Toon posts:

[WC] Welke rad ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een Opel Kadett radiator maar daar krijg ik niet de juiste 3/8 koppellingen op .

Ik zou dus willen weten welke de beste rad is die ik kan nemen : Overclockershideout Heavy Duty Z4 rad of Danger Den Super Cube

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op donderdag 14 februari 2002 00:00 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb hier nu een Opel Kadett radiator maar daar krijg ik niet de juiste 3/8 koppellingen op .

Ik zou dus willen weten welke de beste rad is die ik kan nemen : Overclockershideout Heavy Duty Z4 rad of Danger Den Super Cube
De cube rulez de Heavy Duty Z4 ken ik niet.

Cube heeft wel 15x lussen :P en heel makkelijk 120mm fannen bevestegingsmogelijkheden.

En DD is gewoon een toppie merk :9~

Verwijderd

Topicstarter
Het scheelt niet veel van cash dus :)
Weet iemand een winkel in NED of BE waar ze die Supercube verkopen zodat ik geen halve maand op m'n bestelling moet wachten en geen verassingen van de douane krijg :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07
wel 15 lussen, lekker pressuredrop dus...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 00:56 schreef P5ycho het volgende:
wel 15 lussen, lekker pressuredrop dus...
Tjah ik heb wel maar een 145GPH pomp in m'n reservoir zitten dus ik weet niet of die dat trekt ?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:40

scorpionv

This space for rent

Tip: koop eens een paar diktes koperbuis, en een paar koppelstukken/verloopstukken. Je kunt dan bijna elke gewenste doorsnede op elke radiator solderen. 'k Heb het zelf ook gedaan met een Opel-rad.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31

vinnie1908

Appel != peer

Op donderdag 14 februari 2002 01:04 schreef scorpionv het volgende:
Tip: koop eens een paar diktes koperbuis, en een paar koppelstukken/verloopstukken. Je kunt dan bijna elke gewenste doorsnede op elke radiator solderen. 'k Heb het zelf ook gedaan met een Opel-rad.
En is altijd leuk om te doen. En met knelsokken hoef je toch niet te solderen? Of zit ik verkeerd te denken.

Pressure drop op 15 lussen is idd best wel groot. Is altijd een keuze maken tussen koelend oppervlakte vergroten en de drukverliezen.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb dus allemaal van die koperbuis een aansluitingen liggen , maar er is verdomme geen buis die IN die buizen in die Opel rad wil passen .

Tis 1mm te klein dus dat 90° stukje , maar ik denk dat ik het er allemaal in ga plakken met TEK7(voor de niet-kenners , Epoxy waarmee je een auto aan een plafond kan plakken) . Moet ook wel waterdicht zijn dan ...

Verwijderd

Ford transist kachelradiator!
Die zijn wij aan het gebruiken :)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Ik heb een radiateur van een Renault Espace '85-'88 (oid), en daar zit ook heel vaag schroefdraad op...

Ik krijg de pijpjes wel in een 3/8 moer, maar een 3/8 schroefdraad past net niet in de radiateur...

Dus nou moet ik iets gaan verzinnen..... >:) >:)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Mijne is zelfs ZONDER schroefdraad :D

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op donderdag 14 februari 2002 12:56 schreef real_raichu70 het volgende:
Mijne is zelfs ZONDER schroefdraad :D
En je kan er niet 2 bochtjes/pijpjes in solderen? Want dan heb je in een keer je probleem opgelost!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb de grootste bochtjes die er waren gekocht en die zijn buitendiameter 1mm te klijn , maar ik denk dat ik ze er gewoon in ga plakken met Epoxy hars en dan afdichten met siliconenkit

Verwijderd

Topicstarter
JEEEEEEE , ben er net achtergekomen dat die buisjes wat breder waren in de bochten , als ik nu terug een schuurtol op m'n kapotte FERM krijg kan ik me H2O systeem monteren . Der komen 4! 92mm Enermax fans of 2 120mm Enermax fans op . 4 92mm dan is heel het oppervlak bedekt en m'n portefeuille leeg dus ik moet nog kiezen

