[MOD] Compaq mod ??

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb al het een en ander aan mijn pc gemod.

Maar wat zouden jullie aan deze pc gaan modden:

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com.tw/products/desktops/presario/5100/images/presario5170.gif

En kom niet aan met: gooi je compaq uit het raam etc. etc. Mijn compaq werkt perfect...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

COMPRAQ :D :P >:) >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

die KutWrak kan je zwart painten , window in rammen , fans erbij gooien . Maar ik zie het nut niet , ies lelijk en niet te tweaken ...

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 01:25 schreef ReseTTim het volgende:
COMPRAQ :D :P >:) >:)
Op donderdag 14 februari 2002 01:29 schreef real_raichu70 het volgende:
die KutWrak kan je zwart painten , window in rammen , fans erbij gooien . Maar ik zie het nut niet , ies lelijk en niet te tweaken ...
Op zulke reacties zat ik nou echt niet te wachten ofzo.....

Verwijderd

ik heb toch nog gezegd wat je ermee kan doen van modden . Moet je maar zelf wat creatief zijn he

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 02:12 schreef real_raichu70 het volgende:
ik heb toch nog gezegd wat je ermee kan doen van modden . Moet je maar zelf wat creatief zijn he
You still don't get it, do you ???

Als jij zo'n pc zou hebben wat zou je er dan aan gaan modden ???

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pleur die kast gewoon weg en koop een te modden kast

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
off-topic
spuit hem in een andere kleur, het logo en de naam van comprak wegwerken probeer hem zo te modden dat mensen denken dat het GEEN comprak is en ram die speakers van je scherm af ( comprak ) en haal andere speakers
off-topic

na ja een window raad ik je neit aan omdat ik ook die kast heb gehad, en je alleenmaar wat plaatwerk sult zien of alleen een hoop draden. je kunt hem spuiten, fans gaat niet volgens mij.

koop gewoon een nieuwe kast, die je kunt modden, maar ja dat gaat niet want daar passen die comprak moederbordenw eer niet in d8 ik

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
je kan er wel iets leuks omheenbouwen, zodat je niet ziet dat het een Lompaq is, hoef je je er ook niet meer voor te schamen... :+

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 02:28 schreef doubleduh het volgende:
je kan er wel iets leuks omheenbouwen, zodat je niet ziet dat het een Lompaq is, hoef je je er ook niet meer voor te schamen... :+
Nou, dat doe ik ook niet hoor...

Zoals je kan zien in mijn sig heb ik hem bijhoorlijk getweakt, alleen nu wil ik hem modden... Misschien een goed idee om te spuiten :+

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 02:22 schreef GTTC het volgende:
maar ja dat gaat niet want daar passen die comprak moederbordenw eer niet in d8 ik
Die mobo's zijn gewoon standaard mobo's met een gemod (verneukt) compaq bios.

Past dus wel.

Gezocht!
Router

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 02:22 schreef GTTC het volgende:
off-topic
spuit hem in een andere kleur, het logo en de naam van comprak wegwerken probeer hem zo te modden dat mensen denken dat het GEEN comprak is en ram die speakers van je scherm af ( comprak ) en haal andere speakers
off-topic
Speakers heb ik er al afgeramd... die gebruik ik nu als kleine tweeters in de hoek van mijn kamer...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Hmm, zoeen heeft me tante ook. Alleen dan de 450 AMD versie. Ding werkt vlot, is stabiel.. maar toen de floppy kapot ging moest ie open.. ooooooops.

Absoluut geen raam dus, of overzetten naar een andere case lukt betwijfel ik ook. Die case dus maar modden. Mooi modden kan zeker wel.

Heb ooit een erg mooi gemodde Compaq 5286 gezien (=450 AMD versie, broertje van P2 450), was helemaal blauw gespoten.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Kun je plastic gewoon met een spuitbus verven? Ik dacht dat dat niet hield?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 14 februari 2002 02:12 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

[..]

Op zulke reacties zat ik nou echt niet te wachten ofzo.....
als je ff verder gaat denken.. dan moet je er een ID in zien...

bijv. dit... rode letters Compraq..

Afbeeldingslocatie: http://www.openvms.compaq.com/openvms/brochures/sbsb/Compaq.jpg

je gebruikt deze letters..

de P copieer je en plaats je achter de gewone P je krijgt dan COMPPAQ..

vervolgens pak je staart van P en draai je die om zodat je een R hebt wat krijg je dan..

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013657826

juist jah compraq :D kheb dit nog niet in 5 min gemaakt met Paint :D :) dit moet jij gaan doen in illustrator... met behulp van vectoren...

je print alleen de omleining uit.. je spuit de onderste laag (grond..) rood bijv.. :) :) compaq r :( :( d. daarna plak je over dat gedeelte afplaktape.. een aantalbaantjes.. je legt de tekst Compraq over de afplaktape en plakt dat vel vast zodat het niet verschuifd.. je snijdt nu langs de lijntjes met een scherp mesje. je haalt het papier weg zodat je nu al compraq ziet in afplaktape...

je laat dit zitten je pakt je kleurtje en spuit het eroverheen.. spuit wel 2 lagen, want de snij kras moet verdwijnen dus kijk er goed naar of het weg is.. ben je klaar haal het afplaktape eraf en wat krijg je dan dus mooi in knal rood, hartstikke netjes.. COMPRAQ... dit heb ik gedaan met me @pple..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/case/2/DSCN0154.jpg

kortom asje blieft een ID en ik heb het helemaal voor je uitgespuigd.. ff verder denken voortaan plz..

dit was ik eerst van plan toen ik een compaq kreeg maarja me vader zij dat ik hem niet mocht hebben...

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 02:15 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

You still don't get it, do you ???

