Toon posts:

me duron 900 is er mee gekapt rokend!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
cooler er op alles
krijg ik nu nog garantie er kwam rook vanaf

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De cooler zal dan toch op een of andere manier contact hebben verloren :{
Of er is iets goed mis met je moederbord waardoor de processor veel meer stroom kreeg dan normaal. Je kan de winkelier vragen om een nieuwe.. maar ik geef je weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
gvd ik moet een niewe hebben ik draai op een feest zaterdag... en dan moe ik me pc hebben

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:29 schreef mrneo911nl het volgende:
cooler er op alles
krijg ik nu nog garantie er kwam rook vanaf
Voeding dood of MoBo dood ?

Roken schaadt de gezondheid. Hier wederom het bewijs.
Sterkte.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Geen garantie natuurlijk, je hebt vet overclocked. Gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
rook vind tik lekker :9 en op dat moment stond ie niet ge ocd

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:41 schreef mrneo911nl het volgende:
maar een nieuwe krijg je niet, je zal moeten dokken ;(.

Verwijderd

Topicstarter
kutkutkut wrom ?? tis toch nie mijn schuld dat ie mol is gegaan :9

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Hoezo op dat moment niet ge ocd ??? Gebeurde het zomaar opeens of toen je heb weer netjes op 900 zette??? Je moet een Duron niet overclokken... Is vragen om moeilijkheden...
Garantie ? Ik denk het niet...! In ieder geval Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
ik had um al een week ofzow normaal lopen ...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
gecondoleerd :'(

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:05 schreef SjoZ het volgende:
Je moet een Duron niet overclokken... Is vragen om moeilijkheden...
:? Bullsh*t! Waarom zou het overclocken van een Duron slechter zijn dan oc-en van een andere processor?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ben je nou al terug geweest :?

als je hem niet geunlocked had dan heb je (niet dus) garantie, maar dat kunnen ze toch niet zien :) :?

• Pollewob
  • Niet online
En dan nog.. een potloodstreepje is makkelijk uit te gummen hoor :7

Verwijderd

Topicstarter
das al weg... :D

Verwijderd

Gewoon proberen en terugbrengen. Als ze vragen of je ge-oced hebt, gewoon met een onschuldig gezicht beweren dat dat niet zo is, of dat je niet eens weet wat dat is. Wie weet werkt het en krijg je een nieuwe :9!

Verwijderd

Topicstarter
anders me ouders lief aankijken van tja... ik heb hem voor school nodig en je website af te maken :D :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Jammer dat je hem hebt overgeclockt, vaag dat ie het nou, na een week normale snelheid plots begeeft. Unlocken betekent volgens mij trouwens niet dat je garantie vervalt, die vervalt pas als je overclockt (bij Eynstein wel, zei bieden unlocken aan als service, dan unlocken hun je cpu voor meerprijs). Nu heb je domweg geen recht meer op garantie, je hebt je proc meer laten doen dan ie kon |:( dat ie nou weer op default speed stond maakt niks uit.

Was je er trouwens wel snel bij? Anders is je mobo misschien ook nog gaar.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
jah heel snel en de rook kwam van me proccesor maar ze kennen toch nie zo zien dakl hem geocd heb

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ga het proberen zou ik zeggen. Anders heb je pech gehad. Als het echt niet jouw schuld is zullen ze wel een nieuwe geven. Check wel even of je mobo nog in orde is (tweede proc van andere comp?)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
maar waar haal ik een tweede vandaan al me vrienden hebben een intel

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 13 februari 2002 21:02 schreef mrneo911nl het volgende:
jah heel snel en de rook kwam van me proccesor maar ze kennen toch nie zo zien dakl hem geocd heb
Het is allesbehalve eerlijk om met een ooit zwaar geocde proc bij je leverancier aan te komen kloppen. Domweg user-abuse.

Leveranciers en consumenten moeten elkaar kunnen vertrouwen, dus stuur je cpu maar netjes naar de vuilnisbak of naar twistedbikkel, en ga lief een nieuwe cpu kopen bij je leverancier, welke jouw een prima cpu heeft geleverd.

