Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

compostie in naar s-vhs out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of er een stekkertje te krijgen is van compostite in naar s-vhs out??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op woensdag 13 februari 2002 21:21 schreef blommie70 het volgende:
weet iemand of er een stekkertje te krijgen is van compostite in naar s-vhs out??
Naar S-Video bedoel je denk ik???

je kan gewoon een composite-svideo kabel gebruiken, gewoon andersom aansluiten :)

niet helemaal officieel, maar 't werkt prima

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html
Can the circuit used in other way ?
If you try to connect the circuit in opposite way so that you have a composite video signal which yoiu want to feed to S-video input then you might wonder would this circuit work also in that way. The answer is that the circuit sort of work also in this way. If you connect a comoisute video source to a S-video input of your TV using this circuit, you will get a full color picture on your TV screen. The downside of this is that the picture quality will be worse than if you were using the real composite vidoe input of your TV. The reason for this is that after the circuit the color information is still in the brighness signal, you you see some interference on the screen caused by color subcarrier which gets to the screen. This all means that you can use this circuit as last change in situations where you don't have a composite video input. The picture quality is degraded, but propably still usable for some not so demanding applications. A real well working solution would be much more complicated than this circuit.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Het beeld word er echter niet beter op want alle info is al op hoop gegooit

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 13 februari 2002 21:24 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Naar S-Video bedoel je denk ik???

je kan gewoon een composite-svideo kabel gebruiken, gewoon andersom aansluiten :)

niet helemaal officieel, maar 't werkt prima

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html
[..]

waar kan ik zo'n kabel halen?
ik ben bij veel winkels geweest maar nergens hadden ze zoiets

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Gewoon zelf maken -- evt valt er ook wel iets te regelen dat ik zo'n ding voor je in elkaar soldeer en opstuur tegen een geringe vergoeding. mail dan even.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op woensdag 13 februari 2002 21:39 schreef Jasper Janssen het volgende:
Gewoon zelf maken -- evt valt er ook wel iets te regelen dat ik zo'n ding voor je in elkaar soldeer en opstuur tegen een geringe vergoeding. mail dan even.
idd, nog geen € 5 aan materiaal..
is in 5 min te maken :)

• Jasper Janssen
Op woensdag 13 februari 2002 21:42 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

idd, nog geen € 5 aan materiaal..
is in 5 min te maken :)
Ja hoor, wou ik € 25 voor mijn "super duper SVHS<>Composite cable!" gaan vragen, kom jij weer zo de markt verpesten ;=)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ja die zijn er best, maar, ik zou niet weten waarom je dat zou willen, je kwaliteit blijft precies hetzelfde.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jasper Janssen
Op donderdag 14 februari 2002 01:51 schreef tbusquet het volgende:
Ja die zijn er best, maar, ik zou niet weten waarom je dat zou willen, je kwaliteit blijft precies hetzelfde.
Gaat erop achteruit, eerder. De enige reden is als je een display device hebt die alleen SVHS input heeft en geen composiet (en die zijn trouwens best wel zeldzaam.. check eens of je SCART enzo niet composiet hebben stiekem?), en een device wat alleen composiet uitput heeft..

Of misschien als de enige overgebleven ingang op je TV s-vid is en je wilt je Atari 2600 aansluiten ofzo.. wie zal het zeggen :)

Verwijderd

FYI Misschien wel handig: sommige electronicaboeren hebben dus wel convertors in een mooi stekkertje. Scheelt weer solderen.

Ik heb de mijne bij Technika in Nijmegen gehaald, 3 euro's

Verwijderd

Topicstarter
je kunt ook heel makkelijk het scartblokje met daarop eem tulp ingang en en s video ingang gebruiken als koppelstuk. Doe ik ook werkt perfect :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

jaamaar dan moet je tv wel svideo via scart ondersteunen. Het wordt dan niet vanzelf in composiet omgezet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Precies, dat leverde bij mijn 5 jaar oude Sony Hifi Stereo videorecorder zwart-wit beeld op (net zoals op mijn 20 jaar oude Philips TV, maar dat laatste was te verwachten)..
Pagina: 1