We hebben hier een leuk netwerkje met een aantal computers maar het internet delen gaat echt vet traag. We delen de kabel van Maastricht@Home via deze computer:
P4 1500@1810Mhz
Abit BL7
512MB Geheugen
60GB WD schijf
SMC 10mbit kaartje (voor de kabel)
10/100mbit kaartje (voor het netwerk)
Windows XP
Nou is dus via het netwerk overkopieren gigantisch traag (echt iets van 1MB kopieren naar een andere PC gaat nauwelijk) en de kaartjes doen het ook neit goed op 100mbit. Ze staan nu dus op Auto en het internet is op de server dus lekker snel (200kbps) maar ik heb iets van 4kbps
als ik via ICQ iets kopieer naar de server (gaat dus praktisch via het netwerk) dan gaat het met 1,4MBps maar internet en gewoon met windows kopieren gaat VET TRAAG. hoe kan dit nou? we hebben al es de kabels vervangen enzo (dit werkte voor 3 dagen
), allemaal instellingen met de kaartjes geprobeerd maar nog geen oplossing. Dit suckt echt zwaar
En ik vind het vooral vaag dat met ICQ kopieren gewoon supersnel gaat (100mbit) maar met windows gaat vet traag 
Iemand enig idee wat het probleem is?? Ik weet het nu echt niet meer......
P4 1500@1810Mhz
Abit BL7
512MB Geheugen
60GB WD schijf
SMC 10mbit kaartje (voor de kabel)
10/100mbit kaartje (voor het netwerk)
Windows XP
Nou is dus via het netwerk overkopieren gigantisch traag (echt iets van 1MB kopieren naar een andere PC gaat nauwelijk) en de kaartjes doen het ook neit goed op 100mbit. Ze staan nu dus op Auto en het internet is op de server dus lekker snel (200kbps) maar ik heb iets van 4kbps
Iemand enig idee wat het probleem is?? Ik weet het nu echt niet meer......