Toon posts:

To THX or not to THX.

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ik heb een Marantz sr 7200 av receiver .. een ontzettend warm, krachtig, gedetailleerd en je weet gewoon niet wat je hoort en voor een av receiver legt dit apparaat
de drempel een stuk hoger dan wat je gewend bent. Ok nu dus het daadwerkelijke 'dilemma' Ik ben ooit begonnen met het aanschaffen van wat mooiere audio apparatuur voor de bioscoop ervaring, maar daarnaast ben ik stereo muziek steeds meer gaan waarderen. Ik zoek dus in principe luidsprekers die zowel in stereo als met film het ultieme neerzet voor zegge € 2500 daarmee moet ik dus klaar zijn met ALLE speakers incl subs etc.

Nu vind ik de mordaunt-short declaration series erg mooie speakers die niet al te duur zijn... 1800 nlg per paar de center is 400 nlg en ze hebben ook dipoles voor 400 nlg per stuk.

Maar ms heeft dus ook een THX variant uitgebracht van die zelfde declaration series. Deze set is THX select gecertificeerd en heeft nagenoeg dezelfde afmetingen per speaker als de standaard versie .. maar de fronts hebben in plaats van een passieve sub een 100 watt RMS actieve sub geïntegreerd per power tower. Ik heb die THX set gehoord op een marantz sr 14 met film en WOW is het enige wat ik daarop te zeggen heb.

Echt super. Maar goed ik wil dus speakers die dus ook in stereo ook erg goed zullen klinken en daarmee heb ik ze niet echt goed kunnen testen, de standaard versie van de fronts, de 908, klinken erg goed. Nu zullen dus een paar mensen gaan schreeuwen ja maar THX is gebakken lucht en je betaald alleen voor de naam etc.

Nu heb ik dus een beetje zitten rekenen dat als je dus de standaard set zou kopen je daarnaaast dus ook nog 2 subwoofers moet aanschaffen van 1000 nlg per stuk om de prestaties te evenaren van die THX set met film. Daarnaast heb je dus ook meer ruimte nodig om al dat spul kwijt te kunnen en daar gaat het me een beetje te ver :) vind audio echt geweldig maar het moet niet zo zijn dat ik half over de spullen heenstruikel hier :) Ik woon nu nog thuis maar ik schaf de set feitelijk aan voor de uitzet.

Vandaar de overkill.

Nu heb ik dus verschillende reviews gelezen op audioreview van de THX variant van de fronts, de MS 502 en die zijn erg lovend. Bovendien kan ik die THX set dus aanschaffen voor een setprijs die dus tevens mijn maximale budget moet weergeven € 2500 daarvoor krijg ik dus 2x 502 1x THX center en 2x THX dipoles.

zijn er hier nog mensen die eventueel nog andere suggesties hebben voor een dergelijk bedrag ? Het staat vrijwel vast dat ik die THX set neem, ( erg coole looks en movie performance is echt bruut) maar ik wil graag kijken wat jullie zouden voorstellen voor een dergelijk bedrag, met een zo hoog mogelijke integratie dus geen 5 subs etc.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
performance is echt bruut
Jep, THX gebruikt KWANTITATIEVE maatstaven. Dwz. dat het weinig tot niets zegt over de kwaliteit van de speakers.

Enuh, als je die set zelf nog niet gehoord hebt vind ik het een beetje voorbarig nu al bijna een besluit te nemen van DIE wil ik. Uit getalletjes haal je niet alles!
Nu heb ik dus verschillende reviews gelezen
Ookal zelf gehoord? Zonee, try it!

