• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Stel (dus niet gelijk roepen dat het illegaal is wat ik vraag), ik vraag de postbank over een jaar mijn Siemens m35 te unlocken (gratis en legaal dus), kan ik dan dat nummer meenemen naar een nieuwe provider? Ik neem aan van wel, toch? Maar nu komt het, kan dit ook voordat dit jaar voorbij is? Ik heb namelijk nogal een makkelijk nummer gekregen en dit wil ik eigenlijk om gaan zetten in een abo...

De enige echte :-)

• mars
  • Laatst online: 19-12-2025

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid, dit gaat dus niet over unlocken! Ik wil alleen weten of ik dit prepaid nummer van de postbank GSM nu al mee kan nemen naar een nieuw abonnement bij een andere provider (bv BEN).

De enige echte :-)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Tuurlijk kan dat. je kan altijd je nummer meenemen naar een andere provider. maakt niet uit hoelang je hem al hebt en of je een abbo of prepaid hebt.

http://www.opta.nl/index2.asp?thema_id=4

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja dat kan. Die van mij is nu in behandeling bij Vodafone. Mijn goede oude nummer was even op die Postbank sim 'geparkeerd' nadat mijn Dutchtone abonnement was afgelopen. Ik heb het nummer nu al 4 jaar, het is bij bijna alle providers al een keer geweest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ze noemen dat nummer portabiliteit. Je kan je nummer in principe morgen naar een andere provider brengen als je vandaag je toestel koopt. Echter zijn de unlock kosten voor het jaar om is +/- 75 euro.

Prijzig verhaal dus!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat is niet zo, tenminste niet bij alle providers. De kosten verschillen per provider.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 14 februari 2002 13:57 schreef haas het volgende:
Dat is niet zo, tenminste niet bij alle providers. De kosten verschillen per provider.
ik dacht dat de providers verplicht (van de opta) moeten meewerken

maar ik was net bij de Telfortshop, en die zeiden dat Postbank-nummers niet overdraagbaar zijn

zelfs niet naar een Telfort abo

lijkt me erg vreemd namelijk (ik kwam er net ineens achter dat bellen me in de piektijd €0,44/min kost, en dat vind ik een beetje te gortig, daarom wilde ik over gaan naar Clarity, met 18 €c/min)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:21
Op dinsdag 19 februari 2002 17:50 schreef wicher het volgende:

[..]

ik dacht dat de providers verplicht (van de opta) moeten meewerken

maar ik was net bij de Telfortshop, en die zeiden dat Postbank-nummers niet overdraagbaar zijn

zelfs niet naar een Telfort abo

lijkt me erg vreemd namelijk (ik kwam er net ineens achter dat bellen me in de piektijd €0,44/min kost, en dat vind ik een beetje te gortig, daarom wilde ik over gaan naar Clarity, met 18 €c/min)
Lijkt mij sterk. Elk nummer of het nu abbo of pre-paid kan worden meegenomen en waarom die van de Postbank dan niet?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• wicher|IA
Op dinsdag 19 februari 2002 17:54 schreef Jeroen Blom het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk. Elk nummer of het nu abbo of pre-paid kan worden meegenomen en waarom die van de Postbank dan niet?
tja, je hebt dat ding natuurlijk gratis gekregen, en er moet tenslotte toch wat aan verdient worden.....

en die Telfortman zei het zelf

maar ik zit toch te denken dat ze gewoon verplicht zijn

en daarbij lijkt het me logisch dat Telfort liever een abobeller dan een prepaybeller heeft (want ik wilde niet eens naar een andere aanbieder)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Nummerportering kan ten alle tijden, mits de nieuwe provider jou als klant accepteert en de formulieren correct ingevuld worden (het is belangrijk dat jouw gegevens bij de nieuwe provider exact overeenkomen met de gegevens bij je oude provider). Mocht je binnen je contracttermijn je nummer willen laten porteren, dan kun je er op rekenen een flinke afkoopsom te moeten betalen, vaak bestaande uit het resterende abonnementsgeld.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• wicher|IA
Op dinsdag 19 februari 2002 18:18 schreef KillBilly het volgende:
Nummerportering kan ten alle tijden, mits de nieuwe provider jou als klant accepteert en de formulieren correct ingevuld worden (het is belangrijk dat jouw gegevens bij de nieuwe provider exact overeenkomen met de gegevens bij je oude provider). Mocht je binnen je contracttermijn je nummer willen laten porteren, dan kun je er op rekenen een flinke afkoopsom te moeten betalen, vaak bestaande uit het resterende abonnementsgeld.
probleem is dat ik Telfort PostbankPrepay -> Telfort Clarity wil
en Telfort zou dus kunnen weigeren

en met die afkoopsom: hij is prepaid dus, maar ik heb hm pas een half jaar, zou ik dan niet ook een afkoopsom moeten dokken? (net als dat je f300 ~ €140 moet dokken als je hm binnen het 1e jaar officieel unlocked wilt hebben)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Oh ja, nummerportering binnen 1 provider wil nog wel eens geweigerd worden (anders sluit je steeds een nieuw abonnement aan voor de korting op een nieuw toestel en laat je je oude afsluiten met behoud van het nummer). Misschien dan maar overstappen naar een andere provider ? Zit je nog wel met de kosten van de vervroegde simunlock. Of je moet het illegaal laten doen, maar of dat verstandig is...