Als we allemaal elkaar gaan oplichten, waar gaat dat dan heen met deze wereld. AMD schijnt trouwen niet zomaar cpu's meer terug te nemen, zie maar eens dit tekstje op de website van Ledos :
LET OP: AMD ruilt geen processoren meer om.

Dit wil zeggen dat wij dit ook niet meer doen.

Als uw processor defect mocht zijn, wordt deze opgestuurd naar AMD en dit kan 8 weken of langer duren.

Als de processor fysiek beschadigd is, geeft AMD geen garantie. Dus bij stukje(s) van de core af of andere beschadigingen vervalt de garantie. Ook is er geen garantie als aan de onderkant van de cpu een "warmte vlek" zichtbaar is. Bij oververhitting (doorbranden) geeft AMD wederom geen garantie.
Ik hoop eigenlijk dat je gewoon geen garantie krijgt, al de tijd die de leverancier dan in jouw onterechte aanspraak op garantie stopt had hij beter kunnen stoppen in een geval van iemand die écht defecte spullen heeft gekregen.

Verwijderd

Moet het een 900 wezen?

Verwijderd

Topicstarter
nah ik heb een een dag zo hoog ge ocd gehad en voor de rest niet en dan in zo,n verhaal ik ken het toch nie helpen dat ie er in een keer mee kapt of wel soms :?

Verwijderd

Topicstarter
jah een 900

Verwijderd

Kan ook een lagere geklokte nemen, en die overklokken naar 900 ...

Verwijderd

Topicstarter
tja ken ook ken ik net zo goed gelijk en hogere nemen het gaat mij ff om die garantie..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 13 februari 2002 21:20 schreef mrneo911nl het volgende:
nah ik heb een een dag zo hoog ge ocd gehad en voor de rest niet en dan in zo,n verhaal ik ken het toch nie helpen dat ie er in een keer mee kapt of wel soms :?
1. Je hebt 'm geoced en daar is hij nu van gaan :r :( daar kon jij zeker wat aan doen, had je maar niet moeten ocen, dan had je nog gewoon aanspraak kunnen maken op de garantie. Maakt niet uit of hij is overleden aan je OC actie of omdat ie al slecht was. Je hebt geoced EN JE GARANTIE IS VERVALLEN.

Gewoon geen aanspraak meer maken op je garantie, dat is domweg niet eerlijk tegenover je leverancier.

2. Ga maar vast sparen.

Verwijderd

1) Ga naar de winkel en vraag of je een nieuwe krijgt in garantie ---> nee heb je, ja kan je krijgen

2) indien stap 1 mislukt, wees dan een paar dagjes heel lief voor mamma en dan vraag je haar om een nieuwe (die heb je immers nodig voor school, ze wil toch niet dat je niet slaagt ofzo?? :Y)

3) indien stap 1 en stap 2 falen : trek je vuilste kleren aan, ga naar een of ander groot station in de buurt, en ga daar zitten met een petje en een bordje : het is 3 dagen geleden dat ik nog gegeten heb >:)

veel succes!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 13 februari 2002 20:35 schreef Pollewob het volgende:

[..]

:? Bullsh*t! Waarom zou het overclocken van een Duron slechter zijn dan oc-en van een andere processor?
Precies. Ik heb op de training gehoord dat een Athlon en een Duron allebei een K7 zijn en exact hetzelfde werken, maar dat de AMD Duron maar 192 KB cache en een Athlon 384KB Cache, dus dat maakt niet zoveel uit.
Op woensdag 13 februari 2002 21:27 schreef W3ird_N3rd het volgende:
2. Ga maar vast sparen.
Ach, duronnetjes zijn niet zo duur. Voor 100 Euro heb je er al eentje (een 950 staat in de pricewatch voor 65EURo een 900 is 2eUR duurder :?) dus dat is zeer goed te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 21:35 schreef carnman het volgende:
1) Ga naar de winkel en vraag of je een nieuwe krijgt in garantie ---> nee heb je, ja kan je krijgen

2) indien stap 1 mislukt, wees dan een paar dagjes heel lief voor mamma en dan vraag je haar om een nieuwe (die heb je immers nodig voor school, ze wil toch niet dat je niet slaagt ofzo?? :Y)

