Toon posts:

Kosten verdelen bij kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We krijgen thuis kabel, probleem is alleen, hoe kunnen ik en mijn 2 broers de kosten het beste verdelen volgens jullie? Je zou zeggen, degene die het meest verbruikt betaalt het meest, maar hoe hou je het verbruik dan bij?
Ik heb een P133 die functioneert als router, en die kan ik in principe de hoeveelheid datastream laten bijhouden. Maar als ik dan één film down, dan kan mijn broer daar voor de rest van zijn leven voor chatten om het verbruik gelijk te trekken. Iemand ideën? Hoe wordt dit op andere plaatsen geregeld?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57

M_V

Pffff, wat een gezeur, deel het gewoon door drieen en maak een "fair-usage"policy

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Gewoon iedereen 1/3 laten betalen, en idd ff afspreken dat niet iemand 10tallen gigabytes gaat downloaden want dat vinden ze bij je provider niet zo leuk.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Op woensdag 13 februari 2002 20:12 schreef Pc123 het volgende:
Gewoon iedereen 1/3 laten betalen, en idd ff afspreken dat niet iemand 10tallen gigabytes gaat downloaden want dat vinden ze bij je provider niet zo leuk.
Precies.. zo zou ik het ook doen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:39 schreef InterFreak het volgende:

[..]

Precies.. zo zou ik het ook doen..
Idd. Gewoon door 3-en delen en beetje afstemmen met grote dingen downloaden. Hebben jullie toch allemaal profijt van? Hier in huis betalen mijn broer en ik 10 euro per maand, de rest wordt betaald door ouders die er geen gebruik van maken (nou ja, af en toe dan).

[offtopic]
InterFreak: Sjees... NOFI, maar d'r staan ongeveer 130 typfouten op winampinfo.nl. 'Winampinfo.nl heeft (gelukkig) verstand van Winamp' <-- uhhu :Z
'Staat Uw vraag/antwoordt er niet bij? dan kunt U ons altijd e-mailen naar: faq@winampinfo.nl' :D |:(

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
als het nou om telefoon tkken gaat kan ik mer er wat bij voorstellen, maar met de kabel??????
waar praat je over? 45 euro p/m? /3 =15 euro!
goedkoper kun je haast niet internetten op dit moment.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 23:08 schreef OliverBB het volgende:
als het nou om telefoon tkken gaat kan ik mer er wat bij voorstellen, maar met de kabel??????
waar praat je over? 45 euro p/m? /3 =15 euro!
goedkoper kun je haast niet internetten op dit moment.
Dit is inderdaad ook weer waar.

Gewoon door drieen delen.

Je zou eventueel het verbruik met DU meter bij kunnen houden.

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op woensdag 13 februari 2002 23:15 schreef Swat het volgende:

[..]

he du meter...had het wel eens gezien...maar nooit meer aan ged8

thnx!!

altijd leuk ff mijn data verkeer bij te houden

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 23:15 schreef Swat het volgende:

[..]

Dat zei ik al in mijn eerste post, en meteen ook het probleem wat daarbij komt kijken |:(

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Zet ff linux/BSD op die router en zet ff wat mooie rechten voor je broers en houd die root access voor jezelf >:)
Kan je ze altijd nog eens mee chanteren als ze dwars gaan liggen >:)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 13 februari 2002 20:02 schreef Spaceknarf het volgende:
We krijgen thuis kabel, probleem is alleen, hoe kunnen ik en mijn 2 broers de kosten het beste verdelen volgens jullie? Je zou zeggen, degene die het meest verbruikt betaalt het meest, maar hoe hou je het verbruik dan bij?
Ik heb een P133 die functioneert als router, en die kan ik in principe de hoeveelheid datastream laten bijhouden. Maar als ik dan één film down, dan kan mijn broer daar voor de rest van zijn leven voor chatten om het verbruik gelijk te trekken. Iemand ideën? Hoe wordt dit op andere plaatsen geregeld?
aangezien de tijd die je online bent niet zoveel uit haalt voor kabel internet lijkt het mij niet handig om daar de kosten van te nemen. Dan heb je nog 2 manieren over dat is gewoon iedereen een vast bedrag laten betalen dus ieder b.v. 1/3 of toch op het dataverkeer en daar ben jij weer niet blij mee. Dus denk toch iedereen 1/3

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gewoon door drieen delen. Echt weer iets voor Hollanders om het tot op de megabyte gaan zitten uitrekenen....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gewoon door 3-en delen... Je betaalt bij @home toch ook niet per megabyte? Waarom zou je dat thuis dan wel doen :?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EN afspreken dat als je grote dingen wilt downloaden dat je dat onder het eten/'s nachts doet.

🌞🍃

Pagina: 1