Als jij zo'n pc zou hebben wat zou je er dan aan gaan modden ???
Ik zou 'm inruilen voor een fatsoenlijke PC. :{

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 14 februari 2002 04:57 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

bijv.. en dan ben je nog goedkoper ook uit.. en dan heb je heel wat leukerz..

zow niet dan heb je van mij een leuk ID of niet HlpDsK

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

ff verder denken voortaan plz..
Of je laat hem zo en bouwt er alleen een any key op. Werkt dat ook weer.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Ik zal mijn mening nog even wat nuanceren:
Een tweaker heeft gewoon geen Compaq. Punt.
Mensen die ComputerIdee leuk vinden, hebben soms een Compaq.
Gezinnen met kleine kinderen, ook die hebben soms een Compaq.
En mensen die alleen willen surfen en typen. Die hebben ook zo af en toe een Compaq.
Maar tweakers, échte tweakers, die bouwen hun eigen machine. Voor minder geld, en met betere onderdelen. Onderdelen, die ook nog eens voldoen aan algemene standaarden, en niet een of ander merkgebonden gedoe.

Hlp, wat heb je toch tegen Compaq?
Als bedrijf niks. Leuke servers maken ze ook. En laptopjes.
Maar desktops .. nee bedankt. Ik kies voor zelfbouw. Ik ben tenslotte een echte tweaker :{

Verwijderd

Maarre .. spuit 'm zwart of zo.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 14 februari 2002 05:19 schreef HlpDsK het volgende:
En mensen die alleen willen surfen en typen. Die hebben ook zo af en toe een Compaq.
Maar tweakers, échte tweakers, die bouwen hun eigen machine. Voor minder geld, en met betere onderdelen. Onderdelen, die ook nog eens voldoen aan algemene standaarden, en niet een of ander merkgebonden gedoe.

Maar desktops .. nee bedankt. Ik kies voor zelfbouw. Ik ben tenslotte een echte tweaker :{
helemaal mee eens op 1 punt :D

namelijk:
En mensen die alleen willen surfen en typen. Die hebben een I-Mac....

btw kwam zow es bij raf binnenstappen om te kijken naar laptopjes want ik mocht een laptop uitzoeken voor fl 5000,= voor pc prive project.. kheb dan ook overal naar gekeken. en toen hadden we het ook over of hij nog hdd's kon krijgen (was ff benieuwd :D ) nou die kon hij krijgen maar dan was het erg duur. hij zij ook de mensen die hier binnen komen weten nix van computers af, dus kopen zo'n standaard pc als een compaq, Packerd Bell. dat is dus ook een punt..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Kan iedereen even alle flauwe opmerkingen over Compaq achterwege laten en hem gewoon helpen om zijn kast wat op te waarderen, dank u :).

Verwijderd

Jah .. je wordt genaaid waar je bijstaat. Kijk .. als je alleen maar wilt kunnen tjetten en emailen .. dan is dat prima. Dat kan met een Compaq ook. Maar bouw dan voor 1/3e van het geld een PC zelf en ga van de rest van het geld een weekje langer op vakantie, of koop wat leuke kleren en neem je vriendin mee naar een restaurant of zo.

Geldt net zo goed voor alle andere grote merk-PC's trouwens.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 14 februari 2002 05:36 schreef HlpDsK het volgende:
Jah .. je wordt genaaid waar je bijstaat. Kijk .. als je alleen maar wilt kunnen tjetten en emailen .. dan is dat prima. Dat kan met een Compaq ook. Maar bouw dan voor 1/3e van het geld een PC zelf en ga van de rest van het geld een weekje langer op vakantie, of koop wat leuke kleren en neem je vriendin mee naar een restaurant of zo.

Geldt net zo goed voor alle andere grote merk-PC's trouwens.
behalve Dell, die leverd een mooie pc voor een mooie prijs.. dus die is opzich wel te doen als een ... pc :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zwart spuiten met zilver/aluminiumkleurtje op de front.. Blowhole voor-onderin.. Raampje en neontje :7

Verwijderd

window'tje
baybus
fan's

• FleshY
  • Laatst online: 09-01 17:53
Het lijkt me een irri bak om te modden tenminste aan de voorkant. de zijkant kan je wel een raampie ingooien! *D

Verwijderd

Ok laat ik nu even heerlijk er tegen in gaan!!

Ok meeeens dat je als tweaker geen compaq wil en dat als je gewoon ruim verstand van die PC's hebt neem je er ook geen een, maar bedrijfs matig zijn het behoorlijk goede kasten!!

Wij leveren deze machines dus aan onze klanten en dat maakt dat heeft best wel z'n voordelen!! De EP lijn is bijv. een tower en desktop in een (heel fijn als je van die zeik klanten hebt die eerst dat ding op hun bureau willen en hem er dan weer onder)

Tevens is het een fluitje van een cent om even een cd rom bij te plaatsen!! En als je het ding gewoon uit de doos haalt aan zet en het OS laat installeren (zoals dat door Compaq is voor gefabriceerd) dan heb je een prima lopend systeem zonder al te veel moeite!!

Dat een tweaker hier niet mee kan leven is begrijpelijk, maar jullie moeten toegeven dat voor de bovengenoemde situatie dit wel behoorlijk goede kasten zijn....

(of je moet liever een packard hell hebben?) >:)

Verwijderd

Ben ik het nou helemaal mee eens :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

binnenkant van zo'n ding welles gezien? |:(

Je zou er idd een raamPJE in kunnen maken wil je niet tegen de voeding en cd-rom brackets ed aan zitten kijken, ALS die voeding al niet voor je proc zit want dat wil ook nog welles gebeurden. En in het laatste geval is een raampje dus niet eens de moeite.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 09:50 schreef TheReaper het volgende:
Ok laat ik nu even heerlijk er tegen in gaan!!

Ok meeeens dat je als tweaker geen compaq wil en dat als je gewoon ruim verstand van die PC's hebt neem je er ook geen een, maar bedrijfs matig zijn het behoorlijk goede kasten!!

