Mijn beeld is veel te donker....

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een simpele (Target) 15" monitor aangesloten op een even simpele (Trident) 8 MB videokaart... Het probleem is alleen dat mijn beeld veel te donker is wat ik ook probeer... Scherminstellingen doen het niet en in de configuratie van de videokaart kan ik ook niks vinden...

Iemand een oplossing voor dit probleem of anders een leuke 19 incher in de aanbieding (ik word moe van dat donkere scherm en het eindeloze scrollen in een flinke lap code...)?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Als niets werkt kun je misschien je monitor even openschroeven, daar zitten ook nog wat draai knoppen!

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
wtf didaaf, je bent 'redelijk bekend' hier waarom geef je nou zo'n mongool antwoord. reply dan niet

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

voor aanbiedingen moet je hier terecht: Vraag & Aanbod

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op donderdag 14 februari 2002 02:21 schreef Toulinash het volgende:
wtf didaaf, je bent 'redelijk bekend' hier waarom geef je nou zo'n mongool antwoord. reply dan niet
Doe even relaxed ofzo he :(? Al zou dit een stomme reactie geweest zijn, dan nog kan je wel wat vriendelijker blijven.

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
De ene reactie is nog stommer dan de ander... |:(

-
Verder zou je kunnen kijken op een handelsplaats op internet. Zijn er genoeg van...

• FleshY
  • Laatst online: 09-01 17:53
Ligt vaak aan je monitor had ik bij mn vorige ook :(

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Verhoog je gamma waarde iets bijv. van 1 naar 1,5. Dit helpt meestal wel iets als je monitor te donker is.

Suc6

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De oplossing die didaaf geeft werkt op zich wel.
Heb ikzelf ook wel eens met succes uitgevoerd.
Maar dit zou ik niet adviseren voor iemand die geen of weinig ervaring met elektronica heeft.
Voorzichtigheid geboden trouwens, je gaat namelijk gokken wat er gebeurt als je aan een willekeurige "potmeter" gaat draaien, terwijl de monitor aanstaat.
Er komen spanningen voor van kilovolts, dus wel gevaarlijk.
Maar op zich kan je weinig stukmaken, behalve als je met je schroevendraaier kortsluiting veroorzaakt.
Voer dit dus alleen uit als je er een hebt met geisoleerde stang.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Net nog even de Adobe Gamma Wizard doorlopen en daar kun je hem behoorlijk lichter mee maken maar dat gaat weer wel ten koste van de scherpte....

DAMN!!! |:( :(

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb ook met me beeldscherm, maar dan alleen en 3d games....

alles staat op z'n lichts....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Mjah, je kunt inderdaad in de monitor het beeld wat lichter krijgen.. Als het goed is moet je ergens de 'screen-spanning' kunnen veranderen waardoor het beeld wat lichter wordt..

Maar let inderdaad wel op, want er kunnen behoorlijk hoge spanningen in een monitor aanwezig zijn, zelfs als deze al een tijdje uit staat, en de stekker uit het stopcontact is!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 12:45 schreef cjdijk het volgende:
De oplossing die didaaf geeft werkt op zich wel.
Heb ikzelf ook wel eens met succes uitgevoerd.
Maar dit zou ik niet adviseren voor iemand die geen of weinig ervaring met elektronica heeft.
Voorzichtigheid geboden trouwens, je gaat namelijk gokken wat er gebeurt als je aan een willekeurige "potmeter" gaat draaien, terwijl de monitor aanstaat.
Er komen spanningen voor van kilovolts, dus wel gevaarlijk.
Maar op zich kan je weinig stukmaken, behalve als je met je schroevendraaier kortsluiting veroorzaakt.
Voer dit dus alleen uit als je er een hebt met geisoleerde stang.
Bij sommige monitors hoef je niet eens een schroefendraaier te gebruiken!
Ik heb er hier 3, waarvan 2 vrij grote plastic draaiknoppen hebben waar je makkelijk bij kunt!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
En toch durf ik dat niet echt aan....

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Op donderdag 14 februari 2002 02:10 schreef didaaf het volgende:
Als niets werkt kun je misschien je monitor even openschroeven, daar zitten ook nog wat draai knoppen!
Er zitten dus 2 "draaiknopjes" aan de hoogspanningstrafo, de bovenste is de focus en de onderste is de helderheid. Het is echt niet zo moeilijk, de trafo staat meestal achterin de monitor en de potmeters zijn dan meestal ook goed en veilig te bereiken.

http://texturizer.net/firebird/

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:30

4x2

lộn xộn quá

Klopt, had m'n Highscreen 15' ook, niks aan te doe, behalve het openhalen vd monitor en een metertje te verdraaien.
En dat is ook niet direct simpel.....

leeg

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 20:29
buy a new one

Verwijderd

hier is een programma om je beeld lichter te maken moet je maar ff kijken .. ik heb zelfde probleem en hiermee heb ik het verholpen

http://www.entechtaiwan.com/

Verwijderd

powerstrip

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:30 schreef 4x2 het volgende:
Klopt, had m'n Highscreen 15' ook, niks aan te doe, behalve het openhalen vd monitor en een metertje te verdraaien.
En dat is ook niet direct simpel.....
Heb jij dat dan toevallig gedaan bij je Highscreen? Welk metertje moet ik daar voor hebben?
Heb zelf ook zo'n Highscreen 15P en die is ook veel te donker.
Als je enige aanwijzingen hebt: graag!! Bedankt!
Pagina: 1