Verwijderd

Topicstarter
als je dus even leest :) dan lees je dat ik ze heb gehoord op een marantz sr 14 THX ultra a/v receiver ....
met film .. en ze klonken in mijn oren absoluut BRUUT.

het enige wat ik hier dus vraag of er voor genoemd bedrag een alternatief is wat misschien zelfs een (betere ? ) prijs kwaliteits verhouding is en zou graag zien hoe de rest hier dat geld zou spenderen aan een volledige 5.1 solutie. :)

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:16
Even voor de duidelijkheid:

THX is "uitgevonden" om het geluid zoals het bedoeld is in films ook zo weer te geven.
Dat wilt niet zeggen dat CD's en andere audiobronnen even goed klinken.
Maarja, aan de andere kant....speakers die zo duur zijn mogen neem ik aan ook goed klinken met niet-THX gecertificeerde audiobronnen....

Toch?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:51
hallo,
THX is niks anders dan een minimale standaard waaraan voldaan moet worden. Die randvoorwaarden zijn gesteld door Thom Hoflin. Deze meneer werkt weer voor George Lucas, die we wel kennen. THX=Thom Hoflins eXperience. Georgie boy heeft dus die standaard mede ontwikkelt (speciaal destijds voor zijn starwars films). Maar het is meer; in die voorraarden staan ook dat een thx processor bepaalde bewerkingen aan het geluid moet doen. Dit komt omdat het geluid in BIOS (waar dus ook een THX standaard voor is) , anders is dan thuis. De home THX standaard zorgt ervoor dat het geluid zo bewerkt wordt dan het meer overeen komt zoals we het in de bios zouden moeten horen. Om dat THX label te mogen gebruiken moet de fabrikant zijn spullen aanbieden bij Lucas (op z'n ranch). Waar het uitgebreidt getest wordt. Voor die licentie moet ie uitgebreidt betalen. Doet een fabrikant dat niet, dan is ie goedkoper uit, en wil dus niet slechter dat het slechter of beter is.
Het is dus echt geen must. Ik zelf ben eigenlijk een pure audiofreak, maar heb al 10 jaar!! surround erbij. Nu stap is pas over op D.D. en maak het echt niet duur hoor, dat vindt ik onzin. Want realiseer jezelf goed: de 2 frontkanalen bepalen 85% v.h. geluid in een surround setup. De surround kanalen doen alleen mee als de effecten er zijn. Ik heb zelfs geen centerspeaker, ook niet nodig hoor bij goed geplaatste speakers.
Terug op THX: laat je gehoor bepalen wat je mooi vindt, en staar je niet blind op specs of certificaten.

met vriendelijke groeten, marcel

Verwijderd

Topicstarter
marcelvdk , je kan goed merken dat jij nog geen DTS ervaren hebt ... maar goed ik ben het globaal wel veel met jullie eens :) maar als je kijkt naar de prijsverschillen als je hetzelfde niveau wilt halen dan zijn die minimaal .. of je nu dus de pure audio lijn neemt met extra subs of meteen de THX set ... dus .. maar als er dus wat beters te krijgen is volgens jullie voor die € 2500 dan sta ik daar open voor dus kom eens met wat suggesties anders :) Ik heb gecommuniceerd met een hi fi dealer uit canada die dus zelf die THX set heeft staan en hij geeft ook toe dat THX een beetje overtrokken is maar dat die THX fronts zo goed zijn dat je in principe speakers zou moeten kopen die dubbel zoveel kosten om maar enige winst te boeken op het gebied van echt hi fi sound. En die man heeft al heel wat setjes gehoord als ik hem mag geloven. Dus kom op jongens, suggesties ipv THX de grond in boren ;) en verder ken ik de volledige geschiedenis en betekenis van THX dus aub suggesties voor alternatieve aanschaffen in dat prijssegment .. en btw voor THX maatstaven is THX select ontwikkeld om meer voor een gemiddelde huiskamer geschikt te zijn en dus ook om beter te klinken met muziek en deze set is dus THX select.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik weet wel waarom die speakers een THX keurmerk hebben gekregen, omdat ze een 100watt rms versterker aan boord hebben. Er is bv. een Pioneer versterker met een THX logo, en die heeft hij alleen gekregen voor de eindtrap. Omdat deze 100 watt rms zijn.

