Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beleidsvoering GoT: Logisch en helder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[topic=410709/1/100]

Het bovenstaande topic is aanleiding om nu eens mijn visie omtrent het "UTFS-klimaat" ten toon te spreiden in LA.

De mensen die hier de touwtjes in handen hebben willen graag af van gebruikers die in draadjes reacties als, "UTFS", lees de Faq of een opmerking zoals die van mij vandaag "Kun je wel je computer alleen aanzetten" plaatsen. Overigens geef ik ook het antwoord.

Dit gedrag is echter, in de meeste gevallen, terug te voeren op de topicstarter. Deze topicstarter begaat de "fout" en moet erop gewezen worden dat dit niet een plaatst waar hij elke vraag neer kan zetten omdat hij zelf te lui is om het antwoord te achterhalen. Primaire taak voor de modjes dus om deze gerbuikers aan te pakken en niet diegene die geirriteerd reageren. Als een newbie dit één keer doet zul je mij niet zo'n opmerking zien maken. In dit geval ligt dat echter wat anders.

Het was ook inderdaad een mensonterende reactie van mij, en inderdaad ook OW-waardig. Als de mod nou ook eens op de naam klikt van de user kan hij zien dat deze, i.p.v. mij, misschien eens "aangepakt" moet worden. Als deze namelijk alleen maar vragen kan stellen, niemand helpt en dit soort topics aan de lopende band plaatst is het misschien tijd om eens in te grijpen. (bv [topic=405060] of een van de andere 200+ geopende topics.)

Maar goed je kunt dan inderdaad beter meteen met een OW gaan dreigen tegen mij dan het topic op slot gooien met en te melden dat hij maar eens moet gaan zoeken. Het topic-onderwerp wordt trouwens als eerste in de WOS-FAQ behandeld. Als een ander mod de topic dan op slot doet omdat deze de logica er ook neit van inziet krijg ik een ICQ-bericht dat de des betreffende mod dit topic open liet om mijn reactie af te wachten. Ja tuurlijk dat gebeurt inderdaad altijd, we laten het topic open want misschien reageert hij nog wel... en na mijn reactie blijft het topic dan ook nog bijna een kwartier open.

Ik verwacht overigens geen excuus of begrip. Fouten toegeven is gewoon te moeilijk voor modjes en uiteindelijk hebben ze altijd gelijk. Want tja, ik handel niet in overeenkomst met de geldende regels..... zo zwart/wit kun je het inderdaad bekijken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik verwacht overigens geen excuus of begrip. Fouten toegeven is gewoon te moeilijk voor modjes en uiteindelijk hebben ze altijd gelijk. Want tja, ik handel niet in overeenkomst met de geldende regels..... zo zwart/wit kun je het inderdaad bekijken.
Wat een ongelooflijke onzin. Ik ben normaal gesproken best redelijk, maar als je met zo'n instelling aan komt kakken kan je inderdaad het een en ander shaken.

Het enige wat er gebeurd is, trouwens, is dat je gevraagd wordt om het niet meer te doen. De reden was in dit topic misschien niet zo sterk, maar het gebeurt vaak zat dat er in normale topics mensen maar gewoon UTFS!! gaan schreeuwen, of gaan zeggen "jeetje jij bent wel stom he?". Dan is een mogelijk goed topic gelijk verpest. Dat willen we niet meer en hebben we aangekondigd.

Het enige wat er is gebeurd, is dat je er attent op bent gemaakt, verder geen man overboord

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 19:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Het enige wat er gebeurd is, trouwens, is dat je gevraagd wordt om het niet meer te doen. De reden was in dit topic misschien niet zo sterk, maar het gebeurt vaak zat dat er in normale topics mensen maar gewoon UTFS!! gaan schreeuwen, of gaan zeggen "jeetje jij bent wel stom he?". Dan is een mogelijk goed topic gelijk verpest. Dat willen we niet meer en hebben we aangekondigd.

Het enige wat er is gebeurd, is dat je er attent op bent gemaakt, verder geen man overboord
Precies, waarom wordt ik er attent op gemaakt maar de user welke het allemaal veroorzaakt nog steeds niet? Omgekeerde wereld in mijn ogen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 13 februari 2002 19:47 schreef René vd Veen 't één en ander:
Vaag herinner ik mij dat ik zoiets ooit wel eens gedacht heb, of ik dat ook kenbaar heb gemaakt weet ik niet eens meer...

