[muis]verschillen tussen muizen

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
Ik speel nu een jaar cs met mijn cordless mouseman en ben eigenlijk op zoek naar een andere muis. Ik hoor van veel mensen dat cordless muizen een hogere reactie tijd hebben dan een muis met draad. Op zich logisch, maar is het verschil te merken (ik bedoel dus, is de reactietijd 1ms langer, dat is dus geen merkbaar verschil, maar als het bijvoorbeeld 30-50ms is wordt het een ander verhaal).
Dit was mijn eerste twistpunt, cordless of met draad.

Ik ben niet van plan een boomslang te kopen omdat ik gewent ben aan die duimknop van mijn mouseman en daar wil ik absoluut niet van af.Dus geen reacties geven van "koop een boomslang" of "ik ben tevreden met mijn boomslangetje" Dus een mouseman staat in principe vast. De dual optical lijkt me daarom dan het meest geschikt.

Vraag 2: Ik heb 4 knoppen om de muis zitten + scrollwiel. Echter kan ik er maar 3 van gebruiken (duim+linker+rechter gebruik ik nu, alleen ik heb ook de middelste nog, die ik nie kan gebruiken). Is hier een mogelijkheid voor?

modje was me voor en had verkeerde topic dicht gedaan. maar ok dan.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
Ik dacht dat er een fix bestond voor je mousewheel, zal zo ff kijken.

Verder zou je voor de Logitech MouseMan Dual Optical kunnen gaan, ontzettend precies en houdt IMHO ook lekker vast.

There is no magic.

Verwijderd

Logitech Dual is iets te groot voor CS...

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:02 schreef FuTaL het volgende:
Logitech Dual is iets te groot voor CS...
te groot?
wat versta jij onder te groot?
te zwaar eerder, maar deze muis die ik nou heb ik ook zwaar (mede door de batterijen()

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:49

ko9

ik heb de dual optical, en die vind ik dus echt NIET te groot hoor... Hij ligt juist pcies goed in je hand (bij mij tenminste). En een te kleine muis is d8 ik ook niet goed, ivm RSI...

Maar je moet eigenlijk gewoon in een winkel gaan voelen welke het beste vasthoud, met in je 8terhoofd dat de Dual Optical superprecies is, maar wel een snoer heeft. Maar als je zorgt dat je genoeg ruimte aan je snoer geeft, heb je daar weinig last van...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:44 schreef epsilon het volgende:
Ik ben niet van plan een boomslang te kopen omdat ik gewent ben aan die duimknop van mijn mouseman en daar wil ik absoluut niet van af.Dus geen reacties geven van "koop een boomslang" of "ik ben tevreden met mijn boomslangetje"
er zit ook een duimknop op de boomslang :?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb nu net 3 dagen een dual optical, en ook een ratpadz, en ik vind het heel lekker CSen... (en een duimknop... :P)

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 21:51 schreef MaXiMizE het volgende:

[..]

er zit ook een duimknop op de boomslang :?
dit weet ik dus nie

maar heeft iemand gegevens over het verschil tussen een draadmuis en cordless (latency?)

tnx alvast

Verwijderd

Ik heb een boomslang en die vind ik niet lekker muizen.

Ik heb bijv microsoft intellimouse en die is lekker lecht. Dat vind ik ook wel belangrijk. Zijn die muizen met draad neit wat lichter omdat je dan geen batterijen ofzo erin mot proppen?

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 22:42
Op woensdag 13 februari 2002 20:12 schreef epsilon het volgende:

[..]

te groot?
wat versta jij onder te groot?
te zwaar eerder, maar deze muis die ik nou heb ik ook zwaar (mede door de batterijen()
In alle -niet cordless- Logitech Mousemans muizen zit een gewichtje (heeft naast het zwaarder maken van de muis geen functie). Schroef dat gewichtje eruit en je hebt een lichte muis die goed geschikt is voor gamen. Ik heb nog een oude mouseman optical (voor aan mn laptop) en die werkt goed met gamen (zelfs onder xp), maar als ik jou was zou ik voor die dual optical gaan, omdat die nauwkeuriger is...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• equationunequal
Op donderdag 14 februari 2002 00:22 schreef epsilon het volgende:

[..]

dit weet ik dus nie
Ja, 2 zelfs, een duimknop voor rechtshandige gamers een eentje voor linkshandige gamers...