3) indien stap 1 en stap 2 falen : trek je vuilste kleren aan, ga naar een of ander groot station in de buurt, en ga daar zitten met een petje en een bordje : het is 3 dagen geleden dat ik nog gegeten heb >:)

veel succes!!!
whqah goed plan :9

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 13 februari 2002 21:35 schreef carnman het volgende:

Dit is geen zaak van OF ie garantie krijgt, hij heeft gewoon z'n cpu verziekt en het is tegenover de leverancier niet eerlijk om dan een nieuwe te gaan halen.
[spott]Sim-pel[/spott].

Wij als consumenten moeten onze leverancier kunnen vertrouwen, maar dan moet onze leverancier ons ook kunnen vertrouwen.

Slijm slijm :P gewoon zeggen dat dat nodig is voor school, zal toch wel lukken. Dat is het gedeeltelijk ook. Heb je een beetje aardige mamma?

LOL

veel succes!!!
Same van mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat is trouwes de laagste duron socket a

Verwijderd

Dus je hebt hem 1 dag op 1210 laten lopen? Dan hoor je dat ook niet in je sig te zetten he oplichter ;) Maar ik geef je idd weinig kans. Wel vaag dat hij 'opeens' is doorgebrand... :z

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik had mijn Duron 800 vandaag ook bijna vernaaid, ik was vrolijk Win 98 aan het installeren toen ik op het einde van de installatie wat begon te ruiken. Maar ik dacht dus dat dat van een andere comp af kwam. De geur ging niet weg, en op een gegeven moment dacht ik, hmmmz, es kijken hoe warm m'n Duron is, ff voelen.
Ik kon m'n koelblok gewoon niet meer aanraken, zo heet was ie, zat er een voedingsstekker in de fan (kast had ff op z'n zijkant gelegen), heeft ie de hele Windows 98 install dus zonder fan gezeten. Nadat ik m'n comp even uit had gezet en toen in de bios ging kijken was ie nog 74 graden !! Whoopsie. :)

Verwijderd

AMD Duron 700 € 52,- 14-02
AMD Duron 800 € 58,- 14-02
AMD Duron 850 € 64,- 14-02
AMD Duron 900 € 67,- 14-02
AMD Duron 950 € 65,- 14-02
AMD Duron 1000 € 77,- 14-02
AMD Duron 1100 € 109,- 14-02
AMD Duron 1200 € 96,- 14-02

handig heh zo'n prijs kijker?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 00:02 schreef Toewan het volgende:
Ik had mijn Duron 800 vandaag ook bijna vernaaid, ik was vrolijk Win 98 aan het installeren toen ik op het einde van de installatie wat begon te ruiken. Maar ik dacht dus dat dat van een andere comp af kwam. De geur ging niet weg, en op een gegeven moment dacht ik, hmmmz, es kijken hoe warm m'n Duron is, ff voelen.
Ik kon m'n koelblok gewoon niet meer aanraken, zo heet was ie, zat er een voedingsstekker in de fan (kast had ff op z'n zijkant gelegen), heeft ie de hele Windows 98 install dus zonder fan gezeten. Nadat ik m'n comp even uit had gezet en toen in de bios ging kijken was ie nog 74 graden !! Whoopsie. :)
in je BIOS kun je ook je alarmbellen aan zetten, teve op een lagere temp dan standaard...dan had je het eerder gemerkt ;)

Lucky You!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:35 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Mischien omdat een duron een kleinere core oppervlakte heeft dan een thunderbird en daardoor moeilijker koel te houden is?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 14 februari 2002 00:02 schreef Toewan het volgende:
Draaide de fan helemaal niet meer?

Wat rook je dan? Smeltende koelprut?