Wij leveren deze machines dus aan onze klanten en dat maakt dat heeft best wel z'n voordelen!! De EP lijn is bijv. een tower en desktop in een (heel fijn als je van die zeik klanten hebt die eerst dat ding op hun bureau willen en hem er dan weer onder)

Tevens is het een fluitje van een cent om even een cd rom bij te plaatsen!! En als je het ding gewoon uit de doos haalt aan zet en het OS laat installeren (zoals dat door Compaq is voor gefabriceerd) dan heb je een prima lopend systeem zonder al te veel moeite!!

Dat een tweaker hier niet mee kan leven is begrijpelijk, maar jullie moeten toegeven dat voor de bovengenoemde situatie dit wel behoorlijk goede kasten zijn....

(of je moet liever een packard hell hebben?) >:)
nou :Z alsof het zulke goede systemen zijn, me neef heeft er ook een en wat een brak systeem is dat zeg:

-Langzaam
-Pakt een heleboel cd's niet
-Monitor is na paar maandjes kapot
-en ga maar door :Z :Z :Z

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013679431

Zoiets? :)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 10:23 schreef mast3r het volgende:

[..]

Ben ik het nou helemaal mee eens :P
/me 2 :)

Comprak -> goed systeem voor de 'normale' inetter /word gebruiker, maar voor een tweaker gewoon VERBODEN!!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 14 februari 2002 02:37 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

Nou, dat doe ik ook niet hoor...

Zoals je kan zien in mijn sig heb ik hem bijhoorlijk getweakt, alleen nu wil ik hem modden... Misschien een goed idee om te spuiten :+
Ik heb je sig wel 10x gelezen, maar vind nix wat getweaked is eigenlijk.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
wat een onzin dat als je een compaq hebt je geen tweaker bent, erg kortzichtig!

de kunst is het tweaken en niet het bouwen van systemen, en als hij tevreden is met zijn compaq dan is ie dat en kan ie alsnog een tweaker zijn ! je hoeft niet perse een XP@3Ghz te hebben om tweaker te zijn. tweaken kent vele aspecten. en het moet juist een uitdaging zijn om een compaq kastje mooi te maken! ipv afkraken :r

ik zou hem in een coole kleur spuiten.. mooi logo erop en klaar... klein kastje dus kunt er niet zo heel veel mee doen. :)

en nee ik heb geen compaq, heb highscreen :P

Verwijderd

Koop anders een andere kast en bouw die compag rommel daarin. Een idee :? kun je gelijk iets mooi's ervan maken B-)

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 11:33 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Ik heb je sig wel 10x gelezen, maar vind nix wat getweaked is eigenlijk.
Hij heeft er win XP op gezet! >:)

Gezocht!
Router

Verwijderd

Tja ... ID'en genoeg d8 ik toch zo ...

- paintjob
- raampje icm Neon / blacklight ( / stroboscoop :+ mss)
- fan/bay bus derin + xtra fan's
- stealth cd- / dvd-roms (voor zover mogelijk ;))

Maar wat betreft Tweaker zijn en je systeem zelf bouwen, dat klopt toch denk ik niet helemaal. Immers, Tweakers.Net heeft toch ook Forum Topics over Software, programmeren, PDA's etc etc ... En tja hardware (waaronder OC & CM valt) is een onderdeel van dit topic. Dus als iemand bijv. programmeert hoeft hij niet persee zijn eigen bak in elkaar te zetten, maar als we het gaan hebben over OC'en en CM'en dat hebben jullie allemaal gelijk. Immers je kiest zelf de optimale configuratie voor het beste resultaat!!

(Uiteraard is dit geen aanleiding voor een flamewar :))

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 11:50 schreef thedolf het volgende:

[..]

Hij heeft er win XP op gezet! >:)
Extra geheugen, andere harde schijf (volgens veel mensen kan dat hier niet >:), tweede geluidskaart, 2 extra USB poorten ...
Op donderdag 14 februari 2002 10:39 schreef Crazy_Casemod het volgende:
[afbeelding]

Zoiets? :)
Die is wel errug geil :9~
Op donderdag 14 februari 2002 11:36 schreef The System het volgende:
wat een onzin dat als je een compaq hebt je geen tweaker bent, erg kortzichtig!

de kunst is het tweaken en niet het bouwen van systemen, en als hij tevreden is met zijn compaq dan is ie dat en kan ie alsnog een tweaker zijn ! je hoeft niet perse een XP@3Ghz te hebben om tweaker te zijn. tweaken kent vele aspecten. en het moet juist een uitdaging zijn om een compaq kastje mooi te maken! ipv afkraken :r
Kan ik het helemaal in vinden.... :) Ik denk dat ik vanmiddag eens even aan de gang ga !!

Verwijderd

Wat is het :r van Compaq??

Ik gebruik een 3 jaar oude 5170 (P2/ 350, 128 MB ram en heb er zelf een 40 GB HDD in gezet)... Werkt prima, stille kast, heb er nu Dell 15" LCD aan zitten... Hij wordt alleen onderhand een beetje langzaam maarja dat wordt elke PC na 3 jaar... :(

Modden... Ja je zou hier en daar es wat kunnen overspuiten, HDD en power en sleep leds kunnen vervangen door rood / geel / blauw, idem voor keyboard...

Kleine dingetjes, en wees creatief!

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 13:07 schreef User2001 het volgende:

Ik gebruik een 3 jaar oude 5170 (P2/ 350, 128 MB ram en heb er zelf een 40 GB HDD in gezet)... Werkt prima, stille kast, heb er nu Dell 15" LCD aan zitten... Hij wordt alleen onderhand een beetje langzaam maarja dat wordt elke PC na 3 jaar... :(

Modden... Ja je zou hier en daar es wat kunnen overspuiten, HDD en power en sleep leds kunnen vervangen door rood / geel / blauw, idem voor keyboard...

Nou, ik heb precies dezelfde PC blijkbaar...