Verder zou ik niet de 908 nemen van MS.. maar liever een maatje kleiner gaan, zonder die woofer erin. Het prijs verschil is nl. GROOT. En dat geld kan je veel beter steken in een goede sub.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
tja de 906 die vlak onder de 908 zit kost 1200 nlg per set .. de 908 kost 1760 per set .. dit zijn dus de niet thx speakers ... als je de THX fronts neemt dan kosten die 4600 nlg per set .. maar als ik ze dus als die setaanbieding neem dan komen ze omgerekend uit op zo'n 3500 nlg per set ... bovendien heb ik dan dus een complete THX set met ook THX center en THX dipole's en die Dipole's zijn machtig mooi.

neem dan de 908 en gooi er 2 subs bij van laten we zeggen 800 per stuk dan ben je du al duurder uit dan die THX fronts die dus al kant en klaar zijn met mooie krachtige subs terwijl die dus geen ruimte in hoeven te nemen in de kamer .. en zo redeneer ik dus ... noem me gek maar ik wil dus opzich niet echt geld besparen .. ik wil gewoon het maximale uit mijn budget halen ...

gaan we naar de theorie kijken ... wat is het zwaarste voor een versterker om te doen ? juist een superknal veroorzaken met DD en daarnaast ook nog iets gedetailleerds weergeven met een beetje power tijdens dezelfde passage ... resultaat ? VERVORMING. Dus dankzij die THX fronts die dus zelf lekker rondknallen met movies heeft je versterker amper ademnood zelfs niet bij de hardste passage en vervormt je versterker dus niet en kan dus mooi gedetailleerd en krachtig blijven zelfs bij knoerdharde dreunen omdat de speakeramps hun werk goed doen.

Dus ik bereik met die set hoogstwaarschijnlijk een veel beter ervaring dan met normale speakers omdat ik daar anders een veel zwaardere receiver voor zou moeten aanschaffen om de prestaties van die self powered thx te evenaren. Dat is dus mijn redenatie erachter maar de eerste moet nog komen met een leuk alternatief dat zowel met stereo als met film geen concessies doet en maximaal € 2500 kost voor een complete set ..

• JvS
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je die normale fronts erg mooi vind, en die THX speakers zijn echt helemaal hetzelfde, alleen dan met actief laag, lijkt het mij erg aannemelijk dat die THX speakers ook erg mooi zijn (voor jou, ik ken ze niet eens helaas).

Zeker als je films kijken ook cool vindt, en je kan er een mooie setprijs voor krijgen, terwijl je normaal 2 losse subs had moeten kopen, lijkt het me gewoon een "GO" :).

Maar als je nou gewoon nog even die speakers met een SR7200 beluistert, dan ben je helemaal zeker van je zaak :). Met die receiver hoef je trouwens niet bang te zijn dat-ie snel 'buiten adem' raakt hoor, is een redelijk heftige bak, zeker voor het geld!

Verder zeg je dit:
zijn er hier nog mensen die eventueel nog andere suggesties hebben voor een dergelijk bedrag ? Het staat vrijwel vast dat ik die THX set neem, ( erg coole looks en movie performance is echt bruut) maar ik wil graag kijken wat jullie zouden voorstellen voor een dergelijk bedrag, met een zo hoog mogelijke integratie dus geen 5 subs etc.
Je vindt het mooi klinken, je vindt het er fijn en stoer uitzien, je vindt het prettig dat het geintegreerd is :). Alleen weet je niet 100% zeker of de muziek ook mooi is. Dat is dus wel waarschijnlijk, maar ga er dus toch eventjes naar luisteren :). ALs je een relaxte dealer hebt, mag je misschien zelfs de demo-setup thuis op je set beluisteren (eventueel met onderpand) :).
Nu zullen dus een paar mensen gaan schreeuwen ja maar THX is gebakken lucht en je betaald alleen voor de naam etc.
Mjah, ik zou die speakers niet kopen omdat er maar een THX logo opzit :P (hellup, dan kan je ook een klipsch promedia kopen :P). Je moet speakers kopen omdat ze fijn klinken en om de redenen waarom jij ze goed vindt. Het feit dat ze dan ook toevallig met THX aan jouw eisen voldoet is niet echt erg, is voor jou alleen een bevestiging dat een andere instantie ze ook (officieel) goed genoeg vindt enzo :).

