden afgemaakt... Hoogt irritant... Binnenkort grote schoonmaak (waarschijnlijk incl. nieuwe server)

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO