Toon posts:

na gebruik faxmodem geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de faxmodem ook om faxen binnen te halen. Echter na het binnenkomen van een fax, kan ik niet meer internetten en moet ik de pc opnieuw opstarten alvorens ik kan internetten.
Wat moet ik doen?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Regel 1 van technische probleem-meldingen is het verstrekken van zoveel mogelijk relevante informatie. In dit geval lijkt het me niet oninteressant voor de goedwillende beantwoorder :
- welke computer-configuratie (Sun Ultra Enterprise 2, IBM RS/6000 43P ?);
- gebruikte operating system (SunOS 2.4, HP/UX 9.0, PC-DOS 1.1 , Windows NT WorkStations 4.0 SP3 ?);
- merk en type faxmodem.

Algemeen lijkt het erop dat je fax-pakket een aantal instellingen van je modem ver!@#$%^&* die het inbel-programma voor internet niet goed terugzet. Probeer uit te vinden waar de initialisatie-string staat die gebruikt wordt door het inbel-programma, en controleer of aan het begin van de string onder andere de volgende AT-codes staan : &f (restore to factory-defaults), gevolgd door z of z0 (restore to user-defaults). En zelfs hier moet ik dus al gokken dat je een Hayes-commandset compatible modem hebt, 99 % kans, maar je zou ook een modem kunnen hebben dat alleen de V.25-commandset ondersteunt, of een nog exotischer exemplaar.

Om te controleren of het aan het niet-initialiseren door het inbel-programma ligt, zou je kunnen proberen na het faxen het modem uit en aan te zetten, aannemende dat je een extern modem hebt (?).

Ook zou je na het faxen met een terminal-emulator (onder recentere Windows-ellende is dat bijv. HyperTerminal) de betreffende COM-poort te openen en de volgende commando's in te geven :
AT&F
ATZ

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, ik ga het proberen.
Het is windows 98, een type faxmodem nog onbekend aardig nieuwe, ga uit van een normale plug en play van 1 jaar oud.

Ik kom er denk ik wel uit. Bedankt. :P