* JvS reageert even op die zin, omdat hij zich even aangesproken voelde :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik zou zelf iets totaal anders kopen voor dat geld, ik denk dat ik voor 2x 805 zou gaan met een subje erbij en dan twee 303'tjes als rears. Geen center dus, wat best kan zo lang je speakerplaatsing en akostiek goed is en je in je eentje kijkt.
Maar misschien dat je dit wel niks vindt, ik zou alleen wel op z'n minst verder gaan kijken dan MS, ook al is dat geen verkeerd merk. En je zeker niet doodstaren op THX en vermogens, maar dat je zelf geloof ik ook wel door :).

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:16
Op donderdag 14 februari 2002 01:42 schreef tbusquet het volgende:
Ik weet wel waarom die speakers een THX keurmerk hebben gekregen, omdat ze een 100watt rms versterker aan boord hebben. Er is bv. een Pioneer versterker met een THX logo, en die heeft hij alleen gekregen voor de eindtrap. Omdat deze 100 watt rms zijn.

Verder zou ik niet de 908 nemen van MS.. maar liever een maatje kleiner gaan, zonder die woofer erin. Het prijs verschil is nl. GROOT. En dat geld kan je veel beter steken in een goede sub.
Wel raar dan dat mijn Speakerset voor mijn computer ook THX-certified is en GEEN 100WATT versterker ingbouwd heeft dan.

Het zijn ADA-885 4.1 Speakers van Altec Lancing.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 februari 2002 07:06 schreef toxict het volgende:

[..]

Wel raar dan dat mijn Speakerset voor mijn computer ook THX-certified is en GEEN 100WATT versterker ingbouwd heeft dan.
Da's dan THX-PC-speaker, zegmaar :). THX heeft wat verschillende 'soorten' keurmerken. Select, ultra en nog wat geloof ik. Dan voldoet de jouwe wellicht aan wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
jvs, jag :) Ik ben meestal ook van mening dat men zich niet blind moet staren op specs zoals THX etc.. maar als ik een review van hi hometheater.co.uk mag quoten, dan stond er bijvoorbeeld "the 500 THX's true vocation is home cinema - where the sound varies from excellent to devastating. The powered bass sections of the main speakers allow ear-shattering volumes to be achieved even with a modestly powered amp. And the system sounds even more authoritative with a big power amp."

http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest_read.asp?GroupID=1180&ArticleID=1191

Ik heb dus de niet thx variant van die speakers gehoord en ik vond het erg goed klinken. Die zijn exact even groot maar niet actief, gewoon passief dus.

En ik vrees als ik jullie reacties zo'n beetje lees dat er weinig alternatieven zijn in die klasse ... ik denk zelfs dat er absoluut niets is dat het bij deze set haalt op het gebied van film voor die prijs, misschien wel iets 'subtielere' speakers maar ja die zullen dan weer het niveau met film niet halen ... (vrees ik)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: http://www.home-entertainment.co.uk/upload_images/reviews/mordauntshort500thx1.jpg

