Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobieltje op usb poort opladen

Pagina: 1
Acties:

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

reiker

dan jij!

Topicstarter
hallo,
ik las net het artikel over de usb led lamp op http://www.moddin.net/article.asp?ArticleID=28 en toen vroeg ik me af of dit ook mogelijk was om uit te voeren voor het opladen van je mobieltje.
uit de usb kabel komt dus 5v, dit moet genoeg zijn voor de meeste mobieltjes.
mijn motorola t191 (even patsen ;)) heeft nodig een spanning van 3,6v (is dus wel te realiseren) en een stroomsterkte van 0,6 A. hier zit ik alleen een beetje mee: hoe krijg ik mijn gepruts zo dat het ongeveer 3,6v en 0,6A levert ? iemand ideeën, tips, welkom...

ik weet niet zeker of dit topic in OCM thuishoort, maar ik weet dat hier verschillende techneuten komen :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Je kunt zo van die USB-opladers kopen... Nu bij de betere online shop...Nee, als je ff w8 zal ik linkje zoeken...

Verwijderd

kijk toch eens rond op het net man |:(
http://www.pcmods.com/list.asp?CtgID=40

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 13:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ahum, eigenlijk ben ik veels te goed, ik had beter geantword : Uw zoekactie naar motorola usb charger op Google.com leverde 9170 resultaten op, resultaten 1-10...

Nee, hier ff 1e sitje : http://websites.uk-plc.net/EPS_Networks/products/USB_Mobile_Charger.htm

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
okee okee, ik begrijp de hint, maar het gaat wel om de kick van het zelf maken, niet om de kick van zien dat je weer een berg geld uitgeeft :P

sorry hoor, slot erop mag, ik kom er misschien zelf wel uit :)

edit:
nou wil ik niet heel lullig doen, maar een kabel voor mijn telefoon zie ik nergens staan :P

Zo gezegd, zo gedaan.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 13:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

[Sluikreclame]
Ach, ze kosten maar €5 ;)
[/Sluikreclame]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb dat ook gedaan, toen ik nog een gsm had :P
mijn lader leverde 5 volt, mijn USB ook dus ik dacht, waarom niet :P En welja, het werktte.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Een USB poort mag je officieel met 500mA (0,5A) belasten.
Maar misschien dat 0,6A ook nog wel te doen is omdat de voeding vaak intern toch gewoon is doorgelust (niet altijd).

Het aantal ampere trekt een apparaat gewoon dus daar hoef/kan je niets aan doen,

Het voltage kan je aanpassen met een spanningsconvertor maar die zijn lastig te vinden. Waarschijnlijk wel bij de betere electronica zaak.
De spanning kan je dan zo van de USB poort aftappen en de datapinnen laten voor wat ze zijn.

Senile! Senile Oekaki

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 12:03
www.memo.nl :P

heeft ze voor diverse gsm's

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:14 schreef _bas_ een leuk stukje tekst
thx, hier heb ik het meest aan denk ik :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

1) men neme een USB-kabel

2) men berekene de weerstand die ertussen moet om de benodigde spanning te krijgen

dees mobieltje neemt 0.6A bij 3.6 V
USB-poort levert 5 V
dus spanning over de weerstand : 5V - 3.6V = 1.4V
de benodigde weerstand : U/I = 1.4V/0.6A = 2.3333 ohm
die bestaat niet, dus neem er een van 2.4 ohm (bestaat denk ik wel)

3) men soldere de weerstand in de USB-kabel (plus of min klem, maakt niet uit)

4) men hang er nog zo'n connectortje aan die om
p je mobieltje gaat

5) men heeft een USB-gsm-oplader

*D *D *D *D

• reiker

reiker

dan jij!

Topicstarter
wauw, alles uitgerekend met een handleiding erbij, wat een luxe :)
ook jij thx :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
Heej B_O_S_S idd bij Alternate ja, dieelfde plek waar wij hebben afgesproken dat jij van mij die tv kaart zou overnemen voor 50 gulden! das dus 22,68 ....comprende? Waar blijft mijn geld?

O ja..... is wel een klein beetje offtopic misschien, dan zal ik ook nog maar ff wat zeggen over dat laadsnoertje: lekker goedkoop, het bevalt me best, en mijn nokia 3310 wil er best op.... mooi!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Kijk eens bij de kijkshop

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:40 schreef carnman het volgende:
2) men berekene de weerstand die ertussen moet om de benodigde spanning te krijgen
Nope, een weerstand werkt alleen als de gevraagde stroom constant blijft. Alleen zal een leeg mobieltje meer stroom vragen dan een volgeladen mobieltje. Die 0,6A is de max waarde die je adaptor kan leveren.

Stel een volgeladen mobieltje pakt nog 0.1A (en dat lijkt me nog veel). Dan valt er over de weerstand (2,4 * 0,1) 0,24 volt. Blijft er nog 4,76 volt over voor je mobieltje. Ik weet niet of je mobieltje daar helemaal blij mee is.

Je ontkomt er niet aan om er een spanningregelaar tussen te zetten. Zoek eens op een LM317, of een LM200

Verwijderd

leuk idee, weer super onnuttig, maar leuk...
Pagina: 1