Toon posts:

Laptop testen...

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wi binnekort een tweedehands laptop gaan kopen, en wel 1 zonder cdrom en floppy, dit om dat ie zo klein mogelikj moet zijn. Ik kan deze floppy en cdrom(beiden extern natuurlijk) wel van een huisgenoot lenen om de laptop te testen, de vraag is of dat gaat werken. Deze externe floppy en cdrom zijn namelijk van de Sony Vaio serie, ik weet dus niet of dat compatible is met bijvoorbeeld Compaq. Weet iemand dit?
Tevens is mijn vraag, waar ga ik op letten, of welke programma's ga ik gebruiken om de laptop te testen?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Je moet letten op het scherm, of dat niet kapot is en of dat je batterij nog wel lang genoeg doet

De kick van Electric!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De batterij is de voornaamste reden om een notebook weg te doen. Deze zou ik dus zeker testen.
en die externe app. zou in principe moeten werken, mits het logische aansluitingen heeft (USB ofzo)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13

GaMbiNo

1337

Op donderdag 14 februari 2002 00:22 schreef Terw_Dan het volgende:
De batterij is de voornaamste reden om een notebook weg te doen. Deze zou ik dus zeker testen.
en die externe app. zou in principe moeten werken, mits het logische aansluitingen heeft (USB ofzo)
Ik weet wel dat een Dell exteren CDROM ook alleen maar op Dell werkt. ;(
Hoe dat in jouw geval is weet ik niet maar het is dus zeker wel iets om op te letten.

Verwijderd

[ERVARING SPREEKT]
Elk merk voert haar eigen standaarden, dat houdt in dat Sony's connectoren NIET op een COmpaq passen (er wordt i.i.g. geen rekening mee gehouden, want zij zijn geen Compaq) zo ook met Dell en Toshiba...Winstgevend heh zo'n handel...waar geen standaard geldt ;)
[/ERVARING SPRAK]

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 13 februari 2002 23:56 schreef rAvers het volgende:
Ik wi binnekort een tweedehands laptop gaan kopen, en wel 1 zonder cdrom en floppy, dit om dat ie zo klein mogelikj moet zijn.
zoveel ruimte bespaart dat ook niet..zal je niet bedoelen zo goedkoop mogelijk ipv zo klein mogelijk.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zo klein mogelijk, heb hier toch al 2 pc's staan joh, hoef niet nog een complete pc erbij hoor. Kan de cdrom en floppy toch wel via netwerk gebruiken.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

ík zie niet waarom de laptop er kleiner door wordt... aangezien de plaats voor een cd/fdd er toch altijd al aanwezig is.

Het enige wat ie wordt is goedkoper en lichter om te dragen.

en als je een laptop neemt... waarom dan niet gewoon die cd en fdd erbij? kost je haast nix en kan je het ook nog es gebruiken als je op reis gaat of ff lekker buiten wilt werken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 00:01 schreef Rolex het volgende:
ík zie niet waarom de laptop er kleiner door wordt... aangezien de plaats voor een cd/fdd er toch altijd al aanwezig is.

Het enige wat ie wordt is goedkoper en lichter om te dragen.

en als je een laptop neemt... waarom dan niet gewoon die cd en fdd erbij? kost je haast nix en kan je het ook nog es gebruiken als je op reis gaat of ff lekker buiten wilt werken
Niet?

Hoe wil jij een cdrom en floppy in een laptop met de afmetingen: 26,4 bij 22,9 bij 2,30 krijgen dan? |:(

Zie: http://www.skalis.be/compaq/m300.pdf

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 15 februari 2002 00:01 schreef Rolex het volgende:
Dus jij zegt dat als er geen cd/fdd inzit dat er wel ruimte voor is vrijgehouden??? Dat is echt niet waar. Veel merken (Toshiba bijv.) werken met een externe bay (via een kabeltje) voor je cd of fdd.
Compaq heeft modellen waar je onder de laptop een soort bay zit met je cd/fdd die je geheel los kunt koppelen van de rest.
Dus een cd of fdd hoeft niet perse _in_ de laptop te zitten.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
USB is gewoon USB.. Heb ooit eens een Vaio floppydrive op een gewone pc aangesloten.. werkte prima ;) 8-)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De meeste floppy drives en cdrom's zijn niet met verschillende merken uitwisselbaar,
tenzij ze gebruik maken van een standaard aansluiting, usb, paralell of via een pcmcia/pc-card kaart.
Tegenwoordig zijn voor laptop's trouwens geheugen modules en harddisks wel uitwisselbaar,
al heb je vaak met wel afwijkende harddisk frames te maken, maar intern zit dezelfde harddisk.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je 2e hands laptop een USB aansluiting heeft kan je de VAIO fdd erop aansluiten.

Aan de VAIO cd-rom speler zit een pcmcia controller die in elk pcmcia slot zou moeten passen en er hoort een mini-cd'tje bij met drivers....

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
siny vaio heeft de huidige externe trope uitegerust met hun i-link connector(firewaaier-of zoiets), dus dat wordt beetje lastig, opudere vaios hebbben volgens mij usb extern spul, gewoon volgens standaard, dus werkt dan wel bij andere slaptops

Verwijderd

Topicstarter
Die huisgenoot heeft zoŽn cdrom met pcmcia kaartje inderdaad, en de floppy is usb...

Dus de floppy moet in ieder geval werken, en voor de cdrom heb ik drivers nodig== Want ik wil dus die laptop bij die jongen thuis gaan testen, hoe ga ik dit dan doen?

En vooral, waarmee, welke programmaatjes meot ik mee gaan nemen?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Je hebt daar wel software voor, om diverse hardware te testen.
Heb dit zelf vroeger wel eens gebruikt maar het grote nadeel is,
dat als die software zegt dat hij goed is, dat dit niet garandeert dat andere software goed werkt.
Ik geef altijd de voorkeur aan standaardsoftware, bij voorkeur dezelfde die jij ook altijd gebruikt.
Dus bijvoorbeeld photoshop, word, internet explorer enz.
Ik zou in ieder geval kijken hoelang je met een volle accu kan werken (accu's zijn vaak slecht).
En of het beeld goed is, kijken of hij helder genoeg is, of dat je pixels mist.
En of je internet verbinding werkt (modem en/of ethernetkaart).
Verder gaan mechanische zaken wel eens kapot, zoals floppy drives of cdrom drives, maar die wilde je er niet bij.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt...
Pagina: 1