Mijn werkgever heeft een proxyserver (waarvan ik de naam en de poortnummers inmiddels heb) die er voor zorgt dat je bepaalde sites niet opkomt, Napster/Scour etc het niet doen en ik ook geen webcams zie. Hoe kan ik om die stomme proxyserver heen??
Verwijderd
Niet. Die proxy server staat tussen jou en het internet in en er is dus geen weg omheen.
Eigenlijk spreek je in jouw geval van een proxy die ook dienstdoet als firewall, waarschijnlijk naar buiten maar ook naar binnen.
Eigenlijk spreek je in jouw geval van een proxy die ook dienstdoet als firewall, waarschijnlijk naar buiten maar ook naar binnen.
Verwijderd
Dit is wel degelijk mogelijk, ik maakte hier vroeger ook altijd gebruik van toen ik systeembeheer deed voor een nogal groot accoutantsbureau.
In ons geval had je een proxy die restricties legde voor wat betreft de sites die je mocht bekijken.
De proxy was *geen* firewall, maar een aparte NT machine op het netwerk, die zijn verzoekjes weer doorpompte naar een SUN firewalldoos.
Wat wij deden was de firewall als proxy invullen!
Dat liep als een trein, je moet alleen opletten dat je die machine niet te zwaar belast, want bij ons klapte hij er wel eens uit (is niet raar als je bekijkt wat we allemaal deden...) en Unix houd nu eenmaal betere logs bij dan een NT doos, dus let wel goed op!
In ons geval had je een proxy die restricties legde voor wat betreft de sites die je mocht bekijken.
De proxy was *geen* firewall, maar een aparte NT machine op het netwerk, die zijn verzoekjes weer doorpompte naar een SUN firewalldoos.
Wat wij deden was de firewall als proxy invullen!

Dat liep als een trein, je moet alleen opletten dat je die machine niet te zwaar belast, want bij ons klapte hij er wel eens uit (is niet raar als je bekijkt wat we allemaal deden...) en Unix houd nu eenmaal betere logs bij dan een NT doos, dus let wel goed op!
Verwijderd
Natuurlijk vergeten mensen weleens een gat dicht te timmeren, maar het voorgaande voorbeeld valt toch wel onder de categorie grove blunders.
Verwijderd
Napster kan toch ook via een proxy server werken? Of was er een of ander progje dat dat mogelijk maakte?
Napigator misschien.
Als de systeembeheerder het goed doet blokeerd hij alle poorten en laat ie alleen poort 80 (=http) door maar waarschijnlijk ook nog wel de poorten voor pop3 & smtp.
Poort 21 (ftp) zal bijna altijd dichtzitten.
Als je een slimme beheerder hebt natuurlijk
Als de systeembeheerder het goed doet blokeerd hij alle poorten en laat ie alleen poort 80 (=http) door maar waarschijnlijk ook nog wel de poorten voor pop3 & smtp.
Poort 21 (ftp) zal bijna altijd dichtzitten.
Als je een slimme beheerder hebt natuurlijk
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
kun je geen ip in ip tunnel maken? moet je alleen nog een compu hebben die aan de andere kant van de proxy/firewall staat...en een vaste inet verbinding heeft. euhm, zijn die er eigenlijk in het wild??
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
Hmmm, wel es in het grootste internet cafe van de wereld gezeten? easyEverything?
das wel lachen... die dildo's zijn pas dom... ze hebben een proxy ingesteld in de internet browser dus het gevolg... je kon bijv. www.warez.com of www.sex.com niet bezoeken... in dit geval kon je gewoon in Internet explorer naar "extra" en dan anar internet options gaan... vervolgens bij "verbindingen" of "connections" de proxy eruit gooien
en dan deed ie het gewoon. sukkols bij eE.
das wel lachen... die dildo's zijn pas dom... ze hebben een proxy ingesteld in de internet browser dus het gevolg... je kon bijv. www.warez.com of www.sex.com niet bezoeken... in dit geval kon je gewoon in Internet explorer naar "extra" en dan anar internet options gaan... vervolgens bij "verbindingen" of "connections" de proxy eruit gooien
en dan deed ie het gewoon. sukkols bij eE.
Pagina: 1