Toon posts:

Wat is hier defect ? Voeding? Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:
Na een nachtje internetten liep m'n bak compleet vast. Met aan/uit knop de pc uitgezet (tevens voeding uitgezet) en een paar uurtjes slaap ingehaald :)
Volgende dag schakel ik de voeding in en, tot m'n verbazing, wordt de voeding direct actief (dus zonder dat ik de aan/uit knop aanraak). Meermaals probeert maar steeds hetzelfde. Op het beeldscherm gebeurt niets en ook geen 'piepjes' van moederbord ofzo. Ik heb toen, 1 voor 1, alle onderdelen (tot en met cpu/geheugen) eruit gehaald maar helaas...de kl*te bak begint DIRECT de spanning erop te zetten. Alle kabels/aansluitingen zijn tevens gecontroleerd !
Zelf denk ik dus dat of de voeding (hopelijk..was sowieso aan een nieuwe kast toe) of het mainboard defect is. Heb helaas geen reserve voeding/mainboard dus..Heeft misschien iemand een idee of iets soortgelijks meegemaakt ?? Wat zou het waarschijnlijkste zijn ?? Thnx !!

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Het lijkt mij een kapot mobo, want die zorgt ervoor dat een atx voeding aangaat, de voeding zelf niet. Je kan nog eens proberen om wanneer de pc weer aanstaat de power knop enkele seconden in te houden. Als ie dan uitspringt, daarna weer aanzetten. Als het een brakke 'return to previous state after power loss' optie is dan kan het daaraan liggen. Anders zou ik je mobo toch maar weer terug naar de winkel brengen :)

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

heb je je voeding al eens van het mobo losgemaakt en ingeschakeld? de Fan zou dan niet mogen gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reply's !
Ik zit momenteel op m'n werk maar ik ga het bovenstaande zeker proberen als ik thuis ben!
Ps: als ik de voeding van het mobo afhaal 'spint' de fan van de voeding ff op maar houdt er dan na 1 sec ofzo mee op...heeft dit dan enige betekenis ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 14 februari 2002 02:07 schreef Dwarre1 het volgende:
heb je je voeding al eens van het mobo losgemaakt en ingeschakeld? de Fan zou dan niet mogen gaan draaien.
De fan gaat wel degelijk draaien als hij niet aangesloten is op het mobo hoor. anders kan de voeding alsnog doorfikken.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een atx-voeding zou niet aan mogen gaan alsie niet aan een mobo zit :) (of der moet kortsluiting zijn OF je moet zelf die 2 draadjes verbinden)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 23:37
Op donderdag 14 februari 2002 02:29 schreef goodriddance het volgende:
[..]
Ps: als ik de voeding van het mobo afhaal 'spint' de fan van de voeding ff op maar houdt er dan na 1 sec ofzo mee op...heeft dit dan enige betekenis ?
zelfde als een adapter denk ik, doe je printer maar eens aan en uit, lampje blijft nog ff branden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reply's. Het probleem is gelukkig opgelost. Het bleek toch een defect van de voeding zelf te zijn. Heb nu een nieuwe en m'n bak draait weer perfect !
grtzz..
Pagina: 1