DNS .. ben het spoor ff compleet bijster nu

Pagina: 1
Acties:

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
ik zit momenteel bij gandi te kijken voor het registreren van een domeinnaam. Maar mn hoofd loopt ff helemaal over bij het DNS verhaal.

Wat ik heb:
Een domein met 100mb space..

Wat ik wil:
subdomeinen aanmaken op mijn bestaande domein. En daar (nog te registreren) domeinnamen aan hangen.

Dat moet volgens mij geen probleem zijn. Lijkt (en zo ver ik begrijp "is") behoorlijk standaard.

Maar nu het volgende: Ik wil aan mijn nieuwe domeinnaam ook verschillende email-adressen hangen.

Nu hebben hun het over gandi-dns en hosingprovider-dns
Drawbacks of having a DNS at Gandi:
Web redirection: when someone hits your website, he will see the real address of your website (at your hosting company) appearing in the browser navigation tab.
uhm dit betekent dus: ik hang bv. www.pietje.com aan www.pietje.nl/engels. Maar wanneer ik www.pietje.com invul in mijn navigator komt daar dus na een luttele seconde www.pietje.nl/engels te staan :? da wil ik dus niet |:(

andersom:
als ik mijn hostingprovider-dns invul bij registratie heb ik natuurlijk weer geen email.. lijkt me :'(

please correct me if i'm wrong ;(

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Lekker die van je hostingprovider gebruiken... Vaak kost het niks extra en hebben ze een web-instel-schermpje waar je alle subdomeinen enzo kan instellen... Hoe je mail zou moeten doen weet ik niet, daarvoor moet je ergens een mailserver opzetten...

/edit: Al eens op http://www.gandi.net gekeken ?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
[b]Op donderdag 14 februari 2002 12:40 schreef
/edit: Al eens op http://www.gandi.net gekeken ?
Ja .. daar zat ik dus te kijken

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Je kan ook gebruik maken van www.powerdns.org die zijn gratis en ondersteunene wel subdomeinen en email forwarding.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op vrijdag 15 februari 2002 17:23 schreef mol99 het volgende:
Je kan ook gebruik maken van www.powerdns.org die zijn gratis en ondersteunene wel subdomeinen en email forwarding.
met een max van 5 subdomains en 5 email aliasses :'(