:9 :9 :9 :9 :9 :9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Op donderdag 14 februari 2002 00:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

:9:9:9:9:9:9
Heeft er wel voor gezorgd dat mijn K6/3-400 2.4V vervolgens zonder problemen op 450 2.0V kon lopen >:)

Die had een vette burn-in gehad, ik draaide em op 450 2.5V en toen ik net ff ging eten, viel mn fan uit >:)
75 graden werd ie, ding was vastgelopen, toen ik in de BIOS keek was ie nog 75 graden. Heb de computer uitgezet, fan weer goed aangesloten en toen gewoon laten draaien tot ie weer 25 graden was :)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 21:45 schreef mrneo911nl het volgende:
wat is trouwes de laagste duron socket a
ik meen een millimeter of 2 :P

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 14 februari 2002 00:21 schreef El_GringO het volgende:

[..]

ik meen een millimeter of 2 :P
Zo veel?

Geef eens een hamer ;)

Ff ontopic, ik dacht dat er ook een duron 600 is geweest. Volgens mij ook nog socket A.

Als je snel een nieuwe cpu nodig hebt voor dat feestje kun je ook ff in vraag&aanbod een goedkoop ding op de kop tikken. Die later weer verkopen (niet mollen) en dan weer verder sparen voor snelle cpu...

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 00:25 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]
Ff ontopic, ik dacht dat er ook een duron 600 is geweest. Volgens mij ook nog socket A.
[..]
Klopt, ik heb nog een systeempje gebouwd voor een vriend met een duron 600 socket A.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op donderdag 14 februari 2002 00:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

De fan draaide helemaal niet meer nee, dus de gehele Win98 install lang, ik was net m'n SB128 aan het installeren. :) Ik denk dat het koelprut is wat ik rook dan, maar het rook een beetje vreemd eigenlijk.
Op donderdag 14 februari 2002 00:29 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Klopt, ik heb nog een systeempje gebouwd voor een vriend met een duron 600 socket A.
Yep, klopt, mijn ouders gebruiken zelf een Duron 650 als internet pc. Maar die zijn niet meer nieuw te krijgen, ik geloof dat Duron 800 nu ongeveer het instapmodel is.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedank ... ik heb al een heel plan waarmee het waarschijnlijk gat lukken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 14 februari 2002 00:25 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zo veel?

Geef eens een hamer ;)

wil jij het wel even laten dat te zeggen in mijn bijzijn

Als je snel een nieuwe cpu nodig hebt voor dat feestje kun je ook ff in vraag&aanbod een goedkoop ding op de kop tikken. Die later weer verkopen (niet mollen) en dan weer verder sparen voor snelle cpu...
duron600 zijn er idd geweest maar ik ben bang dat je deze nergens meer kunt krijgen.
Maar zoals in de pricewatch te zien is, is een 950 heel goed te betalen.

Verwijderd

Het is niet zo slim om een duron 900 op 1200 te laten lopen
ocd en moet kunnen maar wel binnen de perken, bovendien is algemeen bekend dat de duron minder goed te ocd en is dan een athlon. Maar toch redelijk vervelend dat het het gebeurd is. Volgende keer ff navragen :) Probeer een ander procje als dit niet meer werkt is het helaas pindakaas.

Verwijderd

Als je een brandvlek ziet kun je het wel vergeten :+

Verwijderd

Ben het eens met die andere gast... OCD is OCD!!! Jammer garantie weg!! Ga maar gewoon lief een nieuwe kopen!! Dat was het risco dat je nam toen je besloot hem te OC'en!!!

En wie A zegt moet ook B zeggen!!!!

Dan kunnen de verkopers zichgewoon bezighouden met mensen die wel degelijk iets hebben waar ze niks aan kunnen doen!!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gewoon andere kopen, als mijn amd kapot gaat pech, je weet waar je aan begint als je oced. dus gewoon een kopen en niet garantie proberen.

maar aangezien er rook uit de pc kwam, zal er wel een brand plek zitten, dus kan je het schudden >:)

Verwijderd

Topicstarter
neej zit er nie

Verwijderd

Topicstarter
maargoe.. koop wel een nieuwe maar toch vindt ik het een naaistreek er zat ook iets vaags onder op tussen de pinnetjs wa volgens mij nie horde zat er altijd al

Verwijderd

Topicstarter
kep een nieuwe ;)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:41 schreef mrneo911nl het volgende:
jaa dat zou ik ook zeggen
Pagina: 1