Hhhm, die center ken ik :P.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 00:13 schreef marcelvdk het volgende:
hallo,
THX is niks anders dan een minimale standaard waaraan voldaan moet worden. Die randvoorwaarden zijn gesteld door Thom Hoflin. Deze meneer werkt weer voor George Lucas, die we wel kennen. THX=Thom Hoflins eXperience. Georgie boy heeft dus die standaard mede ontwikkelt (speciaal destijds voor zijn starwars films). Maar het is meer; in die voorraarden staan ook dat een thx processor bepaalde bewerkingen aan het geluid moet doen. Dit komt omdat het geluid in BIOS (waar dus ook een THX standaard voor is) , anders is dan thuis. De home THX standaard zorgt ervoor dat het geluid zo bewerkt wordt dan het meer overeen komt zoals we het in de bios zouden moeten horen. Om dat THX label te mogen gebruiken moet de fabrikant zijn spullen aanbieden bij Lucas (op z'n ranch). Waar het uitgebreidt getest wordt. Voor die licentie moet ie uitgebreidt betalen. Doet een fabrikant dat niet, dan is ie goedkoper uit, en wil dus niet slechter dat het slechter of beter is.
Het is dus echt geen must. Ik zelf ben eigenlijk een pure audiofreak, maar heb al 10 jaar!! surround erbij. Nu stap is pas over op D.D. en maak het echt niet duur hoor, dat vindt ik onzin. Want realiseer jezelf goed: de 2 frontkanalen bepalen 85% v.h. geluid in een surround setup. De surround kanalen doen alleen mee als de effecten er zijn. Ik heb zelfs geen centerspeaker, ook niet nodig hoor bij goed geplaatste speakers.
Terug op THX: laat je gehoor bepalen wat je mooi vindt, en staar je niet blind op specs of certificaten.
Grotendeels klopt wel maar dat 85% alleen van de front komt klopt niet. Heb je eens een films in DTS-ES geluisterd met een extra center-speaker achter je. Je hoort er de hele tijd iets en een centerspeaker heb je niet las ik hmm, ik op het moment ook niet iemand heeft er de stofzuiger in gebeukt. En dit verschil is duidelijk te horen probeer het maar eens met een centerspeaker.

Grtz

sK

Verwijderd

Topicstarter
oh ja ? wat vind/vond je ervan jvs ? ;) Ik heb trouwens ook een keer de normale fronts de 908 met de THX center gehoord en die THX die kwam overal bovenuit en speelde de arme 908 speakers een beetje weg .. vandaar dat ik dus ook een goede indruk heb van het kwaliteitsverchil in die THX set ... op deze foto zijn ze trouwens een beetje lelijk kwa kleur maar ik zou ze in echte kersen nemen ;) ( niet rosewood , te donker maar het wat lichtere kersen) wat trouwens ook leuk is aan die THX center is dat je hem kunt bi-wiren ... ik weet niet of dat mogelijk is met de niet thx center.

Ik wil er trouwens nog aan toevoegen dat het dus mijn wens is om uiteindelijk over enkele jaren of wanneer het budget het toe laat ook een THX ultra receiver/of losse eindtrappen aan te schaffen en dan die sr 7200 als voorversterker te gebruiken ;) dus ik wil echt naar de ultieme home cineme ervaring toe.

• tbusquet
Op donderdag 14 februari 2002 11:38 schreef Darkman het volgende:

Ik denk zelfs dat er absoluut niets is dat het bij deze set haalt op het gebied van film voor die prijs, misschien wel iets 'subtielere' speakers maar ja die zullen dan weer het niveau met film niet halen ... (vrees ik)
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Ik heb het spul gehoord, met de passieve sub erin. En hij mist toch behoorlijk wat laag vind ik. Iets wat met 1 goede sub heel goed opgelost kan worden.

Mijn speakerset kostte zo'n 4750 gulden incl. sub.
En ik vind het veel fijner klinken dan de MS waar ik ook naar heb zitten luisteren.
Ik draai dus nu met 4x B&W 602 S3, 1x LCR60 S3 en een Peerless actieve sub met passief membraam.
En ja je betaalt extra voor het THX keurmerk, omdat de test om in aanmerking te komen voor zo'n keurmerk gewoon een heleboel geld kost, en dat nemen ze natuurlijk mee in de kostprijs.
Ik heb zelf die center gehad, en het is een fijne center, maar na een 9 maanden heb ik hem weer weg gedaan omdat hij toch te veel kastresonanties gaf, en dat je blijf horen dat het geluid uit een kast kwam.