* Jaymz Gaat es ff lekker zoeken :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Tsjah, zoals jij het brengt, dat is nou eenmaal jouw stijl van posten. Nogal direct in z'n situatie :{

Dit was trouwens het "slachtoffer"
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659[/url]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 februari 2002 20:03 schreef OProg het volgende:
Tsjah, zoals jij het brengt, dat is nou eenmaal jouw stijl van posten. Nogal direct in z'n situatie :{

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659[/url]
Ah, een typisch persoon die veel bijdraagt aan GoT :{

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:03 schreef OProg het volgende:

Moet ik dan overal omheen gaan draaien? Direct zijn is een eigenschap van mij. Onredelijk ben ik overigens niet en ik ben wel te overtuigen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:04 schreef JvS het volgende:

[..]

Ah, een typisch persoon die veel bijdraagt aan GoT :{
:?

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 13 februari 2002 20:04 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Moet ik dan overal omheen gaan draaien? Direct zijn is een eigenschap van mij. Onredelijk ben ik overigens niet en ik ben wel te overtuigen. :)
Daar zeg ik verder ook niks van. Zo post jij en je geeft nog het antwoord. Ik kan me daar persoonlijk echt niet druk om maken :)
Op woensdag 13 februari 2002 20:04 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

:?
Hij heeft het over het "slachtoffer" :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar zeg ik verder ook niks van. Zo post jij en je geeft nog het antwoord. Ik kan me daar persoonlijk echt niet druk om maken :)
Precies ik wordt dan heel erg moe van het feit dat "ze" mij op de vingers tikken. "Pas op anders krijg je een OW"-verhaal en iemand die "dit" post in post uit doet niets hoort. Dit brengt met zich mee dat je op deze manier juist UTFS-reacties blijft houden. Maar goed, ik zal wel weer te eigenwijs zijn.

/edit

Het zegt overigens wel genoeg dat enige die zich een beetje verdiept in de "zaak" een gebruiker is.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mja, de opmerking (van René) an sich vinnik niet eens zo heel erg kwetsend als ik eerlijk moet/mag zijn. (maar ikzelf kan aardig veel hebben :) )

En ja, ook ik vind het een beetje een rare situatie. Maar ik kan ook geen beter idee verzinnen. Het is bijna een feit te noemen dat bezoekers zo'n topic nou eenmaal eerder in de gaten hebben dan moderators.

De UTFS-topic starters raak je niet kwijt, het enige wat je kunt doen/hopen is dat mensen die zo'n topic zien het topic laten rusten tot een modje deze sluit, en evt. een 'sturende opmerking' maakt.

Dat je op een gegeven moment UTFS/Slotje roepers maar gaat aanpakken omdat dat óók de spuigaten uit gaat lopen, mja da's idd best lullig, daar zitten ook mensen tussen die GoT een warm hart toedragen :{

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:16 reageerde Jaymz zoals het hoort
Tuurlijk, maar in dit geval kom ik als schuldige uit de bus terwijl, ik val in herhaling ik weet het, iemand die dit 200+ posts al zo doet niets hoort. Tenminste ik denk niet dat Merely heeft gegeken naar de user in kwestie en hem een mail gestuurd heeft.

/edit

Dat stuit me tegen mijn borst evenals het achterwege laten van een berichtje dat er misschien iets te vel gereageerd is, en niet naar het postgedrag van de topicstarter is gekeken. Vandaar:
Maar goed om verder het drama niet groter te maken dan het is, als iemand een UTFS-vraag plaatst zal ik, zoals altijd, netjes reageren. Als iemand dit na 200 keer nog steeds doet reageeer ik minder netjes. Krijg ik daar een OW voor, so be it.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt natuurlijk ook zo'n waardeloze user rapporteren in LA of SU. Laat de modjes het dan maar oplossen. Overigens vond ik die post van je nog heel wat minder onvriendelijk klinken dan alleen UTFS.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 13 februari 2002 20:19 schreef René vd Veen het volgende:
[..]
Mooi, ik wilde net boos gaan roepen dat ik aan het zoeken enzo was ;)
Op woensdag 13 februari 2002 20:19 schreef René vd Veen het volgende:
Tuurlijk, maar in dit geval kom ik als schuldige uit de bus terwijl, ik val in herhaling ik weet het, iemand die dit 200+ posts al zo doet niets hoort. Tenminste ik denk niet dat Merely heeft gegeken naar de user in kwestie en hem een mail gestuurd heeft.
Mja, ik kan iig niet voor andere spreken.

