Toon posts:

Welke SCSI kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen bij het kiezen van de juiste SCSI kabel?

Ik moet een kabel hebben die van een externe harddisk naar een externe cd-rw gaat.

De harddisk heeft zo'n hele brede aansluiting, die lijkt op die van een printer, maar dan breder.

De cd-rw heeft zo'n aansluiting met van die hele kleine pinnetjes (veel pinnetjes en dicht op elkaar).

Bij conrad.nl staan 13 verschillende kabels met cryptische omschrijvingen en zonder plaatjes, dus ik weet niet welke te nemen.

Als je een andere shop (online of in de buurt van r'dam) weet die dat soort kabels heeft, liefst voordeliger dan conrad (lijkt me niet zo moeilijk), dan hoor ik dat ook graag!

Ik hoop dat je met deze vage omschrijving uit de voeten kan...

mvg,
Arjan S.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Die HD, die lijkt op printer aansluiting is waarschijnlijk een externe 50 pins aansluiting. En die Cd-RW een externe 68 pins.

Ga eens naar je lokale computer winkel en neem die drives mee, dan weet je het zeker.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23

sus

is druk :+

Om even gebruik te maken van het topic :)

Ik heb hier een tapestreamer met ook zo'n printerpoort-achtige aansluiting (2 zelfs). Nu zit er op de ene een blokje (waarschijnlijk de terminator), en op de andere een kabel (een soort van printerkabel, maar dan aan allebei de kanten zo'n printerpoort-achtig ding).

Nu heb ik een (oudere) SCSI kaart, maar daarop heb ik niet de goede aansluiting. Kan ik hiervoor een verloop kopen, of moet ik er echt een andere kaart voor hebben...

Verwijderd

printer lool-a-like aansluiting = centronics

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 22:08 schreef SuspiciouS het volgende:
Om even gebruik te maken van het topic :)

Ik heb hier een tapestreamer met ook zo'n printerpoort-achtige aansluiting (2 zelfs). Nu zit er op de ene een blokje (waarschijnlijk de terminator), en op de andere een kabel (een soort van printerkabel, maar dan aan allebei de kanten zo'n printerpoort-achtig ding).

Nu heb ik een (oudere) SCSI kaart, maar daarop heb ik niet de goede aansluiting. Kan ik hiervoor een verloop kopen, of moet ik er echt een andere kaart voor hebben...
Waarschijnlijk zijn er wel verloopjes of anders andere kabel.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:49 schreef Webster4077 het volgende:
Kan iemand mij helpen bij het kiezen van de juiste SCSI kabel?

Ik moet een kabel hebben die van een externe harddisk naar een externe cd-rw gaat.

De harddisk heeft zo'n hele brede aansluiting, die lijkt op die van een printer, maar dan breder.

De cd-rw heeft zo'n aansluiting met van die hele kleine pinnetjes (veel pinnetjes en dicht op elkaar).

Bij conrad.nl staan 13 verschillende kabels met cryptische omschrijvingen en zonder plaatjes, dus ik weet niet welke te nemen.

Als je een andere shop (online of in de buurt van r'dam) weet die dat soort kabels heeft, liefst voordeliger dan conrad (lijkt me niet zo moeilijk), dan hoor ik dat ook graag!

Ik hoop dat je met deze vage omschrijving uit de voeten kan...

mvg,
Arjan S.
Centronics naar High density kabel kopen

centronics lijkt op printerkabel
high density heel veel pinnetjes naast elkaar

Ps. Scsi kabels zijn duur

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op de PC-Dumpdag van 23 februari kan je wel zo'n SCSI-kabel kopen.

Bij Sunrise in Amsterdam, het kost ongeveer EUR 13,00, dan heb je een
50High Density/50Centronics kabeltje van 90 cm.

Of bij ComptechWorld, daar heb ik ze op de site zien staan.

Bij http://shop.informatique.nl/ , dat wat dichter bij Rotterdam.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
50 pins CD-rom GEEN 68 pins!!!
maar kijk ff op www.scsifaq.org voor dit soort standaard vragen en meer....
Pagina: 1