Toon posts:

Win2K server 1 Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag.

Ik heb even in de search gezocht, maar daar kwam het antwoord niet in voor.

Het zit zo:

Ik heb 1 pc (PIII 64MB Intern, 100MBIT) deze heb ik dmv een cross-link (om te testen, hub ligt ernaast) aan mijn laptop gehangen. Nu heb ik dhcp ingesteld enzo.

Nu komt het probleem: Ga ik op mijn laptop internetten, dan zoekt ie wel het ip adres van de site op, maar vervolgens kan ie niets openen.

Pingen gaat ook niet, zelfde probleem, hij pingt naar het ip adres dat ie wel kan vinden, maar vervolgens krijg ik alleen maar timeouts :?

Hellup... Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed gedaan heb :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet zorgen dat je W2K doos is ingesteld om internet te sharen. Je laptop weet namelijk niet vanzelf dat ie via je W2K doos moet lopen. Je kan beginnen om als default gateway het adres van de w2k pc in te vullen, maar beter is om even in de help te zoeken en internet connection sharing aan te zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Euhmm

Ik heb de server zo ingesteld dat ie automatisch een ip adres aan de laptop geeft. Ook is de server zo ingesteld dat ie aan de laptop als default gateway het ip adres van de server meegeeft.

Ik zie aan de netwerk connectivity dat ie naar de server gaat. En hij vind zelfs het ip adres van de site. Maar er komt vervolgens niets terug :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft het iets met de scope options te maken...

Wie o Wie kan mij vertellen welke instelling dit is

[kick] :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Noem je dit Advanced :) Niet dus, aldus move ik 'm naar [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

swat, de vraag was of je de server ingesteld hebt op internet delen. (ICS=internet connection sharing)
Kan evt. ook met Winroute of seagate oid.
Zonder een van dit soort proxy cq nat-routing
gaat het niet werken.

geef even op wat je gebruikt.
Pagina: 1