Kan een brander branden als PC ligt op zij?

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 22:04

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Als de kast dus op zijn zij ligt, kan de brander dan nog branden? :)

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42
Op woensdag 13 februari 2002 22:29 schreef R4NCOR het volgende:
Als de kast dus op zijn zij ligt, kan de brander dan nog branden? :)
hehe das wel een strakke vraag :D nog nooit zoiets gehoord eigenlijk, laat staan meegemaakt...

Daarom denk ik dat het in principe mogelijk is. Alleen of de brander goed gaat branden is de grote hamvraag... Daar zet ik even de vraagtekens dus. Het calibreren enzo v/d laser moet toch wel wat precies gebeuren en m.i. gebeurd dat optimaal als de brander dus horizontaal is geplaatst. Althans het komt nauwkeuriger kijken dan wanneer een cd-rom wordt gelezen.

Maruh wie niet waagt wie niet wint... Probeer het eens met een cd-rw en vertel ons het resultaat.. Ik ben errug benieuwd.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

ja, geen probleem hiero :)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Als lezen gaat, gaat branden ook.... er zitten niet voor niets nokjes op om de cd tegen te houden

• AP3X
  • Niet online
aangezien de laser straal niet aangetrokken wordt door de zwaarte kracht gaat dit prima :)

Verwijderd

Licht wordt wel degelijk aangetrokken door de zwaartekracht. Je zal er in dit geval weinig last van hebben omdat het om een kleine afstand van het afgelegde licht gaat. Het is wetenschappers 30 jaar geleden ofzo al opgevallen dat je een klein stukje "om" grote planeten heen kan kijken.

'T is maar dat je 't weet :P

Verwijderd

Is zeer zeker geen probleem :)
De Kast van mij heeft zelfs diagonaal cds gefikt.

• AP3X
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 23:20 schreef IconOS het volgende:
Licht wordt wel degelijk aangetrokken door de zwaartekracht. Je zal er in dit geval weinig last van hebben omdat het om een kleine afstand van het afgelegde licht gaat. Het is wetenschappers 30 jaar geleden ofzo al opgevallen dat je een klein stukje "om" grote planeten heen kan kijken.

heeft dat niet meer te maken met de afbuiging van het ligt dmv de atmosfeer ? omdat licht niet uit vaste deeltjes bestaat lijkt het me stug dat ze worden aangetrokken door de zwaartekracht

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

shit ben je met net voor :'(

en Chaser2600, dit klop dus wel

klein voorbeeld: http://www.rug.nl/cis/sgg/archief%201997/einstein.htm

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 13 februari 2002 23:23 schreef ItSnows het volgende:
Is zeer zeker geen probleem :)
De Kast van mij heeft zelfs diagonaal cds gefikt.
Dat is niets, ik heb zelfs ondersteboven cds gefikt (en dat ging nog goed ook).

Verwijderd

Je moet even opletten dat de lade van je burner een beveiliging heeft tegen cds die eruit vallen. meestal is dat in de vorm van een stukje plastic dat uitsteekt dat ervoor zorgt dat de cdrom niet eruit dondert. :+

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 13 februari 2002 23:27 schreef Chaser2600 het volgende:

[..]

heeft dat niet meer te maken met de afbuiging van het ligt dmv de atmosfeer ? omdat licht niet uit vaste deeltjes bestaat lijkt het me stug dat ze worden aangetrokken door de zwaartekracht
Een zwart gaat heeft zo'n grote zwaartekracht dat zelfd lich er niet aan onsnapt. Zwaartekracht heeft dus wel degelijk invloed op licht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit begint meer op een W&L topic te lijken zo :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zwaartekracht? ik denk dat het licht wordt "aangetrokken" door die planten, maar heeft NIETS met zwaartekracht te maken! heeft licht dan een massa?
edit:
hebben ze wel |:(

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zoek eens met google. vindt je best veel over dit onderwerp.

btw: ff flauw, het licht valt op de planten, planten trekken geen licht aan. als dit wel zo is krijg je de nobelprijs, netzo als einstein (die heel veel met dit onderwerp te maken heeft :) ) of bedoelde je dit niet :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 12:10 schreef erkens het volgende:

[..]

zwaartekracht? ik denk dat het licht wordt "aangetrokken" door die planten, maar heeft NIETS met zwaartekracht te maken! heeft licht dan een massa?
edit:
hebben ze wel |:(
De Massa vervormt de tijd/ruimte om de planeet. En het licht wat daar doorheen gaan buigt evenredig mee.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:17 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dat is niets, ik heb zelfs ondersteboven cds gefikt (en dat ging nog goed ook).
dan heb je zeker een slot-in model ? :)
Pagina: 1