Netwerkprobs met realtec NIC

Pagina: 1
Acties:

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Allereerst sorry voor de wat nietszeggende topictitel, maar ik kan het probleem helaas niet in zo weinig woorden samenvatten. Welnu:
Ik draai hier een huis, tuin en keuken netwerkje voor een beetje in-house filesharing. Sinds ik mijn nieuwe pc heb, heb ik problemen met mijn netwerkverbinding. Ongeveer de helft van de keren dat ik boot, krijg ik geen verbinding met de andere pc's. Ik zie op mijn hub het corresponderende ledje knipperen met een frequentie van ongeveer 1 sec. aan en 2 sec. uit. Ik kan m'n andere pc's ook niet pingen. Wanneer ik reboot, is het probleem meestal verholpen.

Iemand een geniale ingeving?

Specs:
AMD Athlon XP 1700+
256 MB SDR
ASUS A7A mobo
Realtek RTL 8139 10/100 Mb PCI (WOL niet aangesloten)
ATi Radeon 7200
SB Live (1e versie)
Etech 56k pci software modem
Target 10Base-T 10Mb hub
Win 98SE

Ps. Ik kan helaas geen andere NIC proberen, aangezien ik alleen nog wat ISA meuk heb liggen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Kijk eens bij de eigenschappen van de kaart in netwerkomgeving,
rechtermuisknop netwerkomgeving, dubbel klik de realtec , advanced > linkspeed en zet deze op 10 half mode.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
ga ermee naar de winkel waar je hem vandaan hebt en laat hem daar testen. 9 van de 10 keer geven ze je meteen een nieuwe mee. Ik werk ook bij een pc zaak en bij ons geven we direct een nieuwe. Dingen kosten inkoop 8 euro.

Linkspeed op 10-half duplex zetten lijkt me overigens niet gewenst. Kijk maar of ie wel op Full duplex staat.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Op woensdag 13 februari 2002 23:14 schreef dodemaa het volgende:

Linkspeed op 10-half duplex zetten lijkt me overigens niet gewenst. Kijk maar of ie wel op Full duplex staat.
hij heeft een 10 mb hubje...dus full duplex heeft geen enkele zin...(maar zal ook niet dit probleem veroorzaken denk ik :) )

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
heb je de fsb opgefokt ?? vaak gaan netwerkkaarten het eerste bitchen bij een te hoge fsb.

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 00:46 schreef QBiT het volgende:
heb je de fsb opgefokt ?? vaak gaan netwerkkaarten het eerste bitchen bij een te hoge fsb.
Hij's niet overklokt, dus dat is het jammer genoeg niet.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Probeer eens een andere kabel :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 14 februari 2002 20:47 schreef superwhimpy het volgende:

[..]

Hij's niet overklokt, dus dat is het jammer genoeg niet.
Heb je hem nu al eens op 10mbit half duplex geprobeerd zoals bdl voorstelde ? Misschien staat ie op auto en heeft ie problemen met de link speed te bepalen.
Eventueel kan het ook een brakke kabel zijn. Maar als ie het nu een reboot wel doet en ook blijft goed werken dan ligt het daar niet aan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Misschien kun je de kaart in een ander PCI slot proberen, dit kan ook een oplossing voor het probleem zijn, en mocht dit ook niet helpen raad ik je aan om zeker met de kaart terug te gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Mensen, bedankt voor het meedenken. Helaas hadden de tips geen effect. Wat uiteindelijk wel hielp, was die kaart 3x uit m'n systeem te trekken en de software (en de protocollen) iets van 8x te verwijderen en weer te installeren.

Kortom, ik ben blij dat het weer werkt maar ik heb geen flauw idee wat de oorzaak was (Microsoft?)

Pagina: 1