Toon posts:

Wat is er mis met deze HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 40GB HD.
Als ik 'm aansluit in m'n computer, doet niks het. (alsof de powerknop het niet doet, cooler gaat niet draaien)

Waaraan ligt dit? komt dit door kortsluiting ofzo? of iets fout met de HD?
Is dit verder te verhelpen door iets te doen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
Komt omdat je IDE kabel verkeerd omzit.

Is mnl een van de mogelijkheden. Als omdraaien niet helpt, is ws de elektronica kortgesloten en is ie dood :(

Verwijderd

zelfs al is er geen hd aangesloten, dan start em toch op
heb je de pc zelf ineengestoken? Kijk dan of er geen kortsluiting is door bv verkeerd geplaatste afstandsbuisjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik had me pc zelf gebouwd, maar later kreeg ik een ander moederbord van mycom, die 'm er zelf inzette...

wat zijn afstandsbuisjes?

Verwijderd

Topicstarter
ohw w8 ik weet al wat je bedoelt...
duh :)

M'n comp doet 't perfect verder, maar zodra ik die HD aansluit op de voeding, doet ie niks meer.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Op donderdag 14 februari 2002 08:34 schreef MaartenBK het volgende:
ohw w8 ik weet al wat je bedoelt...
duh :)

M'n comp doet 't perfect verder, maar zodra ik die HD aansluit op de voeding, doet ie niks meer.
Kijk 's naar je ide kabel...Het rode draadje van je ide kabel moet nl. aan de kant van je voeding (van je hd) zitten (geloof ik... Het past tegenwoordig ook maar op een manier...) :9 .. Kijk ook even hoe de kabel is aangesloten.. Misschien hebben ze de ide stekker die in je mobo had gemoeten wel in je hd geplaatst (oid)... En anders is je hd waarschijnlijk kaduk.. Sluiting in je mobo kan het eigenlijk niet zijn *D ...Dan heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer problemen |:(

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Misschien zeg ik wel iets vreselijk doms, maar staat je jumpertje goed?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 08:41 schreef tommie-boy het volgende:

[..]

Kijk 's naar je ide kabel...Het rode draadje van je ide kabel moet nl. aan de kant van je voeding (van je hd) zitten (geloof ik... Het past tegenwoordig ook maar op een manier...) :9 .. Kijk ook even hoe de kabel is aangesloten.. Misschien hebben ze de ide stekker die in je mobo had gemoeten wel in je hd geplaatst (oid)... En anders is je hd waarschijnlijk kaduk.. Sluiting in je mobo kan het eigenlijk niet zijn *D ...Dan heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer problemen |:(
Ik ben ook bang dat deze HD kapot is... m'n andere HD doet het wel met 'tzelfde IDEkabeltje en voeding

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 08:41 schreef Lute het volgende:
Misschien zeg ik wel iets vreselijk doms, maar staat je jumpertje goed?
Als je 't jumpertje verkeerd erin zou zetten dan zou in ieder geval de comp opstarten tot aan het gedeelte dat ie hd's gaat detecteren...
Maar ik krijg helemaal NIKS. ik krijg niet eens 't eerste schermpje van m'n vidkaart te zien. Ook gaat m'n fan niet eens draaien.

Maarja, de HD zal wel kapot zijn, kut.

Verwijderd

pas ook met een pc gehad. Heb die hdd in een andere pc aan de voeding gehangen en daar starte die ook niet op.
Ben bang dat je hdd het leven heeft gegeven.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Op donderdag 14 februari 2002 08:41 schreef tommie-boy het volgende:

[..]
...

Misschien hebben ze de ide stekker die in je mobo had gemoeten wel in je hd geplaatst (oid)...

...
Is het niet gelijk in welke richting die kabel steekt?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Op donderdag 14 februari 2002 08:57 schreef Fire69 het volgende:

[..]

Is het niet gelijk in welke richting die kabel steekt?
Nee niet meer....Sinds ATA66 al niet meer ;) Heeft met de weerstand te maken in de kabel... Als je hem verkeerd aansluit is het zoiets als spookrijden op de snelweg... Meestal heb je 1 afwijkende kleur stekker op je ide kabel.. Enne hoe sneller alles word... Hoe kritischer |:(

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 08:53 schreef MaartenBK het volgende:

[..]

Als je 't jumpertje verkeerd erin zou zetten dan zou in ieder geval de comp opstarten tot aan het gedeelte dat ie hd's gaat detecteren...
Maar ik krijg helemaal NIKS. ik krijg niet eens 't eerste schermpje van m'n vidkaart te zien. Ook gaat m'n fan niet eens draaien.

Maarja, de HD zal wel kapot zijn, kut.
Een HD moet zonder IDE, dus enkel met AMP (power) opspinnen zodra de stroom erdoor gejaagd wordt. Is dit niet het geval, dan is er iets aan de hand met de drive.

Arm op slot (HDD LOCKDOWN?? in BIOS)
Sluiting in circuit, HDD defect

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
Op donderdag 14 februari 2002 09:01 schreef tommie-boy het volgende:

[..]

Nee niet meer....Sinds ATA66 al niet meer ;) Heeft met de weerstand te maken in de kabel... Als je hem verkeerd aansluit is het zoiets als spookrijden op de snelweg... Meestal heb je 1 afwijkende kleur stekker op je ide kabel.. Enne hoe sneller alles word... Hoe kritischer |:(
't is namelijk zo dat ik gisteren - sinds ik mijn gerounde kabel van oc-shop derop heb - ik steeds blue-screens heb.

Hoe moeten ze der dan juist op? :?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kijk ff of hoe 'ie opstart met alleen voedingskabel in je harddisk, niet je IDE dus. Als die dan ook helemaal niet opstart, dus niet aangaat, dan weet je dat het daar ergens niet goed zit.. Kortsluiting lijkt me één van de mogelijkheden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 09:14 schreef DenniZ-X het volgende:
Kijk ff of hoe 'ie opstart met alleen voedingskabel in je harddisk, niet je IDE dus. Als die dan ook helemaal niet opstart, dus niet aangaat, dan weet je dat het daar ergens niet goed zit.. Kortsluiting lijkt me één van de mogelijkheden.
Ja dat heb ik dus gedaan... er gebeurt dan ook helemaal nix.
niks gaat dan aan.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

misschien stom vraagje maar wat heb je voor een voeding?

Meneer 1000 has spoken......

Pagina: 1