Ik vraag mij af, waarom moet de spaceshuttle met zo'n enorme tank met 2ooo ton brandstof recht(!) de lucht in geschoten worden. Is het niet mogelijk om een soort vliegtuig met minder brandstof op te laten stijgen, en dan wanneer de kritische hoogte is bereikt, voor de rest van de reis een raketmotor te gebruiken? zou toch veiliger zijn, met meer rendement. Of zie ik het verkeerd?
Had dat niet iets te maken met de ontsnappingssnelheid? Bij een snelheid lager dan 1120 m/s kom je niet weg van de aarde ofzo?
Val me niet aan op getallen, het is zeker 5 jr geleden dat ik dat heb gehad met NA.
Val me niet aan op getallen, het is zeker 5 jr geleden dat ik dat heb gehad met NA.
Fun while it lasted: World Community Grid!
De X9 werkt op dat principe geloof ik. Stijgt verticaal op, tankt bij op 80KM hoogte en vliegt dan vrolijk de ruimte in... Is wel nog in ontwikkeling bij de NASA
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Welk principeOp donderdag 14 februari 2002 01:12 schreef Aetje het volgende:
De X9 werkt op dat principe geloof ik. Stijgt verticaal op, tankt bij op 80KM hoogte en vliegt dan vrolijk de ruimte in... Is wel nog in ontwikkeling bij de NASA
Verwijderd
Ze hebben toch een vliegtuig ontwikkeld bij NASA dat kan opstijgen en landen als een vliegtuig, maar ook in de ruimte kan!!!
Weet ff de naam niet post dat later wel
Verwijderd
O stijgen vliegtuigen tegenwoordig verticaal op?Op donderdag 14 februari 2002 01:13 schreef klats het volgende:
Ze hebben toch een vliegtuig ontwikkeld bij NASA dat kan opstijgen en landen als een vliegtuig, maar ook in de ruimte kan!!!
Verwijderd
nee duzz niet de x9, maar is weer wat nieuws!!!!!Op donderdag 14 februari 2002 01:15 schreef jerr het volgende:
[..]
O stijgen vliegtuigen tegenwoordig verticaal op?
Maar er is toch zo'n aparaat in de ontwikkeling.
Waarmee ze kleine ruimtesprongen kunnen maken in de buitenste lagen van de atmosfeer?
Bedoeld voor personen vervoer over de aarde.
Die komt al een heel eind als die er ook echt komt.
Maar dat zal heus nog wel gebeuren.
Waarmee ze kleine ruimtesprongen kunnen maken in de buitenste lagen van de atmosfeer?
Bedoeld voor personen vervoer over de aarde.
Die komt al een heel eind als die er ook echt komt.
Maar dat zal heus nog wel gebeuren.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Vliegtuigen zijn niet snel genoeg om in een baan om de aarde te komen. Dat betekent niet dat ze helemaal niet in de ruimte kunnen komen maar ze kunnen er niet blijven. En omdat een raket plaatsen op een vliegtuig ook niet praktisch is zullen voorlopig alle ruimtereisen nog per raket gaan.
Sh*t, zijn ze me toch te snel afDe X9 werkt op dat principe geloof ik. Stijgt verticaal op, tankt bij op 80KM hoogte en vliegt dan vrolijk de ruimte in... Is wel nog in ontwikkeling bij de NASA
Een vliegtuig ondervindt in de hogere luchtlagen geen opwaartse kracht meer omdat de lucht te ijl is.
met andere woorden, richt hem recht omhoog, en push the red button.en dan wanneer de kritische hoogte is bereikt, voor de rest van de reis een raketmotor
Verwijderd
Uhm, als het vliegtuig eenmaal buiten de aantrekkingskracht vanOp donderdag 14 februari 2002 01:22 schreef borganism het volgende:
Vliegtuigen zijn niet snel genoeg om in een baan om de aarde te komen. Dat betekent niet dat ze helemaal niet in de ruimte kunnen komen maar ze kunnen er niet blijven. En omdat een raket plaatsen op een vliegtuig ook niet praktisch is zullen voorlopig alle ruimtereisen nog per raket gaan.
de aarde is, voldoet één keer flink gas geven voor een lange
reis. Toch
Verwijderd
De aantrekkingskracht van de aarde houdt niet op maar wordt wel steeds minder naar mate je verder van de aarde afzit.Op donderdag 14 februari 2002 01:32 schreef jerr het volgende:
Uhm, als het vliegtuig eenmaal buiten de aantrekkingskracht van
de aarde is, voldoet één keer flink gas geven voor een lange
reis. Toch
Op donderdag 14 februari 2002 01:03 schreef jerr het volgende:
Het antwoord is denk ik: ontsnappingssnelheid
Op donderdag 14 februari 2002 01:04 schreef jerr het volgende:
Kan je die snelheid niet met een vliegtuig bereiken
Wel is van de edit knop gehoord?Op donderdag 14 februari 2002 01:11 schreef jerr het volgende:
Een vliegtuig ondervindt in de hogere luchtlagen geen opwaartse kracht meer omdat de lucht te ijl is.
En verder voldoet dit topic ook niet echt aan de eisen zoals die gesteld zijn in de policy. Dit topic is ook meer techniek dan het daadwerkelijk wetenschap is en niet echt relevant in w&l.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()