Standalone DVD speler voor ¤ 275

Pagina: 1
Acties:

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,
de cd speler in de huiskamer is stuk gegaan, nu dacht ik, kan ik net zo goed meteen een dvd speler halen (audio cd erop is toch niet slecht?). Nu wilde ik eerst zo'n merkloos (Home electronic, enz) ding halen met mp3, en al die andere leuke dingen.
Maar ik denk dat ik toch maar een gewoon merk neem met minder opties en iets duurder, maarja wel betere kwaliteit (ook beeld neem ik aan).

Nu zit ik te kijken naar al die dingen, en ik heb niet zo veel id van wat nou een leuke is voor een laag bedrag, max 600 piek/€ 275.
Het enige is dat ie wel SVCD moet kunnen afspelen. Andere Dolby dingen maken me niet zo heel veel uit, ik heb toch maar 2 speakers staan hier.

Iemand ideëen of gewoon naar de megapool en een aanbieding pakken van bv sony of samsung omdat het voor die lage bedragen toch niet zoveel uitmaakt welke je neemt.
alvast bedankt

(tis wel een search onderwerp, dat heb ik gedaan, maar vond vooral over de goedkope merken)

specs

Verwijderd

ik zou de pioneer 340 343 nemen ,is rond de 500 piek.
en speelt vcd en svcd af

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij staffhorst hadden ze de philips DVD 612 voor 250 euro. Die kan je ook nog's zelf regiovrij maken en heeft gewoon een goede beeldkwaliteit enzo! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik weet niet of er een in de buurt zit maar bij Mediamarkt hebben ze er al een voor 179 euro.

Een hele platte kostte iets van 220 euro.
Alle twee standaard regiovrij.
Het voordeel is gelijk dat ze ook mp3 afspelen en tevens ingebouwde dolbydigital en DTS decoders hebben zodat je in combinatie (met eventueel gewoon een tweede) versterker wel bioscoop geluid hebt. Een losse DD/DTS versterker kost ook al gauw weer 300 a 400 euro terwijl een simpel extra versterkertje je zo'n 100 a 200 euro kost.

Qua geluid maakt het geen bal uit of je nu merk of geen merk koopt. Alleen de merk spelers 'spoelen' soms wat beter vooruit dan de noname spelers.

Senile! Senile Oekaki

• Unex
  • Niet online
Bedankt allemaal.
bas, jij bedoelt dus een noname toch?
Tja, ik krijg een beetje goedkoop=duurkoop gevoel daarbij. Misschien onterecht, maar ik dacht dat het beeld sowieso bij een "merk" speler beter was. En uiteraard minder gammel, daarentegen is mp3 ook best wel handig.....
Hmm, ga ik weer twijfelen |:( :)

specs

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04-2025
Op woensdag 13 februari 2002 20:25 schreef _bas_ het volgende:
Ik weet niet of er een in de buurt zit maar bij Mediamarkt hebben ze er al een voor 179 euro.

Een hele platte kostte iets van 220 euro.
Alle twee standaard regiovrij.
Het voordeel is gelijk dat ze ook mp3 afspelen en tevens ingebouwde dolbydigital en DTS decoders hebben zodat je in combinatie (met eventueel gewoon een tweede) versterker wel bioscoop geluid hebt. Een losse DD/DTS versterker kost ook al gauw weer 300 a 400 euro terwijl een simpel extra versterkertje je zo'n 100 a 200 euro kost.
Weet je heel zeker dat ze ook DTS decoden? de meeste van deze dingen (alle die ik ken) doen alleen DD, geen DTS.
Qua geluid maakt het geen bal uit of je nu merk of geen merk koopt. Alleen de merk spelers 'spoelen' soms wat beter vooruit dan de noname spelers.
Is niet helemaal waar -- de Audio DACs van een noname zijn oha wel wat minder dan een merk, al maakt het niet heel veel uit met een goedkope merk speler.

't is overigens vooral juist het achteruit spoelen -- das namelijk heel moeilijk voor die dingen, moet je een bepaalde hoeveelheid buffer memory voor hebben om dat goed te laten gaan, en dat hebben de goedkope vaak neit. Goedkope merkspelers ook neit, trouwens.

