Nou Zynth,
Hier mijn zegje over dit hele topic.Natuurlijk kun je hout gebruiken om een veredelde stekker doos te maken.
Ik zou echter de volgende dingen in de gaten houden.Zorg er voor dat het stopcontact ( mannetje) dat je gebruikt om dit "apparaat" aan te sluiten geaard is.( belangrijk!!)
Ik zou omdat het in een kastje gebruikt wordt flexibel electriciteits buis gebruiken.Deze is vele malen makkelijker te verwerken dan de stugge.(immers je hebt geen bochtjes etc, warm wrijven....., buigen)
Dan vijf stekker dozen ( inbouw in de boven of zijkant verwerken.Maakt in principe niet uit welk draad je daar voor gebruikt.Dus van aarde naar aarde van de stopcontacten kun je best zwart draad gebruiken, maar zorg dan wel dat het zwarte draad allemaal op de zelfde plek in elk stopcontact wordt aangesloten.Normaal gebruikt de installateur drie kleuren hiervoor.Te weten: geel groen( aarde), bruin(fase), blauw ( nul)Verder normaal is het als het ware een verlenging van de bestaande installatie, ik zou dus 3x2mm² gebruiken.Nu kan over dit draadje genoeg stroom om je aardlek in te laten slaan.Ik zou geen 0.75mm² draad gebruiken, dat kan veel minder stroom sterkte verwerken.
Wat kan je allemaal aansluiten? Op de totale groep zoals die vanaf jouw meterkast komt kan er maximaal 3680 Watt verbruikt worden.(Zijnde 230 volt x 16 ampere.Daarna slaat je groep er in de meterkast uit.Of bij een kortsluiting van meer dan 0.03 ampere.)Let op dit is dus voor de hele op de HELE groep!!!!!( DUS totaal)ik heb het dan over de groep die in het geheel belastbaar is tot dat wattage, dus ook alle andere stopcontacten, lampjes, televisies, etc etc die er op die groep zitten.
Verbruik groep is te berekenen: formule p=v x I staat voor vermogen( Wattt)= Aantal volts(v) x stroomsterkte( i)
Een lampje van 40 Watt trekt dus: reken even mee===>40=230( volts op lichtnet x I ( stroomsterkte)===>40:230=I
I = 0.174 Ampere( ampere is de symbool van stroomsterkte)
Verder over je plan met Mdf, zou ik niet doen.Want mdf is relatief moeilijker te bewerken dan hout.Je moet echt wel verstand van zaken hebben om dit spul mooi te bewerken.( frezen, etc) ( nee, niet dremelen

)
Gebruik gewoon houten panelen , die je bv. bij de timmer boer dan wel de gamma of zo haalt.Je hebt hier de keuze uit diverse platen.Triplex, timmerpaneel, meubel paneel.
Triplex is een gelaagd gelijmd hout dat slecht te zagen is zonder dat de randen splinteren, timmer paneel zijn houten latten op elkaar gelijmd dit ios goed te verwerken alleen de kwaliteit van het hout ivt. meubelpaneel is minder.
Meubelpaneel, is het mooiste hout makkelijker te verwerken, niet gelijmd oid, je betaalt hier wel de hoofdprijs voor.Ht is dus niet goedkoop.
Als het toch "knap" moet,zonder dat het de hele wereld moet kosten zou ik je timmer paneel aanraden.
Als het in de buurt van water is, of op een vloer die regel matig gedweild wordt maak dan ook de onderkant dicht.En zorg dan ook dat je stop contacten spat waterdicht zijn.
Als er nog onduidelijkheden zijn dan lees ik het wel,
Succes!!!!