Ik ben bang dat je je teveel blind staart op het THX naampje. Maar goed, als jij het mooi vindt, zou ik zeggen ga d'r voor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
THX houdt ook vooral in dat de luidsprekers goed opgesteld zijn en gewoon dat speakers/versterkers een bepaalde hoeveelheid dB's eruit kan persen op een bepaalde toonhoogte. Zie ook gewoon de THX site (www.thx.com).
THX Subwoofers must have an in-room flat frequency response down to 20 Hz and approved systems must be able to play to beyond 105 dB sound pressure level without distortion.
Subs die dit ook kunnen maar geen THX label hebben kan je dus ook gewoon gebruiken...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 februari 2002 12:22 schreef tbusquet het volgende:

ik hem weer weg gedaan omdat hij toch te veel kastresonanties gaf, en dat je blijf horen dat het geluid uit een kast kwam.
Dat vind ik er dus ook van, hij is zeker niet slecht, maar top off the bill is het ook niet :)
Maar goed, als jij het mooi vindt, zou ik zeggen ga d'r voor.
P'cies :).

Verwijderd

Topicstarter
ok maar ja je hebt dus naar de NIET thx geluisterd en volgens mij dus de NIET thx center gehad ? want er zit een reusachtig verschil in hoor ... bovendien kost die THX center los zo'n 1000 gulden ( als niet set prijs gezien)

De niet thx is dus passief.. en komt idd laag te kort met bijv film .. met muziek absoluut niet .. gewoon schitterende speaker .. de actieve speakers gaan echt wel heel erg laag dus dat is geen vergelijking... en die peerless sub heb je laatst toch zelf in elkaar gezet ? nou het lijkt wel een bijzettafel en is mij te groot :) ik zit nu nog op een slaapkamer en wil nu alvast een mooie nette set kopen die dus mee kan met de uitzet en die in grotere ruimtes echt tot leven komt en neit iets dat nu leuk klinkt en in grotere ruimtes niet ineens te kort komt, snap je ?

Bovendien is mij door een eigenaar van die THX set verteld dat je evenduur uit bent als je alles los koopt met losse subs .. die man heeft een eigen home cinema zaak in canada en hij legt dus ook THX en niet THX installaties aan bij mensen thuis.. Hij zei dus ... het enige verschil is dat die THX set beduidend minder ruimte in beslag neemt als alles los kopen en uiteindelijk ben je vrijwel net zo duur uit. Het is wat lastiger om de THX fronts goed te plaatsen voor een optimale weergave van het laag ,maar als ze dan goed staan dan heb je ook echt wat. Dus als je het gaat ontleden dan betaal je bij MS maar betrekkelijk meer voor die THX naam om maar niet te spreken van het feit dat je dan een set hebt die zo ontwikkeld is dat alles op elkaar afgestemd is ... inclusief dipoles van 1600 nlg per set als rears... in principe zijn de losse verkoop prijzen ongeveer als volgt ... ms 502 fronts 4600 nlg set
THX center 900 a 1000 nlg stuk .. rear dipoles 1600 nlg per set. dus totaal een set van 7200 !!!! NLG.

Nou krijg ik diezelfde set voor 5500 nlg omgerekend ... en daarmee zit ik dus niet echt veel af van de speakers die meneer hierboven aanraad, + ik heb 2 subs en veel beter klinkende speakers voor stereo muziek. B&W is goed maar de 600 s2 series vind ik een beetje rommelig klinken, de 600 s3 series klinken stukken beter maar toch net niet wat ik zoek.

