Welke Viachip gaat niet samen met Creative ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Deze vraag is misschien al veel gesteld, maar doordat mijn hardwarekennis beperkt is geraak ik ook aan de hand van de vroegere topic's hier niet wijzer door.
Wat ik wil weten is welke Via chip werkt niet goed samen met de Creative geluidskaarten.
Deze vraag stel ik omdat ik een nieuwe soundkaart wil aankopen voor mijn 2.1 speakerset en de sound onboard op mijn moederbord MSI K7T266PRO-R wil uitschakelen omdat de geluidskwaliteit niet echt voldoet.
Graag raad bij aankoop voor een nieuwe soundkaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.utfs.tk :+

Maar omdat ik in een vriendelijke bui ben ('t is per slot van rekening bijna valentijnsdag): vooral de 686B southbridge had er last van, maar het is ook met nieuwere opgemerkt. Nieuwste 4-in-1 drivers patchen het automatisch.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hmz zie sig.

NO Problemo...

• Moris
De Via-chipset die op mijn moederbord zitten zijn de volgende hieronder beschreven.
Chipset
VIA® VT8366 (552BGA) Chipset
-- FSB @ 200/266MHz
-- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory Controller

VIA® VT8233 (376BGA) Chipset
-- High Bandwidth Vlink Client controller
-- Integrated Faster Ethernet LPC (Optional CNR card support)
-- Integrated Hardware Sound Blaster /Direct Sound AC'97 audio
-- Ultra DMA 33/66/100 master mode PCI EIDE controller
-- ACPI

Geeft één van deze Viachips problemen met de Creative
soundkaarten of kan er iemand met zekerheid zeggen of ik zonder problemen een Creative soundkaart kan kopen?

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op woensdag 13 februari 2002 22:13 schreef Moris het volgende:
De Via-chipset die op mijn moederbord zitten zijn de volgende hieronder beschreven.
Chipset
VIA® VT8366 (552BGA) Chipset
-- FSB @ 200/266MHz
-- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory Controller

VIA® VT8233 (376BGA) Chipset
-- High Bandwidth Vlink Client controller
-- Integrated Faster Ethernet LPC (Optional CNR card support)
-- Integrated Hardware Sound Blaster /Direct Sound AC'97 audio
-- Ultra DMA 33/66/100 master mode PCI EIDE controller
-- ACPI

Geeft één van deze Viachips problemen met de Creative
soundkaarten of kan er iemand met zekerheid zeggen of ik zonder problemen een Creative soundkaart kan kopen?
Ik heb wel eens gehoord c.q. gelezen dat het het beste was (of is :) ) om je sblive in het onderste PCI slot te installeren.

Zelf heb ik een 686B southbridge op me mobo zitten icm een sblive en dit geeft totaal geen problemen. Het lijkt alsof er dan dus per persoon wel / geen problemen zijn. Wellicht komt komt dit probleem ook alleen naar voren icm andere hardware.

Wat je iig kunt doen is even langs de VIA site gaan en langs de Creative site. Misschien dat daar iets staat vermeld over dit alom bekende "probleem".

Anders probeer een sblive van een kameraad te lenen en kijk wat er gebeurd. Ik denk dat de kaart het wel normaal zal gaan doen op je mobo.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

geen problemen met soundblaster 128 op 686b (alhoewel het geen live! is)

• Moris
Iedereen bedankt voor de reacties :)
Alleen ben ik nog op zoek naar een betrouwbare geluidskaart.

Verwijderd

heb zelf een KT266a met SB Live! ( zie sig )

maar ken een KT266a die niet met een SB Live 5.1! samen willen op 1 bordje ( Asus A7V266-E )

maar ken wel een KT133 die met SB Live 1024, en een KT133a die ook met een SB Live 5.1! willen samenwerken :)

heel stom is dit
Pagina: 1