[Slackware 8.0] netwerk onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36
OK, ik heb vanavond slackware geinstalleerd op een P150... Alles ging goed, rebooten, start op zonder foutmeldingen.
Maar m'n netwerk was volledig onbereikbaar. Pingen naar IP's op m'n netwerk lukt niet, vanaf netwerk naar die bak toe gaat ook niet.

IP van bak staat goed, hier ff stukje overgetypt uit ifconfig (mja, C/P'en gaat zo moeilijk als die bak niet op het netwerk zit ;))
code:
1
2
3
eth0  Link encap:Ethernet HWaddr 00:10:5A:BD:FD:AC
inet addr:192.168.0.6 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1

de rest leek me niet boeiend ;)

Om uit te sluiten dat het een hardware probleem is al een andere UTP kabel geprobeerd, andere NIC (wel allebei een 3com 3C509), in verschillende ISA sloten gepropt.
Op NIC en switch gaan de connectielampjes gewoon branden...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen :?
zal vast wel weer iets heel loos zijn ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmm... staat die kaart in PnP mode soms?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem gehad met FreeBSD, maar dan met een 3c509B kaart. In PnP mode geen verbinding (ook geen error), uit PnP mode ineens wel. Dat EEPROM van die kaart kan je configgen met een dos tooltje, 3c5x9cfg.exe oid... er is wel een linuxversie, maar daarmee kan je em niet uit PnP mode halen AFIAK.

• BrZ
hmm.. tooltje gerund onder dos.. uit pnp mode gehaald.. en nu is die bak dood, als je nog es iets weet ;)

Maar goed, heb ik iets anders om te gaan fixen :P

• BrZ
OK, dat hij niet opstartte bleek aan de videokaart liggen :? (eruit, erin en hij werktte weer wel :?)

Maar goed, netwerk werktte nog steeds niet, ook nog even in BIOS IRQ 10 op ISA legacy gezet en toen deed hij het dus wel :D

* BrZ is weer blij :P
tnx Jotti ;)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

yw BrZ ;)

Pagina: 1