Trouwens THX is niet alleen in het leven geroepen om een norm te stellen voor THX, maar ook om ervoor te zorgen dat THX speakers echt zo klinken zoals het in de bios klinkt , daarmee wil ik dus niet zeggen alleen hard zuiver en helder, maar ook met die cinematische echo bij dialogen.. ik weet even niet hoe dat het beste uit te leggen .. en als je die THX center hoort op een THX versterker dan heb je wel heel erg de indruk dat je in een goede bios zit ;) en dat heeft ook zijn charme vind ik.

en mensen waar blijven die mooie setjes die deze set fiks gaan verslaan voor hetzelfde geld ? ;) dus alles uit die € 2500 persen he !!!

Oh ja mijn dealer vergeleek de MS 502 fronts als de DM 605 s2 van B&W kwa performance die kostten geloof ik zo'n 5000 per set of zo ? iig het was een b&w set met actief laag van dat bedrag en die MS zou minimaal op dat niveau zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens die dynaudio 122 dat lijken mij opzich ook wel erg mooie luidsprekers en vallen binnen het budget ... maar presteren die ook erg goed met films ? weet iemand dat zo ?

• tbusquet
Op donderdag 14 februari 2002 12:44 schreef Darkman het volgende:
ok maar ja je hebt dus naar de NIET thx geluisterd en volgens mij dus de NIET thx center gehad ? want er zit een reusachtig verschil in hoor ... bovendien kost die THX center los zo'n 1000 gulden ( als niet set prijs gezien)
Ik had idd de NIET THX versie, de 905C om precies te zijn, maar ik ben wel erg benieuwd wat dan het verschil tussen de wel en de niet THX versie is. :? Btw. de 905C kan je dus ook bi-wiren, niet dat je dit wilt, maar goed.
De niet thx is dus passief.. en komt idd laag te kort met bijv film .. met muziek absoluut niet .. gewoon schitterende speaker ..
Ik heb ze met muziek beluisterd, en als je het bijv vergelijkt met een 603 S2 (heb ik ernaast geluisterd) of zelfs de 602 S2 misten ze behoorlijk wat laag.
de actieve speakers gaan echt wel heel erg laag dus dat is geen vergelijking...
Je zegt zelf dat de speakers gelijk zijn, en dat het verschil hem zit in de amp die in de speaker zit, een amp laat een speaker niet dieper of lager, of wat dan ook gaan. Hij kan hooguit wat met filtering doen, of misschien een extra boost geven op bepaalde freq's. Maar als de opbouw van de speakers gelijk is, presteren ze hetzelfde met een goede amp.
en die peerless sub heb je laatst toch zelf in elkaar gezet ? nou het lijkt wel een bijzettafel en is mij te groot :) ik zit nu nog op een slaapkamer en wil nu alvast een mooie nette set kopen die dus mee kan met de uitzet en die in grotere ruimtes echt tot leven komt en neit iets dat nu leuk klinkt en in grotere ruimtes niet ineens te kort komt, snap je ?
Ik weet niet of je nu probeert mijn sub te dissen :P Maar ik heb mijn sub beluisterd in een ruimte van zeker 100m2. En geloof me, daar presteert hij nog steeds hartstikke goed.
Bovendien zou het laag van die MS wel eens heel goed kunnen klinken in een kleinere ruimte, maar ik denk JUIST dat als je naar een grotere ruimte toe zult gaan dat je al snel een sub zult gaan halen. Dus waarom dit niet meteen doen ?
Bovendien is mij door een eigenaar van die THX set verteld dat je evenduur uit bent als je alles los koopt met losse subs ..
Ongetwijfeld, maar ik ben van mening dat je een veel beter presterende set krijgt met ietwat kleinere fronts en een goede sub.
Trouwens THX is niet alleen in het leven geroepen om een norm te stellen voor THX, maar ook om ervoor te zorgen dat THX speakers echt zo klinken zoals het in de bios klinkt , daarmee wil ik dus niet zeggen alleen hard zuiver en helder, maar ook met die cinematische echo bij dialogen.. ik weet even niet hoe dat het beste uit te leggen .. en als je die THX center hoort op een THX versterker dan heb je wel heel erg de indruk dat je in een goede bios zit ;) en dat heeft ook zijn charme vind ik.
De THX certificering is bedacht lang voordat mensen uberhaupt toegang hadden tot hometheatre apparatuur. En het is dus allemaal begonnen met gewone bioscopen, omdat mr. Lucas er van baalde dat zijn Starwars films niet zo te zien en te horen waren in de bios zoals hij het bedoelt had. Vandaar dat hij Thomas eropuit gestuurd heeft om ervoor te zorgen dat die nomering gemaakt werd. Zodat de biossen met het THX keurmerk de film weergeven zoals mr Lucas ze bedoeld heeft.
Oh ja mijn dealer vergeleek de MS 502 fronts als de DM 605 s2 van B&W kwa performance die kostten geloof ik zo'n 5000 per set of zo ? iig het was een b&w set met actief laag van dat bedrag en die MS zou minimaal op dat niveau zitten.
Hoor ik daar appels en peren ;)