Verwijderd

Een pioneer 343 is ook niet zo duur en speelt goed SVCD's

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Op woensdag 13 februari 2002 20:08 schreef JvS het volgende:
Bij staffhorst hadden ze de philips DVD 612 voor 250 euro. Die kan je ook nog's zelf regiovrij maken en heeft gewoon een goede beeldkwaliteit enzo! :)
ik zoek morgen ff de prijs van mikro electro op, dies veel lager :p

Verwijderd

Ja ik zou ook voor de pioneer gaan.
O ja je zegt dat je maar 2 speakers hebt maar ik zou als ik jou was er toch alvast rekening mee houden dat je ooit toch over gaat naar 5.1 of misschien nog wel meer wie weet
Succes

• Unex
  • Niet online
Ik ben net naar de media markt gegaan, en maar de Philips 612 genomen. Speelt dvd goed af enzo, maar als ik er een SVCD in knal krijg ik zwart-wit, keihard op en neer bewegend beeld... Kan dat een instelling zijn? (welke?).

Hmm, misschien heb ik hem ook wel verkeerd gefikt, strax ff proberen bij iemand anders

specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 februari 2002 17:46 schreef UneXisT het volgende:
Ik ben net naar de media markt gegaan, en maar de Philips 612 genomen. Speelt dvd goed af enzo, maar als ik er een SVCD in knal krijg ik zwart-wit, keihard op en neer bewegend beeld... Kan dat een instelling zijn? (welke?).

Hmm, misschien heb ik hem ook wel verkeerd gefikt, strax ff proberen bij iemand anders
Je kan met de 712 instellen wat voor signaal eruit komt, probeer dat eens op "pal" te zetten? (of werkte dat nou alleen met DVD's)

Op www.vcdhelper.com kan je een heel kort demo'tje downloaden van een SVCD, dat is een ISO... Probeer dat eens voor de grap, als die het ook nie doet, dan ligt het niet aan je branden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Unex
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 18:26 schreef JvS het volgende:

[..]

Je kan met de 712 instellen wat voor signaal eruit komt, probeer dat eens op "pal" te zetten? (of werkte dat nou alleen met DVD's)

Op www.vcdhelper.com kan je een heel kort demo'tje downloaden van een SVCD, dat is een ISO... Probeer dat eens voor de grap, als die het ook nie doet, dan ligt het niet aan je branden
Ik heb hem op pal gehad en NTCS (ofzo :)) en ik heb die demo gedownload. Niks werkt.. vaag. Ik klooi wel wat verder nog :)

specs

• Unex
  • Niet online
Hmm, misschien weet toch iemand het antwoord op mijn vraag, ik ben er nog niet uit namelijk :(

Mijn philips 612 speelt namelijk geen SVCD's af, het beeld gaat heel snel op en neer en is zwart-wit.
Als ik hem op NTSC zet is het beeld hetzelfde alleen overal, dus ook bij dvd's.
Voor de rest kan ik het nergens instellen, de SVCD is sowieso goed (bij iemand anders getest) en ik heb hem op andere tv's geprobeerd, zelfde resultaat.

Iemand nog een id? of is ie stuk...

Hij speelt trouwens wel onverwacht ook MP3's af... erg relaxt aangezien ie dat volgens mij niet zou moeten kunnen :D

specs

Verwijderd

Bij gebrek aan scanner, en aan informatie op mediamarkt site zelf, heb ik maar ff een foto gemaakt van het foldertje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014124828

Bijschrift is een beetje onduidelijk, dus hier komt ie:

JVC XV521/522: Een zeer goede DVD-speler met weergave van DVD/VCD/AUDIO-CD/CD-R/RW, dubbele laser pick-up, Dolby Digital en DTS optisch en coaxiaal digitaal uit, 3D-phonic virtueel surround, 21-pins SCART aansluiting, incl. afstandsbediening, in zwart of zilver kleur verkrijgbaar (€199,- en regiovrij)

Himage DVD 8800: Regiovrije DVD-speler met goede beeld en geluidskwaliteit, weergave van DVD/SVCD/DC/CD-R/RW/MP3, coaxiale digitale uitgang voor Dolby Digital en DTS, scart + s-video uitgang, hoofdtelefoon en microfoon ingang met volumeregeling, incl. afstandsbediening (€150,-)

Nu is dit stiekem ook een vraagje voor mezelf, want ik vraag me af of dit een beetje goede aanbieding is (ben niet helemaal thuis in de DVD markt ;)). Qua kwaliteit verwacht ik van de tweede niet zoveel.

Verwijderd

*schop*

Niemand :?
Pagina: 1