kan geen pagina's laden op pc1

Pagina: 1
Acties:

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een draytek router met (op dit moment) 2 computers. Alleen nu kan ik op de 1e computer geen pagina;s meer laden. Elke keer zegt hij dat hij de server niet kan vinden.
Internetten met pc2 gaat wel en onderling bestanden uitwisselen gaat ook.
MSN en ICQ doen het wel op de 1e computer.

Ik heb al de search gebruikt en de oplossingen die ik daarvond over me geheugen leegmaken helpte niet :(
Ik gebruik ook DHCP...

Weet iemand een oplossing?? :)

Update:
Op PC2 doet http://www.symantec.nl het ook niet maar de rest tot nu toe wel... :S

• T.I.M
  • Niet online
Niemand die het weet zo tie zien :?

Ik ben nog even verder gaan puzzelen en heb gewoon weer de snelstart van die draytek router gepakt en zo alle stappen voor pc1 nogmaal af te werken. Alleen nu staat er ook dat je ter controlle een ping uit moet voeren.

Dit doet hij bij pc1 NIET!! Bij pc2 weer gewoon wel..
Als oplossing geeft het boekje dat de juiste Led's branden en dat ik de kabels moet controleren.. dit alles is goed (ik heb zelfs een andere UTP kabel gebruik)

Is er echt niemand die enig idee heeft wat dit kan zijn want ik wordt hier echt helemaal gek :( :(

Verwijderd

kan je wel een traceroute uitvoeren vanaf pc1 ?
zoniet dan kan het zijn dat je DHCP een beetje lui is en geen dns servers door geeft wat als gevolg heeft dat je browser de adressen niet kan verwerken naar ip nummers :-) icq en msn werken met ip nrs op zich

hier 2 goed werkende dns servers

213.227.141.10
213.227.130.5

• T.I.M
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:39 schreef Dannyke het volgende:
kan je wel een traceroute uitvoeren vanaf pc1 ?
zoniet dan kan het zijn dat je DHCP een beetje lui is en geen dns servers door geeft wat als gevolg heeft dat je browser de adressen niet kan verwerken naar ip nummers :-) icq en msn werken met ip nrs op zich

hier 2 goed werkende dns servers

213.227.141.10
213.227.130.5
Echt onwijs bedankt!!!! Ik heb die dns servers ingevult in me router en toen deed tie het!!... wel een beetje jammer dat dat draytek ding het niet gewoon standaart goed deed..

:) :)