Toon posts:

Fanducts voor koude lucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site kan je fanducts kopen die je op je fan schroeft en dan doormiddel van een slang naar de buitenkant
van je case lucht kan happen.
(ik heb vraag hier naar voorbij zien komen)
TOM
http://www.tiger-electronics.de/english/index.htm

cpu coolers pagina5

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:59 schreef a.p.versteeg het volgende:
Op deze site kan je fanducts kopen die je op je fan schroeft en dan doormiddel van een slang naar de buitenkant
TOM
welke site? wat? wie? wat moet je eigenlijk met deze thread? :+

Verwijderd

precies, ik zie geen link :? :? :? :?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Op deze site kan je helemaal geen fanducts kopen :+
Waar dan wel?

iig bedankt voor de info, zijn veel mensen behoorlijk mee geholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 21:59 schreef a.p.versteeg het volgende:
TOM
http://www.tiger-electronics.de/english/index.htm
SORRY SORRY SORRY :)

Verwijderd

Topicstarter
De link werkt nu wel. D

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Nicap

Tsssk....

Zoiets wil ik ook gaan maken met een 12cm fan. Maar dan net iets anders. Ik kan slecht tekenen, maar ik zal het proberen uit te leggen. Ik weet ook niet of het al eerder gedaan is, maar dat zal wel weer. Het volgende:
Een 12CM fan in de zijkant van de case. De fan zit recht boven de CPU. Een pijp die loopt van de fan tot over de heatsink zodat hij hem helemaal omsluit. De fan gaat niet blazen naar de cpu, maar gaat zuigen. Maar ik wil er dan nog een pijp bij aan maken die ook weer naar "buiten" de case loopt. Zodat de fan de "koude" buitendekastlucht aantrekt om de heatsink te coolen en de fan zuigt de warme lucht direkt naar buiten en er komt minder warme lucht in de case zelf. Snapt u het nog? Zou dit een beetje werken? Ik wil van die lawaaierige heatsink-fan af en omdat ie toch redelijke warme lucht op de heatsink blaast kan er best een krachtigere fan zuigen en koelere lucht er doorheenzuigen zodat de heatsink net zo gekoeld word als voorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 22:50 schreef Nicap het volgende:
Zoiets wil ik ook gaan maken met een 12cm fan. Maar dan net iets anders. Ik kan slecht tekenen, maar ik zal het proberen uit te leggen. Ik weet ook niet of het al eerder gedaan is, maar dat zal wel weer. Het volgende:
Een 12CM fan in de zijkant van de case. De fan zit recht boven de CPU. Een pijp die loopt van de fan tot over de heatsink zodat hij hem helemaal omsluit. De fan gaat niet blazen naar de cpu, maar gaat zuigen. Maar ik wil er dan nog een pijp bij aan maken die ook weer naar "buiten" de case loopt. Zodat de fan de "koude" buitendekastlucht aantrekt om de heatsink te coolen en de fan zuigt de warme lucht direkt naar buiten en er komt minder warme lucht in de case zelf. Snapt u het nog? Zou dit een beetje werken?
Ik wil van die lawaaierige heatsink-fan af en omdat ie toch redelijke warme lucht op de heatsink blaast kan er best een krachtigere fan zuigen en koelere lucht er doorheenzuigen zodat de heatsink net zo gekoeld word als voorheen.
waarom dit niet andersom dus lusht van buiten de case op cpu en dan de gewone airflow naar boven uit de case lijkt mij beter.(die meneer zegt U tegen me) :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Nicap

Tsssk....

Das ook een mogelijkheid. Ik ga het binnenkort eens proberen te maken. Zal wel een tijdje duren, maar het komt er wel. Dan zal ik beide varianten eens proberen en kijken welke het beste werkt. Ik denk dat idd andersom wel beter is.
Pagina: 1