Ik was het ook al van plan, alleen die ledjes zitten op een printplaatje :'( ... moet ik even zien hoe ik die ga solderen :)

Verwijderd

Gewoon kijken aan welke kant het platte vlakje onder aan de LED zit... De groene led er uit halen, en de nieuwe er op dezelfde manier weer in solderen...
Moet haast wel lukken... :P

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

wat een gezeur over Compaq! Deze jongen wil zijn kast verbouwen en iedereen moet zonodig laten weten dat hij een hekel heeft aan compaq. :'(

ik zou gebruik maken van het kunststoffrontje: je kan natuurlijk daar ideaal je lampies inbouwen. Evt. op een paar plaatsen met je dremel er tegen aanstoten zodat je coole sleuven/logo's in die poten maakt.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:54 schreef tie-rep het volgende:
wat een gezeur over Compaq! Deze jongen wil zijn kast verbouwen en iedereen moet zonodig laten weten dat hij een hekel heeft aan compaq. :'(

ik zou gebruik maken van het kunststoffrontje: je kan natuurlijk daar ideaal je lampies inbouwen. Evt. op een paar plaatsen met je dremel er tegen aanstoten zodat je coole sleuvenlogo's in die poten maakt.
Helemaal mee eens!!! :) :)
BTW Compaq PC's zijn meestal oerdegelijk... :)

Verwijderd

Jongens...
Ik heeft ook een Compaq gehad ( >:) Had mijn pa van de zaak gekregen)
Dat mobo krijg je in 8 van de tien keer niet in een andere "normale" kast gebouwd.
Persoonlijk vind ik die Compaq kasten echt spuuglelijk, dus als advies:
Dremel hier en daar een beetje (lees: VEEL), zodat die kast er ten minste een beetje uitziet.
Raampje, Baybus, Neon etc...

klaar! ik hoop voor je dat het lukt, want met Compaq weet je het nooit ;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

DoRRoN, kheb nog steeds nix van mijn compraq ID gehoord of iets te doen met letterz...

• AMDtje
  • Laatst online: 25-01 00:13
Mooi verfje, neon achter dat raampje vooronder, blaasgaatjes in zijkant/bovenkant. Verzin wat leuks...

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 14 februari 2002 14:36 schreef ReseTTim het volgende:
DoRRoN, kheb nog steeds nix van mijn compraq ID gehoord of iets te doen met letterz...
Ja, ik vind het mooi en het is nog origineel ook, niemand heeft het,

behalve een of andere gek met een apple case dan :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 14:36 schreef ReseTTim het volgende:
Oh ja, sorry.... vond het op zich errug origineel, maar mijn Compaq is geen Compraq.... >:)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 14 februari 2002 14:50 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Ja, ik vind het mooi en het is nog origineel ook, niemand heeft het,

behalve een of andere gek met een apple case dan :P
owja joh.. wie dan??

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:04 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

owja joh.. wie dan??
Nou ik dacht dat ie ook iets met een peer had gedaan , ie heeft een knap meisje in z'n icon staan maar HTF noemt die gast weer ...

Verwijderd

Je kan er natuurlijk heel lame een q3 of ut logo in zagen maar als je echt origineel wilt zijn, als je echt origineel wilt zijn ja dan verbouw je hem zo dat zelfs wij denken: Eey die C****q (sorry ik mag niet schelden van mijn moeder) dat zijn ook nog leuek desktops.

Dus je pakt een oud cd hoosje (uit de gabberrrr tijd) scant hem in vergroot hem 5* en zaagt dat uit de zijkant.
Dan zet je er plexyglas voor een leuk groen neontje.
Je round je kabeltjes.
Alle onnodige zooi haal je eruit.
zet 3* 120mm fan (2* blowers 1* zuigers) op de bovenkant en last but not least spuit hem een kleurtje

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Op donderdag 14 februari 2002 01:18 schreef DoRRoN het volgende:
Okay, ik heb al het een en ander aan mijn pc gemod.

Maar wat zouden jullie aan deze pc gaan modden:

En kom niet aan met: gooi je compaq uit het raam etc. etc. Mijn compaq werkt perfect...
Als je compaq mooi vindt, ben je waarschijnlijk sowieso al een liefhebber. Ik zou dan gewoon een spuitbus pakken en het ding een ander kleurtje geven; verder niets meer aan doen...is toch mooi zo?

En indien je, zoals het een rechtgeaarde casemodder betaamt, bijna misselijk wordt bij de aanblik van De Koning onder De Lelijke Kasten, raad ik je aan om de ingewanden van je compaq te scheiden van zijn onnoemelijk lelijke buitenkant, en voor een habbekrats een nieuw standaard beige kastje aan te schaffen. Dan zet je die compaq ingewanden daar in, neem je een foto, en stel je bovengenoemde vraag nog een keer. Misschien krijg je dan wat meer zinnige antwoorden. *D

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Red
Op donderdag 14 februari 2002 15:14 schreef Fritzz het volgende:

Je round je kabeltjes.
Alle onnodige zooi haal je eruit.
Heb ik allebei al gedaan (de kabeltjes waren al rounded toen ik heb 3 jaar geleden kocht :)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 12:55 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

Extra geheugen, andere harde schijf (volgens veel mensen kan dat hier niet >:), tweede geluidskaart, 2 extra USB poorten ...
[..]
Da's niet tweaken. Da's gewoon uitbreiden :)

Verwijderd

nieuw mobo (anders sta ik niet toe dat je deze edele toepassingen in je pc plaatst >:) )

verven,
ccfl's aan de binnen kant kleur en blacklight
fans (eventueel verven met fluorencerende verf lak weetikveel.
windowtje

Verwijderd

mijn ouders hebben een compaq en die ga ik als server gebruiken (lees: misbruiken)
Ik mag een nieuwe voor ze bouwen: kortweg Duron, mATX, VIA, 128mb SDRAM. CRRRRRRRRRRRROMA!!!!
maare ik zou in je monitor 2 120mm fans bouwen, die spiekers eraf rammen en het geheel zwart spuiten.