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op donderdag 14 februari 2002 03:24 schreef Hankey het volgende:

[..]

Ja, 2 zelfs, een duimknop voor rechtshandige gamers een eentje voor linkshandige gamers...
Of een pinkknop als het je lukt om die te klikken tijdens het gamen :+

Ik irriteer me meer aan die knop eerlijk gezegd. Heb hem dus maar uit staan.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 03:24 schreef Hankey het volgende:

[..]

k tnx :)
dit is nuttige info

Maar ik was niet van plan mijn muis open te schroeven om dat kleine gewichtje eruit te halen. Het gewicht boeit met niet echt eigenlijk. Ik ben nu een cordless gewent, en die is nog zwaarder, dus eigenlijk is alles lichter.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
maar nogmaals: is het verschil tussen een draadloos en een muis met draad te merken??

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Op donderdag 14 februari 2002 11:44 schreef epsilon het volgende:
maar nogmaals: is het verschil tussen een draadloos en een muis met draad te merken??
Ik vind een draadloze muis niet lekker gamen, het lijkt of er een vertraging in zit.

maar misschien is dat enkel een kwestie van wennen, ik hoef in ieder geval geen draadloze :r

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

epsilon, Boomslang heeft wel een duimknop hoor.

edit: Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013687092

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Oh ja om ff on topic te komen. Ik heb een jaar met een Logitech Cordless Mouseman Wheel gegamed en ik moet zeggen dat ik totaal geen last had van welke vertraging dan ook.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
hehe, ik heb een microsoft intelli eye optical, die heeft ook 2 knoppen aan de zijkant, 1 links en 1 rechts, en die use ik allebei, links met duim en rechts met pink :P

• equationunequal
Op donderdag 14 februari 2002 11:44 schreef epsilon het volgende:
Dit is persoonlijk: Ik kan niet goed gamen met een draadloze muis, omdat ik de (geringe) vertraging zwaar irritant vind. Ik heb mijn sense altijd heel hoog staan en ik beweeg snel (ik ben speel aanvallend)... Sommige gamers zeggen dat ze het verschil niet merken. Dit komt waarschijnlijk omdat ze wat minder snel bewegen en gewoon een andere manier van spelen hebben.

Het verschil is dus erg klein, maar ik merk het wel...

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

http://www.xsreality.com/index.php?action=post&post_id=27460

Hier worden een aantal muizen getest op "gamebaarheid"

Lees het eens door :)

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Ik hen hier ook een Dual Optial, en die werkt perfect. Ik vind hem precies groot genoeg. Ligt lekker in de hand hoor..

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 19:22 schreef Volo het volgende:
Ik hen hier ook een Dual Optial, en die werkt perfect. Ik vind hem precies groot genoeg. Ligt lekker in de hand hoor..
dat hij lekker in de ligt weet ik al :), ik heb hem al geprobeert namelijk :)

Verwijderd

En als je het ijzere blokje er uit haalt is die nog lekker licht ook. Ik heb vandaag even met de logitech optical mogen spelen en hij ging heel soepel en snel in RTCW en MOH AA. Nou weet ik dat dat natuurlijk geen CS is maar het is in ieder geval wat informatie.

Ik zou persoonlijk ook voor de Dual Optical gaan, het enige nadeel vind ik de zwaarte en het draadje maar verder is die heel erg precies :)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Het nadeel van de dual optical is dat ie nu nog, naar mijn weten, alleen door logitech wordt gemaakt, en in UT draaien logitechmuizen met veel problemen.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 15:57 schreef RaVeNgEr het volgende:
Het nadeel van de dual optical is dat ie nu nog, naar mijn weten, alleen door logitech wordt gemaakt, en in UT draaien logitechmuizen met veel problemen.
Werkt hier goed onder UT, maar ik gebruik dan ook de logitech-drivers niet. Want dat gaf wel problemen :).
Pagina: 1