JVC Digital Video Cam --> PC

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb een JVC GR-DVL9000E, waarmee ik stilstaande beelden naar mn pc kan zetten. Nou heb ik alles volgens het boekje aangesloten en de software geinstalleerd (JLIP VideoCapture 2.0 op een W2K machine) maar ik krijg geen verbinding met de cam (via de COM poort).

Ik krijg de volgende foutmelding tijdens de zogeheten JLIP Initialization: Error ID 6, Check Powersupply. Continue yes/no

Volgens het boekje mag de batterij niet in de cam zitten, maar moet je de adapter aansluiten, dit helpt niet, nog steeds dezelfde melding.
In het boekje en op de site van JVC is niets te vinden over de foutmelding.
Hoe krijg ik het aan de praat? En is dat programma wel het juiste programma om stilstaande pics naar mn pc te halen? Met andere woorden, wie heeft er een digital video cam op zn pc hangen via de com poort?

@MrBee_RC

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
ik heb ook een JVC digitale videocam maar volgens mij moet je gewoon de baterij erin houden en op play zetten en als je dan het goede plaatje ziet op capture drukken

bij mij in iedergeval weet niet of je dezelfde heb als die ik heb want deze is al jaar of 3-4 oud

Verwijderd

Ik weet niet of het helpt, want ik zelf een Sony, maar ik herken wel je probleem.
Probeer gewoon je camera eens telkens op een andere stand te zetten. Play, ppnemen of foto's maken (dit zijn de opties op mijn camera wanneer hij aan staat). Hopelijk kan je nu wel verbinding krijgen met je camera. Bij mij verschijnt dan ook op de camera PC-mode.

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 23:29 schreef Stoney187 het volgende:
ik heb ook een JVC digitale videocam maar volgens mij moet je gewoon de baterij erin houden en op play zetten en als je dan het goede plaatje ziet op capture drukken

bij mij in iedergeval weet niet of je dezelfde heb als die ik heb want deze is al jaar of 3-4 oud
Welk Programma gebruik jij?

Batterij moet er volgens het boekje niet in, maar met of zonder maakt niet uit, geeft dezelfde foutmelding. Dat Capture lijkt me pas te werken nadat je verbinding hebt. (correct me if wrong)
Kan het misschien aan mn Windows2000 liggen? Ik heb em vorig jaar wel eens aan een W98 bakkie gehangen en dat ging volgens mij zonder problemen.

@MrBee_RC

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waarom koop je niet gewoon een firewirekaartje? Kost weinig en je kunt je foto's veel sneller overzetten. Daarbij kun je gelijk je films ook capturen.

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Het is helaas niet mijn camera, ik heb em geleend van mn pa (voor pics van mn casemod) Als het mijn cam was, zat de firewire er al in :)

@MrBee_RC

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb ook wel eens foto's op m'n digitale videocamera gecaptured via de com-poort met zo'n seriele kabel. Het kan ook aan m'n software hebben gelegen, maar de kwaliteit van de foto's liet sterk te wensen over. Via de firewire was dat stukken beter.

Nog even een vervolgvraag. Via firewire gebruikte ik ulead mediastudio pro. Hetzelfde programma als waarmee ik video heb gecaptured gebruikte ik dus ook voor foto's. Je kreeg dan een hele serie dezelfde beeldjes (de foto) achter elkaar aan, terwijl 1 frame al die fotokwaliteit had. Is dat normaal?

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 11:08 schreef Bar_en_boos het volgende:
Heb ook wel eens foto's op m'n digitale videocamera gecaptured via de com-poort met zo'n seriele kabel.
Met welke software deed je dat? Ik heb zo het idee dat die JLIP video capture niet bedoeld is voor hetgeen ik wil.

@MrBee_RC

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een Panasonic videocamera met multimediacard. Ik had de illusie dat ik via de com-poort foto's rechtstreeks vanaf de card kon importeren. Op internet had ik hiervoor DVConnect van Panasonic gevonden. Of het ook bij andere merken werkt vraag ik me af. Tijdens gebruik bleek dat dit alleen maar werkt voor capture vanaf tape. :( Dus eerst kopieren van card naar tape en dan van tape naar pc. Dat wordt dus of een cardreader kopen of door blijven modderen met deze omslachtige methode.
De capture met het programma via de seriele kabel ging op zich wel goed, alleen was ik niet te spreken over de kwaliteit van de foto's. Nou ja, die kabel kan je ook nog altijd gebruiken om DV-in te unlocken. Dat gaat namelijk ook via de com-poort.
Met de capturesoftware van ulead of adobe via firewire werden de resultaten beter.

Dat je batterij/accu niet aangesloten mag zijn tijdens de capture is volgens mij alleen maar om te voorkomen dat ie leeg raakt tijdens de capture.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 14 februari 2002 11:08 schreef Bar_en_boos het volgende:

Nog even een vervolgvraag. Via firewire gebruikte ik ulead mediastudio pro. Hetzelfde programma als waarmee ik video heb gecaptured gebruikte ik dus ook voor foto's. Je kreeg dan een hele serie dezelfde beeldjes (de foto) achter elkaar aan, terwijl 1 frame al die fotokwaliteit had. Is dat normaal?
Dat zal wel komen omdat die het beschouwt als video. Waarschijnlijk moet je eerst instellen dat je foto's gaan capturen.

Verwijderd

Komt het misschien doordat onder Windows 2000 de compoorten anders aangeroepen worden dan in Windows 98?

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ja dat zal het inderdaad zijn, de compoorten die anders aangeroepen worden. Op m'n W98 machine werkt het wel. :)

@MrBee_RC

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik heb ook een JVC DVL 9000 en ik zou graag mijn fimls bewerken op mijn pc.

Hoe kan ik dat het beste doen?

Don't You stare there, Operate!

• seppie

seppie

Wie anders?

*schop*

Niemand?

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
probleem van melobee weet ik intussen wel ligt aan win2k op m'n win98 doet ie het wel op winXP niet

• seppie

seppie

Wie anders?

dus...

Pagina: 1