Verwijderd

Spuiten , window, neon.
En Het aller eerste dat moet gebeuren is dat kut Kontpraq logo weg halen/wegwerken/onherkenbaar maken ;)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Compaq is net zoiets als Packerd Hell en FrikanDell, allemaal huis tuin en keuken compies :)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 22:22 schreef Go0s het volgende:
Compaq is net zoiets als Packerd Hell en FrikanDell, allemaal huis tuin en keuken compies :)
Waar mensen zoals hier in de quote hierboven de wijsheid weghalen is mij een raadsel zal wel in de familie genen liggen.

Maar luister eens vriend als ik jou specs zo bekijk dan is mijn vrouw de COMPAQ in ieder geval sneller met haar 1.3 TB.

Mijn eigen pc met 1.2 TB in a nice Antec cassie heb ik zelf gebouwd en geOC'ed naar 1400 idle 32 stressed 37 :)

als we dan toch al spuien die P4 in jou specs eeeeeeeeeew gatver :) :)

ps Maar om terug te komen op het verhaal we hebben hier iemand met behoefte aan hulp niet aan mensen die allerlei domme dingen zeggen zelfs van een moderator had ik iets meer begrip en ondersteuning verwacht in plaats van geblaat :)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 14 februari 2002 22:32 schreef Orange het volgende:

[..]

Waar mensen zoals hier in de quote hierboven de wijsheid weghalen is mij een raadsel zal wel in de familie genen liggen.

Maar luister eens vriend als ik jou specs zo bekijk dan is mijn vrouw de COMPAQ in ieder geval sneller met haar 1.3 TB.
Het gaat hiet niet om hoe snel je CPU is, het gaat hier om iemand die de vraag stelt:

"Wat zouden *JULLIE* aan deze PC gaan modden?"

Daar geven mensen dan antwoord op, zo goed en zo fout als dat gaat vanuit hun perspectief.

Maar zeg nu zelf: Bij een tweakers forum aankomen met zo'n huis tuin en keuken compaqkast zonder zelf enige vorm van creativiteit ten toon te spreiden; da's net zoiets als in een linuxforum vragen waarom je Windows zo vaak vastloopt! *D

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 14 februari 2002 01:29 schreef real_raichu70 het volgende:
Wil jij niet zo trollen?
Je weet niet eens waar je het over hebt.
Zelf heb je nog niet eens een Compaq, je bent dus gewoon een meloper die negatieve reakties probeert uit te lokken met je ongezouten flames richting Compaq.

Het is dus niet "Die KutWrak" maar "Het kutwrak".
Maar beter zou zijn "Rotcomputer".

En ja, ik ben nu heel serieus.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

God god beste mensen!!! Wat een hoogdravend topic is dit!!

En dan slotjes plaatsen op topics waar mensen perongeluk iets dubbel vragen, maar dit soort onzinnig gebazzel kan natuurlijk wel.....

DoRRon ik zou als ik jou was gewoon die kast een mooi kleurtje geven en er een mooi logo op spuiten.... Misschien kun je je romdrives stealthen of zoiets, laat je creativiteit z'n gang gaan.

En ik zou hier voorlopig nog dagelijks een topic starten over Compaq, want blijkbaar hebben onze mede tweakers het daar reuze mee naar hun zin!!

• Sjoak
  • Laatst online: 18:31
mod hem het raam uit

Verwijderd

Lijkt me dat hier een slotje op kan :? De topicstarter vraagt gewoon duidelijk om wat suggesties voor zijn mod. Hij vermeld er ook bij dat er geen onzinnige reacties op terug hoeven te komen. Wat doet iedereen hier ? "Gooi hem het raam uit" en andere onzin. Hij heeft daar toch niets aan. Als hij blij is met z'n compaq is dat toch zijn zorg? Goed, dat iedereen hier een hekel heeft aan dit merk kan me niet zoveel boeien, maar loop hem hier dan niet af te zeiken en kijk gewoon over z'n post heen.

• tofus

tofus

it's all in the game

Op vrijdag 15 februari 2002 12:12 schreef Roezjuh het volgende:
Als hij blij is met z'n compaq is dat toch zijn zorg?
Als hij blij is met z'n compaq, moet 'ie 'm niet modden.
Als 'ie 'm toch wilt modden, issie blijkbaar niet tevreden over op z'n minst 1 of meerdere facetten van zijn kast.
Als 'ie dan hier komt vragen wat 'ie 't beste kan doen, en er word geadviseerd om een andere kast te nemen omdat die nu
eenmaal wat neutraler zijn, en dus beter te modden, dan is
dat in mijn ogen niet meer dan terecht.

• bazs2000

bazs2000

Op vrijdag 15 februari 2002 12:21 schreef tofus het volgende:

[..]

Als hij blij is met z'n compaq, moet 'ie 'm niet modden.
Als 'ie 'm toch wilt modden, issie blijkbaar niet tevreden over op z'n minst 1 of meerdere facetten van zijn kast.
Als 'ie dan hier komt vragen wat 'ie 't beste kan doen, en er word geadviseerd om een andere kast te nemen omdat die nu
eenmaal wat neutraler zijn, en dus beter te modden, dan is
dat in mijn ogen niet meer dan terecht.
Daaaag.
Dan kan er op elk modtopic wel een slot omdat de topicstarter maar beter een andere kast kan kopen. |:(

Blijkbaar mag je op dit forum geen Compaq bezitten. :?
Dat geflame op merken moet maar eens over zijn.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 05:28 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

helemaal mee eens op 1 punt :D

namelijk:
En mensen die alleen willen surfen en typen. Die hebben een I-Mac....
Uuuh, haha I-Mac is nog meer Poep dan Compaq.
Als voorbeeld neem de I-Prac Muis.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 22:22 schreef Go0s het volgende:
Off-topic :(