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op donderdag 14 februari 2002 13:37 schreef real_raichu70 het volgende:
Wel ik heb de grootste bochtjes die er waren gekocht en die zijn buitendiameter 1mm te klijn , maar ik denk dat ik ze er gewoon in ga plakken met Epoxy hars en dan afdichten met siliconenkit
Epoxy rulez....
Hiermee is ook mijn Sicce Nova heel mooi waterdicht geworden (en als ie kaput gaat, heb ik nog een reserve liggen :P :P :P )

En mijn voeding heb ik het waterbuisje ook gewoon met metaal-epoxy op de beide koellichamen vastgezet..... Werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaaa , als pappie vandaag thuis is zal ik eens de gasbrander uithalen . Maarreuh . Kan iemand me eens stap voor stap uitleggen hoe solderen van kopebuizen gaat ? Ik heb soldeervloeistof en zilversoldeer maar HTF werkt het nu ?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Vloeibare zooi erop smeren, gelijkmatig verwarmen, en als het koper warm genoeg is om er tin tegen te smelten je tin in de verbinding laten vloeien.

Verwijderd

Topicstarter
owk thx , moet je soms de buis opschuren of is dat niet nodig ? Iemand zei dit tegen me ?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 14 februari 2002 17:15 schreef real_raichu70 het volgende:
owk thx , moet je soms de buis opschuren of is dat niet nodig ? Iemand zei dit tegen me ?
Als er groene oxidatie opzit wel, anders niet volgens mij. Ik heb het iig zonder schuren gedaan, wel eerst ontvet met thinner.

Verwijderd

Topicstarter
Tis al gereed , als mijn nieuw reservoir van CPUFX er is (500GPH = 1900liter/uur :9~ ) ga ik m'n eerste testrun doen :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb over de radiatoraansluitingen twee stukjes tuinslang geschoven, en daar m'n aquariumslangen ingeduwd. Dit werkt goed, er lekt geen water uit. Misschien niet echt mooi, maar het functioneert.
Op donderdag 14 februari 2002 22:14 schreef real_raichu70 het volgende:
Tis al gereed , als mijn nieuw reservoir van CPUFX er is (500GPH = 1900liter/uur :9~ ) ga ik m'n eerste testrun doen :)
p.s. Ik zou niet veel waarde hechten aan het aantal liters per uur. Ik had eerst een el-cheapo 300L/u pompje die ik heb vervangen voor een Sicce Idra 1300L/u. Het totale traject wat het water bij mij moet afleggen is ongeveer 10 meter. Ondanks hoge verwachtingen heb ik geen temperatuurverschil geconstateerd.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Gasbrander , vloeimiddel , koperen 90° stukjes en verschillende buisjes en wat zilversoldeer en dat lukt perfect hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 22:22 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb over de radiatoraansluitingen twee stukjes tuinslang geschoven, en daar m'n aquariumslangen ingeduwd. Dit werkt goed, er lekt geen water uit. Misschien niet echt mooi, maar het functioneert.
[..]

p.s. Ik zou niet veel waarde hechten aan het aantal liters per uur. Ik had eerst een el-cheapo 300L/u pompje die ik heb vervangen voor een Sicce Idra 1300L/u. Het totale traject wat het water bij mij moet afleggen is ongeveer 10 meter. Ondanks hoge verwachtingen heb ik geen temperatuurverschil geconstateerd.
Ach , ik mag gratis van 145GPH naar 500GPH dus dat doe ik wel even :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op donderdag 14 februari 2002 22:31 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Ach , ik mag gratis van 145GPH naar 500GPH dus dat doe ik wel even :)
Zo, sjiek :Y)

Gratis is de beste prijs natuurlijk ;) Maareh maakt dat ding niet veel lawaai ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Dunno , water zal het wel dempen en ik ga op veel plekken mousse in de case leggen dus dat doet ook wel wat
Pagina: 1