Toon posts:

Vraagje, over P4 1.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai zelf een Pentium 4 1.5, draait op zich goed, had effe last van een paar probleempjes maar dat is opgelost, maar als ik mijn CPU 100% gebruik loopt me CPU temp al lekker op tot een graad of 55 :'(

nu ben ik eigelijk aan het kijken naar een nieuwe CPU koeler want ik heb nu de orgineele van intel maar die suxx dus echt, meschien iemand die hetzelfde probleem heeft/had
en wil eens effe zeggen hoe ik het beste mijn temp naar benede krijg

ik heb een server kast met voor 2 koelers, en achter 2
dus echt de airflow ken het niet aan liggen, meschien dat iemand een ander idee heeft hoe ik het ken verbeteren ????

Verwijderd

heb je er wel coolpasta tussen zitten?

Verwijderd

Topicstarter
zeker weten heb ik er koel pasta tussen zitten

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je er niet teveel koelpasta tussen gedaan?

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op woensdag 13 februari 2002 20:16 schreef DJMarquee het volgende:
ik draai zelf een Pentium 4 1.5, draait op zich goed, had effe last van een paar probleempjes maar dat is opgelost, maar als ik mijn CPU 100% gebruik loopt me CPU temp al lekker op tot een graad of 55 :'(

nu ben ik eigelijk aan het kijken naar een nieuwe CPU koeler want ik heb nu de orgineele van intel maar die suxx dus echt, meschien iemand die hetzelfde probleem heeft/had
en wil eens effe zeggen hoe ik het beste mijn temp naar benede krijg

ik heb een server kast met voor 2 koelers, en achter 2
dus echt de airflow ken het niet aan liggen, meschien dat iemand een ander idee heeft hoe ik het ken verbeteren ????
Je kijkt toch niet met Asus Probe naar de temp. ??
Deze geeft het niet goed weer.
Ik heb verder geen probs met de Intel koeler.

Verwijderd

doet die van mij ook soms wel 60 graden zoals nu bij dvd rippen en downloaden tegelijk

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heb ik ook al gehoord, ik heb nu al een tijdje mbm lopen *D

Verwijderd

Zo warm allemaal :?
Mijn CPU is stressed tussen de 45 en 50 graden.
En de eerste 10 minuten nadat ik me PC aan gezet heb, dus als alles nog lekker cool in me kast is zit ie meestal tussen de 23 en 27 graden.
Maar de airflow is nu erg slecht, me kast staat helemaal in me bureau ingebouwd, dus als ik die gewoon op me bureau zet en een 2 case fans in me kast zet denk ik dat ie stressed 40 graden word of zo en dat met de originele pentium 4 cooler met de standaard coolpasta :9
De pentium 4 cooler is dus opzich helemaal niet slecht zoals de topic starter beweerd.

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer die een antwoord heeft :? :? :? :? :? :?

Verwijderd

Ik vraag me af waarom je voor een Pentium 4 minstens 2 fans in je pc hebt zitten om de AIRFLOW (kutwoord) goed te laten verlopen?... Ik vind CPU cooler + voedingfan + geforce fan al meer dan voldoende..

Maaruh.. Er is dus iets mis met je intel cooler want deze coolers horen als de beste te koelen. Ze zitten er niet voor niets op.

Verwijderd

Hi,

Ik had hetzelfde probleem met m'n P4 Boxed.
Liep telkens vast omdat hij te heet werd doordat de heatsink geen kontakt kon maken met de proc. Ik heb 85+graadjes C. voorbij zien komen in het Bios. Toen de puter maar snel uitgezet en naar de winkel om een andere cooler te halen nu blijft hij netjes zo'n 35/41 graden.

(De pennetjes die het tray-tje op het moederbord bevestigen konden er niet dieper in. De heatsink van de boxed proc. maakt dan geen kontakt met de proc.) Zoek naar een heatsink met een sparing waar de pennetjes zitten. Of zaag de hoeken van de heatsink weg zodat hij op de proc. zakt.

suc6

Verwijderd

Mijn heatsink maakt wel goed contact is zelfs heet als de proc ook heet is, heb vorige week een 6x6x2.5 cm fan gehaald in plaats van 6x6x1 cm. koelt nu al veel beter stressed max 50 soms even 55. fan koste maar 9 euro dus das OK.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 12:04 schreef stek het volgende:
Mijn heatsink maakt wel goed contact is zelfs heet als de proc ook heet is, heb vorige week een 6x6x2.5 cm fan gehaald in plaats van 6x6x1 cm. koelt nu al veel beter stressed max 50 soms even 55. fan koste maar 9 euro dus das OK.
Hee mafketel :P ,wat ben jij de laatste tijd maar afwezig zeg,
maar goed ik kom binnenkort nog wel eens efkes langs om je nieuwe fan uit te checken ?
Pagina: 1