Stereo omdraaien...

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb bij het repareren van mn hoofdtelefoon links en rechts omgedraait...op zich geen ramp met muziek, maar wel met counter-strike (geluid links, enemy rechts). Simpel zul je zeggen, gewoon ff die draadjes omwisselen. Maar ik heb ze net met veel moeite mooi gekregen met een krimpkousje en een stukkie plastic eromheen gesmolten! Ik kan bij de windows geluidsopties niets vinden, maar ik wil dus softwarematig m'n stereo omdraaien...

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

erg slim :)
ik zou een verloop snoertje maken, gewoon van 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack en dan gewoon je links en rechts omdraaien :) maar als je een sennheiser hebt zou ik dat niet doen, dan zou ik toch maar ff je soldeerbout maar weer pakken en de boel omdraaien.....

blabla

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goed zoeken :P

nee, zonder gein. Volgensmij kan je in de opties van HL of CS wel iets van reverse stereo vinden. Dat is wat je zoekt.

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:24 schreef MidiMaze het volgende:
erg slim :)
ik zou een verloop snoertje maken, gewoon van 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack en dan gewoon je links en rechts omdraaien :) maar als je een sennheiser hebt zou ik dat niet doen, dan zou ik toch maar ff je soldeerbout maar weer pakken en de boel omdraaien.....
Het kan dus niet hardwarematig? En ja, ik ben slim, want hoe weet ik nou of bluaw of rood rechts/links is? ;) De aarde kon ik nog wel bedenken...

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:26 schreef Vlabakje90 het volgende:
Goed zoeken :P

nee, zonder gein. Volgensmij kan je in de opties van HL of CS wel iets van reverse stereo vinden. Dat is wat je zoekt.
Daar had ik natuurlijk in m'n oneidige slimheid :+ al naar gekeken. Staat er dus niet in. DukeNukem3D had wel zo'n optie dacht ik ;) (lekker belangrijk als je cs wilt spelen)

• Vlabakje90
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:28 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Daar had ik natuurlijk in m'n oneidige slimheid :+ al naar gekeken. Staat er dus niet in. DukeNukem3D had wel zo'n optie dacht ik ;) (lekker belangrijk als je cs wilt spelen)
Oke. :P

Het komt in moderne spellen steeds minder voor ja. Wat voor geluidskaart heb je?

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:29 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Oke. :P

Het komt in moderne spellen steeds minder voor ja. Wat voor geluidskaart heb je?
Oops in m'n oneindigende slimheid vergeten te zeggen dat ik een SB Life! 5.1 player en Windows XP heb. (en natuurlijk een hoofdtelefoon die je niet verkeerd om op je kop kan zetten :( )

• Vlabakje90
  • Niet online
Heb je al in de Creative surround mixer gekeken voor een dergelijke optie?

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:33 schreef Vlabakje90 het volgende:
Heb je al in de Creative surround mixer gekeken voor een dergelijke optie?
Uiteraard...

• Vlabakje90
  • Niet online
Dan zou ik voor een hardware matige oplossing gaan. Zoals al eerder genoemd werd.

Ik zou niet naar 3th party software gaan zoeken.

Helaas.

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:37 schreef Vlabakje90 het volgende:
Dan zou ik voor een hardware matige oplossing gaan. Zoals al eerder genoemd werd.

Ik zou niet naar 3th party software gaan zoeken.

Helaas.
Damn, die MicroSchoften hebben dus niet eens zo'n optie :(. Nah ja, dank je voor je hulp anywayz. Dan maar weer een half uur ploeteren en een kortere kabel hebben... :'(

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

SPEAKERS omwisseln... die link naar rechts doen en andersom. DAt ik dat nog meot verzinnen...

waaronm in godsnaam softwarematig?

Samen staan we sterk!

• sdomburg
Op woensdag 13 februari 2002 19:39 schreef IkBenAlles het volgende:
SPEAKERS omwisseln... die link naar rechts doen en andersom. DAt ik dat nog meot verzinnen...

waaronm in godsnaam softwarematig?
Als je nou het hele bericht zou lezen ipv. dingen verzinnen die geen nut hebben help je me een stuk verder mee...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op woensdag 13 februari 2002 19:41 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Als je nou het hele bericht zou lezen ipv. dingen verzinnen die geen nut hebben help je me een stuk verder mee...
Dat ligt eraan: Is het een Sennheiser o.i.d ?
Daar kan je de L/R omwisselen door de stekkertjes bij de schelpen om te wisselen... :)

Misschien kan dat bij die van jou ook :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Is helaas niet bij alle Sennheisers zo, de HD 495 bijvoorbeeld heeft een stereo jackplugje in de linkerschelp.
Dan valt er niks om te draaien.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik ga trouwens voor de oplossing van MidiMaze...

Een extra kabeltje is nooit weg, je kan ze overal voor gebruiken :)
Er is altijd wel een kabeltje dat je extra nodig hebt...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:26 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Het kan dus niet hardwarematig? En ja, ik ben slim, want hoe weet ik nou of bluaw of rood rechts/links is? ;) De aarde kon ik nog wel bedenken...
uhmz als je een beetje verstand hebt en een beetje algemeen ontwikkelt ben op elektrotechnisch gebied dan weet je wel dat Rood Rechts is.

• MidiMaze
  • Laatst online: 22:55

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op donderdag 14 februari 2002 13:53 schreef brammus het volgende:
Ik ga trouwens voor de oplossing van MidiMaze...

Een extra kabeltje is nooit weg, je kan ze overal voor gebruiken :)
Er is altijd wel een kabeltje dat je extra nodig hebt...
dat is waar , een bak vol kabels is altijd handig
Op woensdag 13 februari 2002 19:26 schreef sdomburg het volgende:

[..]

rood is altijd rechts en wit links en als je wit en zwart hebt word zwart rechts en wit links, maar het is standaard om rood en wit te gebruiken,

ff asci proberen.....

()
()
||
||

zow, dit is een jack plug,,,, jaja, echt waar...

de bovenste aansluiting is altijd rechts de middelste links en de onderste de aarde.

als je nouw een koppeling hiervoor neemt
ff zien...

neej, dat wordt nix in asci

dan leg je m met de ingang van je af en de soldeer contacten naar je toe,
dan is de linker rechts en de rechter links, ( hebben ze handig bedacht... snappie m nog...) en die ander is de aarde

neem wel afgeschermde kabel, microfoon snoer ofzo, geeft de beste geluids kwaliteit.
suc6

blabla

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kan toch gewoon die hoofdtelefoon andersom op je kop zetten :?

of ben ik nu zo dom?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:30 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Oops in m'n oneindigende slimheid vergeten te zeggen dat ik een SB Life! 5.1 player en Windows XP heb. (en natuurlijk een hoofdtelefoon die je niet verkeerd om op je kop kan zetten :( )
Niet gelezen?
Pagina: 1