Ik heb dus ff een progje gefixed waarin ik kan zetten welke mp3'z ik heb en op welke cd ze staan en zo, maar nu heb ik een probleempje met de tabel.
Ik moet namelijk twee integers invoeren (cdnr en nummer om te indexen), maar hoe moet ik dat in delphi doen.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht.
Dit had ik nog over van een schaatscase die ik vorig jaar had gemaakt op school, maar daar vulden we geloof ik alleen maar strings in en dus geen integers.
Hoe moet ik dat nu doen.
Het gaat dus om de variablen: cdnr en nummer.
Ik dacht dus: ik haal die apostrofs d'r vandaan, dan doet ie het vast wel.
Maar dat wou dus niet (waarschijnlijk omdat deel1 een string is
Oh ja ik heb niet echt veel zin om m'n tabel te veranderen, dus ik hoop op een andere oplossing
Ik moet namelijk twee integers invoeren (cdnr en nummer om te indexen), maar hoe moet ik dat in delphi doen.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| deel1 := 'Insert into alles (cdnr, nummer, artiest, songnaam, kwaliteit, genre, commentaar) Values( cdnr + , + nummer + '',''' + art + ''',''' + songnm + ''',''' + kwal + ''',''' + gen + ''',''' + comment + ''')'; Query1.Close; Query1.SQL.Clear; Query1.SQL.add(deel1); Query1.ExecSQL; Table1.Active:=False; Table1.Active:=True; |
Dit had ik nog over van een schaatscase die ik vorig jaar had gemaakt op school, maar daar vulden we geloof ik alleen maar strings in en dus geen integers.
Hoe moet ik dat nu doen.
Het gaat dus om de variablen: cdnr en nummer.
Ik dacht dus: ik haal die apostrofs d'r vandaan, dan doet ie het vast wel.
Maar dat wou dus niet (waarschijnlijk omdat deel1 een string is
Oh ja ik heb niet echt veel zin om m'n tabel te veranderen, dus ik hoop op een andere oplossing