Advanced printing using CUPS, print buiten papier?

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tja, beter als dat kan ik het niet omschrijven.. Ik wilde CUPS gaan gebruiken om mee te printen, standaard Samba/printcap wilde maar niet perfect lukken.. Dus, CUPS geinstalleerd, geconfigureerd.. Na wat kleine probleempjes en de hulp van Felix :) werkte het op zich..

Ik kreeg als foutmelding in de logfile (ik print vanuit Windows met Coreldraw naar de printer op mijn Slackware server):

print_job: Unsupported format 'application/octet-stream'!

Na een topic op internet gelezen te hebben heb ik de laatste regels in mime.convs en mime.types ge-uncomment en dat hielp.. Alleen nu print ie dus zo (nog steeds vanuit Coreldraw):

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/cups_problem.gif

Ik begrijp niet helemaal waarom dit gebeurt.. Met die laatste regels heb ik raw printen mogelijk gemaakt toch? Kan ik nu dan toch nog ergens een instelling aanpassen zodat er wel netjes op de pagina geprint wordt?

Mocht ik niet genoeg info hebben gegeven dan hoor ik het wel..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Wat je ook eens kunt proberen is bij Adobe een PostScript driver te downloaden en daarbij een PPD van Cups-o-matic te gebruiken.

• TripleM
Op zich is dat inderdaad het proberen waard, maar wat ik niet snap is dat er juist voor mijn printer (de Epson Stylus Color 760, ik zag dat ik dat nog niet had vermeld) een PPD bijzit. Er zitten er zelfs 2 in, een gewone en een 'NEW' Stylus Color PPD. Ik heb ze vergeleken maar ik zie geen enkele waarde die anders is.

Hoe dan ook, ik zag dat ook de onderkant niet helemaal klopt, het lijkt wel of ie denkt dat er groter papier inzit ofzo. In de printerinstellingen in Windows heb ik netjes aangegeven dat er A4 in de sheet feder zit.

Verwijderd

Heb je niet ergens 'Letter' ipv 'A4' ingesteld? Dat geeft typisch zulk soort resultaten...

• TripleM
Ik zie inderdaad net dat ik nadat ik gisteren voor de tweede keer de printer heb geinstalleerd, vergeten ben om de page size op de server in te stellen op A4 in plaats van Letter. Laten we hopen dat het zo simpel is, kan het vanavond pas uittesten..