Een prepaidnummer mag je stoppen te gebruiken wanneer je maar wilt, alleen de simlock is voor de provider de garantie dat je hem een jaar lang bij hun gebruikt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 23:15 schreef KillBilly het volgende:
Oh ja, nummerportering binnen 1 provider wil nog wel eens geweigerd worden (anders sluit je steeds een nieuw abonnement aan voor de korting op een nieuw toestel en laat je je oude afsluiten met behoud van het nummer). Misschien dan maar overstappen naar een andere provider ? Zit je nog wel met de kosten van de vervroegde simunlock. Of je moet het illegaal laten doen, maar of dat verstandig is...

Een prepaidnummer mag je stoppen te gebruiken wanneer je maar wilt, alleen de simlock is voor de provider de garantie dat je hem een jaar lang bij hun gebruikt.
Volgens mij hoef je helemaal geen ge-unlocked toestel te hebben voor nummerportering. Een simlock zit in een telefoon toestel, niet op de simkaart...

Het is wel begrijpelijk dat de provider jou liever niet ziet vertrekken voordat het eerste jaar om is, maar ik heb geen idee of daar voor nummerportering regels aan zijn verbonden. Je beltegoed vervalt uiteraard wel.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Je kunt dus wel dezelfde simkaart houden, maar zodra die zich aanmeldt op een ander netwerk dan waar het toestel voor bedoeld is (d.m.v. die simlock) dient het toestel wel degelijk simlockvrij te zijn.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had een nummerportering aangevraagd van mijn Postbank Telfort nummer naar een Vodafone abonnement en op het moment van de aanvraag werd gezegd dat dat gewoon kon. Het duurde alleen wel erg lang, en toen ik Telfort belde werd dan ook verteld dat het pas na een jaar mogelijk is om dat nummer ergens anders naartoe te porteren. Ze geven bij Telfort het nummer dus niet vrij. Jammer dus. Mijn Postbank Telfort nummer was namelijk ook al een geporteerd nummer, wat ik al 4 jaar heb omdat het zo'n mooi nummer is (06-50ab5b5a met op de a en b twee andere cijfers). Ik heb nu maar een nieuw nummer genomen op mijn Vodafone abonnement en dat is echt zo'n nummer waar er 9999999 (min die enkele supermooie nummers) van kunnen zijn.
De Postbank telefoont heb ik trouwens allang niet meer.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zou gewoon even bellen met de Postbank.
Zij alleen kunnen je hier antwoord op geven.
Mijn gevoel zegt dat het pas NA het eerste jaar kan, en dan nog heeft het veel voeten in de aarde.
Meestal doet een provider niet moeilijk als je van een prepaid naar een abo gaat, levert ze vaak meer op en ze houden je vast (eigen ervaring).

• wicher|IA
Op woensdag 20 februari 2002 20:25 schreef haas het volgende:
Ik had een nummerportering aangevraagd van mijn Postbank Telfort nummer naar een Vodafone abonnement en op het moment van de aanvraag werd gezegd dat dat gewoon kon. Het duurde alleen wel erg lang, en toen ik Telfort belde werd dan ook verteld dat het pas na een jaar mogelijk is om dat nummer ergens anders naartoe te porteren. Ze geven bij Telfort het nummer dus niet vrij. Jammer dus.
maar wat het is: volgens mij is Telfort ook in dit geval gewoon van de Opta VERPLICHT om mee te werken

de ontvangende provider zou wel kunnen weigeren

dus Telfort -> Telfort zou kunnen worden geweigerd
maar Telfort -> Vodafone niet

debiele is dat Telfort me dan zou dwingen een andere provider te kiezen, terwijl ik eigenlijk een abo bij hun wilde, wat hun waarschijnlijk sowieso meer oplevert dan prepaid

het grote alternatief is natuurlijk nog helemaal een nieuw toestel aanschaffen, dan is Telfort me ook kwijt op deze manier, enige nadeel is dat ik dan weer een nieuw nummer krijg...

Al met al vind ik het erg onhandig van Telfort: ze verplichten hun klanten weg te gaan wanneer die een abo willen

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
d0h, ik ging van kpn prepaid, naar libertel abbo, nummer meenemen kon niet. De rede in de winkel was dat KPN er geen moeite voor deed om een prepaid nr. over te zetten, sja kreeg ik dus een nieuw nr van libertel aka Vodafone. :(

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vertrouwde de bron van de informatie ook niet echt (Telfort klantenservice) omdat de persoon die ik sprak niet begreep wat ik bedoelde. De reacties die ik kreeg na elke keer dezelfde vraag te herhalen, namelijk of het mogelijk is om het Telfort prepaid nummer mee te nemen naar Vodafone was:
1. Uw nummer is geen Telfort nummer.
--> Het nummer is naar Telfort geporteerd, maar dat begreep ze niet.
2. Er zit een simlock op het toestel, dus u kunt niet gebruik maken van een Vodafone abonnement met het toestel.
---> Ik heb het toestel allang niet meer en het ging niet over het toestel.
3. U kunt geen gebruik maken van mobiel bankieren als u een ander toestel neemt.
---> Het gaat om het nummer, mobiel bankieren doe ik niet.
4. Het kan pas na een jaar, want er zit een simlock op dus u kunt pas na een jaar overstappen op een andere provider.
---> |:(

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige week een abb bij talkline/vodafone aangevraagd en gekregen alleen heb ik geen nummerbehoud aangevraagd. Ik heb dat dus niet aangegeven op het contract. Nu ben ik erachter gekomen dat ik niet alsnog nummerbehoud aan kan vragen.. :? Dit is echter achteraf wel mogelijk bij andere providers.. Betekend dit nu dat dit niet alsnog mogelijk is??. Ik heb al even gebeld met talkline maar daar werd ik uitgelachen..

groet,
renzzzzzz
Pagina: 1