Verwijderd

Dat zelfs een modje zich zo gedraag, schaam je heldesk en als je het nodig vind :"BAN ME" voor het leveren van kritiek, ik heb zelf een compaq machine en het is een verdomd lekker beestje, en zeg nou niet dat je hem lelijk vind want niet al te veel mensen kennen deze systemen, de enigste overweging om geen compaq te kopen zou tweaken of de prijs zijn, ik ben zelf ook niet zo weg van pessario's, maar een professional workstation is toch wel zo verschrikkelijk snel en stabiel als je uberhaupt een computer wilt gebruiken moet je dat toch wel kunnen waarderen in welke machine dan ook. O.k. hij was duur maar niet voor iedereen is een dergelijk bedrag een struikelblok. En dan zijn er nog mensen die roepen gooi hem uit het raam, dat doen ze dus zelf echt niet vanuit de vraag optiek gezien. Kortom of ieder ff ze waffel wil houden als er niets zinnigs uit komt.

En voor de topic starter en alle andere normale computer liefhebber in welke vorm dan ook . idd. een leuk kleurtje raampje en mooie blaauwe led's zou best cool staan.

• tofus

tofus

it's all in the game

Op vrijdag 15 februari 2002 13:35 schreef MASH_MAN het volgende:
Dat zelfs een modje zich zo gdraag, schaam je heldesk en als je het nodig vind :"BAN ME" voor het leveren van kritiek, ik heb zelf een compaq machine en het is een verdomd lekker beestje, en zeg nou niet dat je hem lelijk vind want niet al te veel mensen kennen deze systemen, de enigste overweging om geen compaq te kopen zou tweaken zijn, ik ben zelf ook niet zo weg van pessario's, maar een professional workstation is toch wel zo verschrikkelijk snel en stabiel als je uberhaupt een computer wilt gebruiken moet je dat toch wel kunnen waarderen in welke machine dan ook. O.k. hij was duur maar niet voor iedereen is een dergelijk bedrag een struikelblok.
Dat is een mening. :9

Verwijderd

Net zoals de meeste reply's in dit topic, is echter allemaal off topic of onnodig. Ik dacht dat het een technisch forum was, en geen ik heb mijn mening hoor mij schreeuwen forum.
Op vrijdag 15 februari 2002 13:37 schreef tofus het volgende:

[..]

Dat is een mening. :9

Verwijderd

fully agree
Op vrijdag 15 februari 2002 12:54 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Daaaag.
Dan kan er op elk modtopic wel een slot omdat de topicstarter maar beter een andere kast kan kopen. |:(

Blijkbaar mag je op dit forum geen Compaq bezitten. :?
Dat geflame op merken moet maar eens over zijn.

• tofus

tofus

it's all in the game

Trotse bezitters van een compaq zullen daar ongetwijfeld hun redenen voor hebben; sommigen hebben voor compaq gekozen vanwege hun goede service en naam, andere kozen voor compaq omdat ze op hun werk ook een compaq hadden, en dat nu eenmaal gewend zijn, weer anderen zullen ze kopen vanwege de prestatie, of omdat ze dat ding gewoon mooi vinden. Ik vind het allemaal prima.

Maar wanneer ik mijn mening ventileer (en ik spreek hier even voor iedereen die mijn mening deelt), en wel dat ik die huis tuin en keuken kasten spuuglelijk vindt, dan is het opeens een troll of een flame. En dat terwijl het overgrote deel van de casemodders volgens mij toch zeker geen grote affiniteit met de compaq kasten heeft.

En laten we eerlijk zijn: het ontwerp van de meeste compaq kasten is nu niet echt 'neutraal' te noemen. Er valt gewoon moeilijk wat met die dingen te doen (en het mooi af te werken), en degene die geduld genoeg hebben om WEL een mooie casemod van zo'n kast te maken, nemen vaak liever bij voorhand al een andere kast. Kijk, een raampje plaatsen en een ledje vervangen kan iedereen. Om dat te bedenken hoeft de topicposter volgens mij ook helemaal geen topic te openen. Gewoon een search doen. Wil je echter wat unieks gaan doen met zo'n kast, dan moet je behoorlijk creatief aangelegd zijn en dat is de topicposter dus duidelijk niet, anders had 'ie hier niet lopen vragen naar onze mening.

Het is denk ik maar vanuit welk perspectief je deze thread bekijkt. Misschien is het taalgebruik hier en daar wat aggressief, maar er valt toch wel degelijk iets uit te halen lijkt me.

Verwijderd

das ook mijn menig , ik begrijp niet waarom dit gelijk weer, en zelfs door de moderator ongenuanceerd op het merk afgekraakt wordt. Ik denk dat zelfs op dat niveau niet nagedacht wordt over het verschil tussen een mod en een tweak, daar het een on en ander off topic is. Mischien moet die zelfde mod maar eens wat waarschuwingen uit gaan delen aan mensen met brute uitspraken en geen motiveringen.

Yep, komt ie zelf ook in aamerking daar hij naderhand pas nuanceert !! Onder het motto eerst schieten en dan vragen.

way to go dudes, lekker volwassen ! Ik zou er niet rouwig om worden om gebaned te worden als er niet ingegrepen wordt op dergelijke reply's.

Als je niets opbouwends kunt mededelen, doe het dan gewoon niet !

Phieuw, ik stop hier maar mee,
Op vrijdag 15 februari 2002 13:52 schreef tofus het volgende:
Trotse bezitters van een compaq zullen daar ongetwijfeld hun redenen voor hebben; sommigen hebben voor compaq gekozen vanwege hun goede service en naam, andere kozen voor compaq omdat ze op hun werk ook een compaq hadden, en dat nu eenmaal gewend zijn, weer anderen zullen ze kopen vanwege de prestatie, of omdat ze dat ding gewoon mooi vinden. Ik vind het allemaal prima.