Meestal probeer ik de topicstarter een beetje op weg te helpen, en hem er zijdelings op wijzen dat er ook zoiets als een search is.
Gaan de slotje/utfs opmerkingen mijn inziens te ver, dan zul je dat ook van mij horen (maar dan moet je erg ver gaan :P) Die van jouw vind ik _persoonlijk_ eigenlijk wel leuk (maar ik ben idd een vreemde ;))

Over het mailen, enzo.

Ikzelf ben bezig de FAQ 'ietsje' te herzien (als je dat nog niet opgevallen was)
Een resultaat daarvan is nog geen 1/2 A4tje waar het beleid/policy is samengevat (de grote dingen zegmaar), als ik een paar zinnen ietsje anders nuanceer (in mijn werkversie dan) heeft iedereen die GoT bezoekt gezien dat er een search is, en als je die duidelijk niet gebruikt, dat niet echt slim is ;)

Maar nogmaals, 'kansloze' topics kun je helaas niet verbannen, hoewel een mailtje opzich niet zo'n dom idee is.
Aan de andere kant moet je uitkijken dat je als crewlid op een gegeven moment niet de hele dag aan het mailen bent, da's ook niet leuk :{

Iig doe ik m'n best (sinds kort) om de echt 'utfs-vragen' te 'behandelen', maar dat is niet mijn primaire 'taak' :)

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
Je kunt natuurlijk ook zo'n waardeloze user rapporteren in LA of SU. Laat de modjes het dan maar oplossen. Overigens vond ik die post van je nog heel wat minder onvriendelijk klinken dan alleen UTFS.
Mee eens maar hij hoeft die opmerking helemaal niet te maken het is niet zijn taak niemand vraagt hem om antwoord te geven op dit topic kortom hij geeft zo'n opmerking om zijn eigen kennis te onderstrepen en dat is dom.

Als je het met deze stelling niet eens bent antwoord dan eens dit,
ben je mod of admin van dit forum ???

Nee : ok waarom dan zo'n opmerking die niet nodig is ?

Sommige mensen weten dat niet zijn ze daarom dom ?

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zegt overigens wel genoeg dat enige die zich een beetje verdiept in de "zaak" een gebruiker is.
Sorry, ik ben bezig met het inrichten van me kamer en kan het niet laten snel te reageren.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb de draad niet gezien, en daar stel ik ook geen belang in want die doet niet terzake.

Als iedereen een UTFS topic zou mijden lost het probleem zich vanzelf op.
Als ik een topic zie over hoe een RJ45 crosskabel eruit ziet open ik dat topic geeneens omdat die vraag al tig keer is geweest.

Als op zijn vragen geen replies komen lijkt me dat de user vanzelf een vermoeden krijgt dat hij iets fout doet.

Dus als een utfs roeper terecht word gewezen is dat gewoon juist aangezien deze een nog onnuttiger post maakt als de topicstarter.

Alles natuurlijk IMHO en no flame intended :)

