[XP] resolutie probje....

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Het klinkt heel dreug en dom, maar het probleem is het volgende.

Ooit heeft mijn broertje het in z'n botte harses gehaald om de resolutie van mijn 17" HP monitor op 1600*1200 te zetten en op 'toepassen' te klikken. Gevolg: monitor geeft melding: out of range. Ik dacht: geen probleem, ffies veilige modus opstarten, res. fixen en weer gewoon opstarten. Mooi niet dus. Als ik bij het opstarten via F8 de optie 'laatste instellingen die werkten' kies (heb dualboot 98/XP) en dan gewoon opstart, doet hij het wel gewoon op 1024*768. Via veilige modus (ook F8) en dan op 1024*768 zetten werkt niet. Ik krijg behalve m'n eigen account ook een admin account te zien. In beide heb ik de res. op 1024*768 gezet.
De vraag is dus: hoe krijg ik m'n instellingen weer zo dat ie bij het normaal opstarten gewoon in 1024*768@85 springt??

Ik draai dus XP pro (b2600)...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
grotere monitor dr op zetten B-)

maar wat 'werkt niet' als je in veilige modus de res. wilt veranderen? Kun je niet bij dat menuutje ofzo?
Ik heb net nog op een win98 pc ook zoiets gehad, heb toen in safe mode opgestart en display properties op 640x480x16 kleuren gezet (enige keuze die er dan is). Vervolgens krijg je een melding dat je bij volgende keer opstarten in die lage resolutie komt etc. en als je gereset hebt kun je weer wat hoger zetten. MAar ik weet niet of het met XP ook zo werkt (draai zelf wel XP maar heb het nog niet geprobeerd..)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je niet gewoon je video-driver uninstalleren (in safe-mode dus) en een 'standaard vga kaart' installeren? Die draait alleen maar onder 640 x 480. Daarna weer ff je eigen kaart installeren (in de normale windows) en het zou volgens mij weer gewoon moeten werken :)

• bart1234
Op woensdag 13 februari 2002 23:56 schreef Pollewob het volgende:
Kan je niet gewoon je video-driver uninstalleren (in safe-mode dus) en een 'standaard vga kaart' installeren? Die draait alleen maar onder 640 x 480. Daarna weer ff je eigen kaart installeren (in de normale windows) en het zou volgens mij weer gewoon moeten werken :)
Hey... die's wel strak... Kunnen we eens proberen.
Wat er niet werkt: als ik hem gewoon op laat starten springt ie dus in 1600*1200 wat m'n monitor niet trekt en ik dus een zwart beeld krijg...
Bij de weg: onder welke account moet ik dat doen? Admin of (eigen account name). Natuurlijk ben ik zelf met m'n eigen account name ook admin, vandaar dus.
Thanx ennieweej :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk eigenlijk niet dat dat uitmaakt.. de videokaart driver is voor all users afaik

• bart1234
Keej... Eerst eens slaapies doen en dan gaan we weer een probleempje verhelpen :)

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
sjeees, kunnen jullie nog niet zonder beeld je resolutie verzetten ? :p

• bart1234
De oplossing is dus inderdaad de monitor en videokaart overnieuw installen via safe mode. Dan vind ie de hele hap overnieuw, opnieuw installen en klaar.
Bedankt voor de tip jongens! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.