[Netwerk] Mappen synchronizeren

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:56

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Eerst maar een situatieschetsje om het geheel duidelijk te maken:

Wij hebben hier 2 pc's in een netwerk staan, op beide pc's kan er gedownload worden en de schijven staan gewoon gedeeld maar nu vroeg ik mij of er software is (en zoja wat is de naam van die software) om die schijven te kunnen synchronizeren. Zo dat als er op Computer A een bestand staat er gemeld word dat dit nog niet op Computer B staat.

Dit omdat het op deze manier heel onoverzichtelijk waar welke bestanden zijn.

Ik wil dit voornamelijk toegaan passen op mp3's

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Dit zou ik ook wel eens willen weten. Aangezien op mijn andere comp mijn brander zit en dan eerst de hele lijst moet gaan napluizen welke er al wel of niet op staat.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ik heb een tooltje gemaakt die zoeits doet, maar niet automatisch. Het is vooral bedoelt om bv Map B synchroon te hebben met Map A. Dus als in Map A iets bijkomt/gewist/geupdate word, gebeurt hetzelde in Map B. Dus B is dan de spiegel van a.

check it out hier

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Thnx, als ik thuis ben ga ik het zeker even proberen.

Als er verder nog mensen zijn met ideeen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Je kunt wat gaan spelen met de standaard 'Briefcase' van MS (sorry). Op pc A maak je een briefcase aan en daarin copieer je de gehele inhoud van de (te synchroniseren) folder van pc B. Rechtklikken op de briefcase ( is een soort folder) en kies update..

Probeer het maar eens...het werkt wel, maar heeft ook nadelen, zoals het maar zitten zeuren over dat de briefcase al open is op een andere pc ed.

Kijk ook eens naar SmartSync Pro (http://www.smsync.com/downloads/). Hiermee kun je vrij makkelijk folders synchroniseren tussen pc's. Voordeel is het gebruikersgemak, snelheid en het feit dat je er een scheduler op kunt zetten die bv elke 5 minuten automatisch synchroniseert. :P

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Er zijn een heleboel programma om 2 folders te synchroniseren. Meestal zijn ze bedoeld om mappen op een laptop te synchroniseren met data op een server maar in jouw geval zou het ook wel moeten werken. Gewoon eens een keertje rondkijken op download.com of Tucows ofzo.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows Xp heeft dat toch al vanzichzelf, synchroniseren? of ligt da weer aan mij op de ochtend?

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op donderdag 14 februari 2002 09:20 schreef ThaNetRunner het volgende:
Windows Xp heeft dat toch al vanzichzelf, synchroniseren? of ligt da weer aan mij op de ochtend?
Je bent de eerste die XP in deze topic betrekt. Al zit het in XP, wie zegt dat de topicstarter dit gebruikt :?

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Ik heb hier onder andere een Xp machine, het netwerk is inmiddels uitgebreidt. 2 Computers draaien op Xp en 1 op Windows'98.

En wat betreft dat zoeken, ik kon de juiste woorden niet vinden om een goed zoekresultaat te bereiken vandaar dat ik het hier even gevraagd heb.

edit:

Thnx 2 McBoldy, dit was dus wat ik zocht :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan het ook met een batch-bestandje doen.

They made me do it.

Verwijderd

Ik zou dit topic nog eens even willen schoppen. Zijn er inmiddels nieuwere/betere programma's gekomen voor synchronisatie van bestanden/mappen op verschillende systemen? Liefst freeware.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Windows XP -> Offline Folders/Deze map offline beschikbaar maken ?

Verwijderd

MissingDog schreef op 06 april 2003 @ 02:07:
Windows XP -> Offline Folders/Deze map offline beschikbaar maken ?
En dan? Is alles dan gesynchroniseerd? :S

Edit: ik wil dus dat wanneer je 2 systemen hebt, alle bestanden die nog niet op 1 staan maar wel op 2, ook op 1 komen (en v.v.) en nieuwere bestanden moeten oudere vervangen (ook beide kanten op).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 02:09 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik gebruik hiervoor SecondCopy 2000. Het is weliswaar niet gratis maar zeker niet duur en erg simpel te gebruiken.

SecondCopy is een backup en synchronisatie tool waarmee je eventueel ook oudere versies van bestanden naar een aparte lokatie kunt backuppen. Da's handig als een bestand eens per ongeluk overschreven wordt.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb deze gevonden, welliswaar ook geen freeware.
Maar ben er erg tevreden mee.
FileSync

Be Stronger Than Your Excuses

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maak een batch bestandje

code:
1
2
xcopy <pad pc1> <pad pc2> /d 
xcopy <pad pc2> <pad pc1> /d

voor alle opties xcopy /?

het maakt niet uit op welke pc je dit dus uitvoert

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 07-04-2003 20:53 ]

Iperf

Verwijderd

Of je gaat werken met een ander kopieer programma van Microsoft genaamd Robocopy, ja het heet echt zo. Het zit standaard in de NT resource kit, maar als het goed is ook te downloaden van de MS site.

(Zoek anders even op Google daar kan je het ook downloaden)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik sluit me aan bij Mc.Boldy die verwijst naar de Briefcase oftewel werkmap van MS zelf. Die zit standaard in windows en is ook een duidelijke beschrijving hoe het werkt te vinden in de help! Voldoet voor wat de TS wil.
Pagina: 1