• Han
  • Niet online

Han

Ik wil hier ook nog graag op reageren... Er geldt sinds korte tijd een nieuw (strenger) beleid in WOS. Dit is gewoonweg nodig. Eén van de nieuwe regels zal ik hier quoten:
Mensen die toch dom gaan lopen blaten in dit soort draadjes, kunnen rekenen op een NOW. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.
Hier valt jouw opmerking dan ook niet onder. Maar dat neemt niet weg dat ik je opmerking totaal overbodig vindt. Gelieve opmerkingen als deze achterwege laten in het vervolg. Dit was dan ook het verzoek richting jou. En niks meer...
Het was ook inderdaad een mensonterende reactie van mij, en inderdaad ook OW-waardig.
Die opmerking was gewoon niet nodig. Waarom post je nou niet meteen zoiets als wat je in je tweede reactie post. Zo benadruk je zelf alleen maar dat die eerste reactie totaal overbodig was. Ik erger mij aan reacties in die strekking en zal dat ook blijven doen. Nogmaals, het was gewoon een reactie van mijn kant op die opmerking, geen NOW of OW. Het maakt tevens niet uit of die reactie wordt gepost door een nieuwe of door een doorgewinterde gebruiker.
Als de mod nou ook eens op de naam klikt van de user kan hij zien dat deze, i.p.v. mij, misschien eens "aangepakt" moet worden.
Dit gebeurt ook zeer zeker en daar wordt ook actie op genomen. Alleen zal dat voor anderen niet zichtbaar zijn daar dit d.m.v. notes en mailtjes gaat. Het openen van searchtopic's van nieuwe gebruikers is geen vrijwaring voor het plaatsen van opmerkingen... ik zal deze dan ook gewoon (zoals jij dat zegt) "aanpakken".
Maar goed je kunt dan inderdaad beter meteen met een OW gaan dreigen tegen mij dan het topic op slot gooien met en te melden dat hij maar eens moet gaan zoeken. Het topiconderwerp wordt trouwens als eerste in de WOS-FAQ behandeld. Als een ander mod de topic dan op slot doet omdat deze de logica er ook neit van inziet krijg ik een ICQ-bericht dat de des betreffende mod dit topic open liet om mijn reactie af te wachten. Ja tuurlijk dat gebeurt inderdaad altijd, we laten het topic open want misschien reageert hij nog wel... en na mijn reactie blijft het topic dan ook nog bijna een kwartier open.
Ik dreig niet met OW's, ik zeg alleen dat bij herhaling hiervoor een NOW of een OW wordt gegeven. Het woord 'dreigen' vind ik in deze zin absoluut overtrokken, daar ik enkel het beleid toelicht en jouw op de hoogte breng wat voor een consequentie het zal hebben bij volgende opmerking van die strekking.

Om het topic nog open te laten is mijn beslissing. Daarvoor ben ik moderator en heb daar mijn redenen voor. Ik heb hem dan ook niet open gelaten om jouw reactie af te wachten, maar om zeker te weten dat je mijn reactie leest, voordat ik het draadje op slot gooi en deze naar de bodem van het topic verdwijnt. Daarmee hoef je het niet mee eens te zijn.
Ik verwacht overigens geen excuus of begrip. Fouten toegeven is gewoon te moeilijk voor modjes en uiteindelijk hebben ze altijd gelijk. Want tja, ik handel niet in overeenkomst met de geldende regels..... zo zwart/wit kun je het inderdaad bekijken
Dit is gewoon kolder.. onzin van de hoogste plank.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 14:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben het wel eens met de stelling van HBM eigenlijk.

Dit neemt echter niet weg dat we de "regulars" niet ernstig willem "ontwaardigen" echter is het gewoon een feit dat het "slotjuh/UTFS" gebeuren het probleem nog veel erger maakt. Als dit niet zou gebeuren en er wordt niet gereageerd, gaat de topicstarter of zijn topic kicken (waardoor de aandacht er op gevestigd wordt) of verder zoeken.

We kunnen gewoon niet iedere "n00b" pro-actieve begeleiding geven, vandaar dat we hetgene aanpakken wat we wel kunnen doen.

Mbt het reageren van mods : Geef de mensen dan ook de tijd om te reageren voordat je gaat roepen dat je genegeerd wordt.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

René, ik snap best dat je misschien lichtelijk geiriteerd bent door het voorval, maar om je post te openen met die laatste regels vind ik eerlijk gezegd nogal krom.

Waarom moet dat op een dergelijke manier? Het is enorm generaliserend en ook nog eens een uitspraak waarop geen weerwoord gegeven kan worden. Ik kan wel zeggen dat het niet zo is, maar dat geloof je toch niet. Iedereen maakt wel eens fouten, zo ook wij. Als ik/wij een fout maken, dan geven we dat ook echt wel toe. Om vervolgens met argumenten te komen als dat er niet door de crew gereageerd wordt.....Ik zal er maar niet op in gaan.
Ik had eerlijk gezegd van iemand uit de crew een wat andere bewoording verwacht :X

Zoals al eerder gezegd is, is een dergelijke reactie gewoon niet echt gerechtvaardigd. Als je iets dergelijks bemerkt dan is er altijd SU/ICQ (of in jouw geval IRC/GCA er nog bij). Als je daadwerkelijk een goed argument hebt, dan zal een dergelijk geval ook echt wel aangepakt worden. Jij hoeft niet te reageren in een topic. Ook al komt de opmerking van Merely misschien een beetje cru over, het is wel de waarheid. Jij komt namelijk nog veel cru-er over op de topicstarter.

Eerst nadenken, dan pas reageren. :)
Pagina: 1