Maar wanneer ik mijn mening ventileer (en ik spreek hier even voor iedereen die mijn mening deelt), en wel dat ik die huis tuin en keuken kasten spuuglelijk vindt, dan is het opeens een troll of een flame. En dat terwijl het overgrote deel van de casemodders volgens mij toch zeker geen grote affiniteit met de compaq kasten heeft.

En laten we eerlijk zijn: het ontwerp van de meeste compaq kasten is nu niet echt 'neutraal' te noemen. Er valt gewoon moeilijk wat met die dingen te doen (en het mooi af te werken), en degene die geduld genoeg hebben om WEL een mooie casemod van zo'n kast te maken, nemen vaak liever bij voorhand al een andere kast. Kijk, een raampje plaatsen en een ledje vervangen kan iedereen. Om dat te bedenken hoeft de topicposter volgens mij ook helemaal geen topic te openen. Gewoon een search doen. Wil je echter wat unieks gaan doen met zo'n kast, dan moet je behoorlijk creatief aangelegd zijn en dat is de topicposter dus duidelijk niet, anders had 'ie hier niet lopen vragen naar onze mening.

Het is denk ik maar vanuit welk perspectief je deze thread bekijkt. Misschien is het taalgebruik hier en daar wat aggressief, maar er valt toch wel degelijk iets uit te halen lijkt me.

Verwijderd

ok als voorbeeld neem ik men vriend die heeft een jaar geleden een compaq gekocht. Opgelet, tweakers hou je hart vast!

amd thunderbird 1000mhz (tot hier gaat het nog)
64 mb SDRAm (!)
riva tnt2 (!!!)
25 GB hs 5400 rpm (valt nog wel mee)
sound onboard (wow)
dan de gebruikelijke standaard rommel: kast, scherm, boxen, ...

en dit alles voor een zacht prijsje van 2400 euro!!!

Ik dacht dat als je je compaq openschroeft je garantie verlopen is!
LOL

oja hij heeft 700 3dmarks een absoluut record (heeft er dan nog 512 mb ram bijgestoken)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op vrijdag 15 februari 2002 14:05 schreef MASH_MAN het volgende:
Als je niets opbouwends kunt mededelen, doe het dan gewoon niet !
...Soms moet je eerst iets afbreken, voordat je iets goeds kunt opbouwen :Y)

• bazs2000

bazs2000

Op vrijdag 15 februari 2002 14:13 schreef bwa het volgende:
ok als voorbeeld neem ik men vriend die heeft een jaar geleden een compaq gekocht. Opgelet, tweakers hou je hart vast!

amd thunderbird 1000mhz (tot hier gaat het nog)
64 mb SDRAm (!)
riva tnt2 (!!!)
25 GB hs 5400 rpm (valt nog wel mee)
sound onboard (wow)
dan de gebruikelijke standaard rommel: kast, scherm, boxen, ...

en dit alles voor een zacht prijsje van 2400 euro!!!

Ik dacht dat als je je compaq openschroeft je garantie verlopen is!
LOL

oja hij heeft 700 3dmarks een absoluut record (heeft er dan nog 512 mb ram bijgestoken)
Je doet net of die vriend genaait is door Compaq.
Hij heeft zelf voor het product gekozen hoor.
Doe dan niet of alles bagger is.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:40
Op donderdag 14 februari 2002 04:57 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat zit je nou te flamen?!?!?!?!? Je hebt altijd commentaar op anderen, maar zelf maak je er ook aan schuldig. Sorry ik moest dit ff kwijt.

Verwijderd

Ok nog één keer!!!

Hou gewoon allemaal je mening over Compaq voor je als er toch niets beters uit kan komen dan "gooi uit het raam" of "ruil hem in".
Zorg dan dat je mening op z'n minst nog enigzins onderbouwt is... Lekker zielig zeuren hebben we allemaal niks aan en al zeker niet voor de vraag die hier is gesteld en van onze Modjes vind ik het wel uiterst zwak hoor!!

Laten we nu proberen dit topic weer een beetje op de rails te zetten!!! :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 14 februari 2002 02:28 schreef doubleduh het volgende:
:D

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 15:31 schreef RutgerFR het volgende:
[..]
[..]
Wat zit je nou te flamen?!?!?!?!? Je hebt altijd commentaar op anderen, maar zelf maak je er ook aan schuldig. Sorry ik moest dit ff kwijt.
Compaq* is voor mietjes

*kan ook zijn: IBM, Packert Bell, etc.

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op vrijdag 15 februari 2002 16:37 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

Compaq* is voor mietjes

*kan ook zijn: IBM, Packert Bell, etc.
Zo'n domme opmerkingen worden gegeven door mietjes...

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:56 schreef Ligone het volgende:

[..]

Zo'n domme opmerkingen worden gegeven door mietjes...
:(
Juist idd
Moet hij in mijn gezicht zeggen, kijken of je dan ook zo stoer bent.
Ik ben het mer RutgerFR eens.
te veel flame hierzo.
Hierbij vraag ik om een slotje.

Verwijderd

User2001:

Hee, die heb ik ook - ooit tegen een héél laag prijsje gekocht in een PC privé project (waarin helaas alleen Compaq werd aangeboden). Ik heb er inmiddels 320 MB RAM in zitten, een netwerkkaart en een ander modem (dat Compaq geval hield er na anderhalf jaar mee op :(), een CD brander en sinds een jaar of twee ook een extra (!) 25 GB Maxtor harddisk naast die gare Bigfoot drive (die Bigfoot doet tegenwoordig vooral dienst als backup drive). Eigenlijk is het onmogelijk om dat allemaal in dat kleine minitowertje te proppen vanwege een gebrek aan drive bays, maar met een ijzerzaag lukt alles. :)

Overigens heb ik al heel snel die Backweb rotzooi van het systeem weggeflikkerd door er een schone Windows installatie overheen te gooien. Niet te geloven wat een troep er standaard op die Compaqs wordt meegeïnstalleerd.