Maar wat ik een beetje vreemd vind, is dat het lijkt alsof je met alle macht van de wereld je toekomstige aankoop tegen over ons wilt rechtvaardigen.
Je vraagt onze mening, en dan ga je vervolgens vertellen waarom het allemaal zo goed is, je hebt je keuze gemaakt, je hebt ons niet meer nodig. Ren naar de winkel en ga genieten man !

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Darkman, met jouw eisen, moet jij gewoon voor die set gaan :). Jij wil geen losse sub, jij vindt het goed klinken, jij vind het er strak uitzien! Ga ervoor!

(enneh, een audience 122 ken ik weer WEL en die vind ik erg mooi, heeft net een heel klein tikkeltje veel laag, maar dat vinnik wel lekker.)

Verwijderd

Topicstarter
hehe tja ... ik wil in ieder geval de beste aankoop als set doen die ik kan betalen momenteel ;) that's all ...

afijn waar kan ik die dynaudio's het beste halen ? of waar is er een zaak met een goede luisterruimte waar ik die 122's kan beluisteren ?

• Jag

Jag

Kijk ff in deze link, daar kan je dealers van Dynaudio vinden. Ik zou wel vantevoren ff bellen of mailen of ze de 122 hebben staan (mooie speaker trouwens).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik herinner me toch ze ook bij staffhorst beluisterd te hebben :o.

• Jag

Jag

Op vrijdag 15 februari 2002 03:02 schreef JvS het volgende:
Ik herinner me toch ze ook bij staffhorst beluisterd te hebben :o.
Ja, maar je weet toch niet of hij in de buurt van Utreg woont :P.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

|:(
Als in: die staat niet eens in die lijst die jij linkt :{

(slowchat de schuld van Jag >:)).

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:51
Op donderdag 14 februari 2002 11:54 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Grotendeels klopt wel maar dat 85% alleen van de front komt klopt niet. Heb je eens een films in DTS-ES geluisterd met een extra center-speaker achter je. Je hoort er de hele tijd iets en een centerspeaker heb je niet las ik hmm, ik op het moment ook niet iemand heeft er de stofzuiger in gebeukt. En dit verschil is duidelijk te horen probeer het maar eens met een centerspeaker.

Grtz

Mmmm. een electrostatische of magnetostatische centerspeaker zijn mij iets te duur! Zijn nl. de enigen die snel genoeg zijn voor m'n magnetostaten. B.t.w. er is nog een elac centerspeaker idie in aanmerking komt, maar die is ook 550 euro. ! laat maar. Mis er echt niks aan hoor.
sK

met vriendelijke groeten, marcel

Pagina: 1