Ik vind dit trouwens best een mooie mod van Crazy_Casemod:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013679431%5D

dus het kàn wel. (Deze heeft overigens meer drivebays dan de mijne. ;)) Al diegenen die hier dus lopen te blaten dat Compaqs niet te modden zijn zijn dus gewoon niet creatief genoeg. Typisch geval van te weinig fantasie, als je het mij vraagt. :P

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op vrijdag 15 februari 2002 17:01 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

:(
Moet je in mijn gezicht zeggen, kijken of je dan ook zo stoer bent.
Ik ben het mer RutgerFR eens.
te veel flame hierzo.
Hierbij vraag ik om een slotje.
Hey de opmerking "Compaq is voor mietjes" zal heel wat meer mensen beledigen als de opmerking die ik daar gaf gericht aan 1 persoon omdat deze het zo nodig vond om de mensen die een compaq hebben er even door te sleuren...

je kan je mening over compaq geven maar je moet geen mening uiten over de mensen die het kopen...ze weten tenslotte niet allemaal evenveel van PC's...

Verwijderd

zet 220 volt op de case en kijk wat ergebeurt ..

en nee ik zeg niet dat je hem het raam uit moet gooien :)

Verwijderd

is toch jouw mening waar we het over hebben :)
Op vrijdag 15 februari 2002 14:19 schreef tofus het volgende:

[..]

...Soms moet je eerst iets afbreken, voordat je iets goeds kunt opbouwen :Y)

• The Specialist
  • Laatst online: 15-10-2025

Ik snap niet wat mensen tegen Compaq hebben. Ik heb ook een compaq-machine hier staan die als servertje werkt. Die heb ik nu 3 jaar. Ik heb er nog noooooooooit problemen mee gehad. Overigens, ik ben ook een echte tweaker. Ik bouw ook mijn pc zelf.....met o.a. compaq onderdelen :+

Kijk maar eens op mijn site. ;)

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:52 schreef Lantaarnpaal het volgende:
zet 220 volt op de case en kijk wat ergebeurt ..

en nee ik zeg niet dat je hem het raam uit moet gooien :)
Kappote bedrading in de muuren van je huis, stoppen door,
2 Heeel kleine zwarte plekjes op de case.

• Red
Op zaterdag 16 februari 2002 10:36 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Kappote bedrading in de muuren van je huis, stoppen door,
2 Heeel kleine zwarte plekjes op de case.
Hehe >:)

• 911GT2
  • Laatst online: 09-08 07:02
weet je wat wel cool is de zijkanten voorzien van gekleurd plexiglas.. bij compaq zal rood wel mooi staan...assie rood spuiten... mooie rode glowpad er bij maken...

Maar goed... eigenlijk zou je zelf iets moeten bedenken...dat doen we immers allemaal!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Beetje nutteloos deze discussie
Maar toch moet ik ff mijn mening kwijt.
Compaq is nix mis mee, totdat je vette games erop gaat spelen en/of hardware matige veranderingen wil aanbrengen.
Ik had indertijd ook een superrrrrrr (toen) snelle p1 233mmx gekocht dmv een pc prive project, zat toen 64mb ram in en ik wilde er 128 in, ok ik naar mijn pc boer vraag om ram geheugen krijg netjes een rimmetje van 64mb mee, thuis proberen in te stoppen, verrek past niet. Terug gegaan naar de winkel en gezegd hij past niet in mijn compaq, die knakker zo.. oh je hebt een compaq daar heb je speciaal geheugen voor nodig, dat kon ie wel leveren maar dat was ruim 2 keer duurder dan standaard ram. Toen had ik dus ook iets van laat maar hangen.
Ok, die 4 mb grafisch geheugen onboard vond ik maar nix, ik naar de winkel en koop een voodoo 2 met 12mb ik thuis, ingebouwd opstarten, allemaal compatible problemen, terwijl ik toch echt de goede drivers had geinstalled :? . Uiteindelijk speciale compaq drivers gevonden, maar toch bleef dat ding super instabiel. Truh naar winkel zeg zo, pc word instabiel van 3d kaart, waarschijnlijk is ie dus kapot, ok best hier heb je een nieuwe. Weer het zelfde liedje, kaart terug gebracht en gelaten zoals het was.
En nog een paar van dat soort irri dingen.
Binnen een maand verkocht (voor 1 gulden meer dan dat ik ervoor betaald had :P )

• The Specialist
Op donderdag 14 februari 2002 05:34 schreef Jag het volgende:
Kan iedereen even alle flauwe opmerkingen over Compaq achterwege laten en hem gewoon helpen om zijn kast wat op te waarderen, dank u :).
Ik snap niet waarom iedereen altijd flamed op Compaq.
Compaq is toevallig wel een hele degelijke computerfabrikant.
Die zwetsverhalen dat je onderdelen alleen kan vervangen voor andere Compaq-onderdelen is ook nonsens. Ik heb zelf mijn Compaq-kast gemod en nu zit er een awesome kewl UT logo in. MET COMPAQ IS NIKS MIS!!!

• The Specialist
Op donderdag 14 februari 2002 03:05 schreef Speedpete het volgende:
Hmm, zoeen heeft me tante ook. Alleen dan de 450 AMD versie. Ding werkt vlot, is stabiel.. maar toen de floppy kapot ging moest ie open.. ooooooops.

Absoluut geen raam dus, of overzetten naar een andere case lukt betwijfel ik ook. Die case dus maar modden. Mooi modden kan zeker wel.

Heb ooit een erg mooi gemodde Compaq 5286 gezien (=450 AMD versie, broertje van P2 450), was helemaal blauw gespoten.
Is dat toevallig de compaq die op onderstaande site te zien is ;) dies dus van mij :)
Mijn case-mod website

Pagina: 1